Ders Kodu: 
BBA 101
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amaci ogrencilere bir isletmenin surekli degisen is dunyasi ile etkilesim halinde nasil faaliyet gosterebildigini asagidaki konular cercevesinde tanitmaktir: • İs kurma, is gelistirme ve yonetimde temel asamalar ve karsilasilan zorluklar; • Isletme ve yonetimde temel konular ve fonkisyonlar – temel liderlik ve yonetim becerileri, vizyon ve etik standartlar, stratejik yonetimde temel surecler, yonetim fonkisyonlarinda baslica kurallar ve kavramlar • Pazarlama, Insan Kaynaklari, Uretim, Muhasebe ve Finans gibi temel fonksiyonlarin isletmedeki stratejik rolu
Dersin İçeriği: 

Üretimden satışa, muhasebeden insan kaynaklarına, pazarlamadan finansa, uluslararası işten yönetim bilgi sistemlerine kadar işletmenin geniş bir perspektifte keşfedilmesi; işletmenin tanımının, kar amaçlı organizsyonlar ile kar amaçlı olmayan organizasyonlar ve girişimci işletmeler arasındaki farklılıkların sunulması, işletmenin tarihi gelişiminin sunulması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Ödev, C: Performans

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Cagdas isletme ve is dunyasi ile ilgili baslica konulari ve unsurlari butuncul bir bakis acisiyla tanimlamak

19

1,2,3

A,B,C

2) Sirketler-toplum-ekonomi-ekonomik sistem arasindaki etkilesimleri kavramak.

16

1,2,3

A,B,C

3) Uluslararasi isletmenin onemini, uluslarin ve sirketlerin uluslararasi pazarlara giris nedenlerini aciklamak ve bu pazarlara giris turlerini karsilastirmak.

2, 3

1,2,3

A,B,C

4) Uluslararasi ticarette karsilasilan engelleri aciklamak ve bu engelleri azaltmak amaciyla faaliyet gosteren orgut ve ekonomik topluluklari tanimak.

16

1,2,3

A,B,C

5) Is etigini etkileyen faktorler, bireylerin etik gelisim asamalari, isyerinde karsilasilabilecek etik ikilemler, ve isletmenin paydaslarina karsi sorumluluklarini kavramak.

11, 14

1,2,3

A,B,C

6) Cagdas isletmenin kurulmasi ve yapilandirilmasinda temel konular, kucuk isletmelerin ve girisimcilerin ekonomiye katkilari ve Internetin isletmedeki rolunu kavramak.

2, 3

1,2,3

A,B,C

7) Yonetim fonksiyonlari, yonetim hiyerarsisinde planlama rolleri, yonetimde basari icin gereken yetkinlikler, stratejik planlama sureci, liderlik, sirket kulturu ve organizasyon yapisi gibi temel isletme ve yonetim konularini kavramak.

2, 3

1,2,3

A,B,C

8) Insan Kaynaklari, Pazarlama, Uretim, Muhasebe ve Finans gibi temel fonksiyonlarin isletmedeki rol ve gorevlerini kavramak.

19

1,2,3

A,B,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

GIRIS – CAGDAS ISLETMEDE GUNCEL KONULAR

Isletmede temel kavramlar

2

ISLETME VE MIKROEKONOMI

Isletme ve mikroekonomide temel kavramlar

3

ISLETME VE MAKROEKONOMI: EKONOMIK GOSTERGELERIN VE EKONOMI POLITIKALARININ IS VE ISLETME UZERINDEKI ETKILERI

Isletme, is yonetimi ve makroekonomide temel kavramlar

4

ULUSLARARASI ISLETME, TICARET VE PAZARLAMA

Uluslararasi ticarette temel kavramlar

5

IS ETIGI VE SOSYAL SORUMLULUK

Sirket paydaslari

6

ISLETMENIN KURULMASI VE YAPILANDIRILMASI

KUCUK OLCEKLI ISLETMELERIN YAPISI VE YONETIMI, FRANCHISING VE KUCUK ISLETMELER

Kucuk, orta ve buyuk olcekli isletme tanimlari

7

GIRISIMCILIGIN EKONOMI VE IS DUNYASINDAKI ROLU

ISLETMEDE INTERNETIN ROLU

Girisimcilik ve elektronik isletmenin tanimi

8

ARA SINAV

 

9

ISLETME VE YONETIM – YONETIM HIYERARSISINDE TEMEL GOREVLER, YONETIM BECERILERI VE FONKSIYONLARI, PLANLAMA TURLERI, STRATEJIK PLANLAMA SURECI

Yonetim hiyerarsisinde kademeler ve planlamanin onemi

10

ISLETME VE YONETIM – LIDERLIK, SIRKET KULTURU VE ORGANIZASYON YAPISI TURLERI, YONETIM BILISIM SISTEMLERININ ISLETMEDEKI ROLU

Liderlik, sirket kulturu ve organizasyon yapisinin tanimi

11

INSAN KAYNAKLARI BOLUMUNUN ISLETMEDEKI ROLU

Insan Kaynaklari yonetiminin tanimi ve onemi

12

PAZARLAMA BOLUMUNUN ISLETMEDEKI ROLU

Pazarlama kavraminin olusumu ve “4P”

13

MUHASEBE VE FINANSAL BILGILERIN KULLANIMI

Muhasebe ve Finans ile ilgili temel tanimlar

14

TEKNOLOJI VE URETIM YONETIMI

 

Uretim surecinin stratejik rolu

15

FINAL SINAVI ONCESI GENEL TEKRAR

 

16

FINAL SINAVI

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

BOONE, LOUIS E., DAVID L. KURTZ (2011) “CONTEMPORARY BUSINESS”, JOHN WILEY & SONS, 14th ed., USA

Diğer Kaynaklar

 

 

Materyal Paylaşımı

Dokümanlar

www.tuik.com.tr, www.treasury.gov.tr: ders konulariyla ilgili guncel istatistikler, tablolar

Business Week, The Economist: sektor/sirket/ ekonomi haberleri, sirketlerin kurulus oykuleri, ders konulariyla ilgili guncel ornekler

Ödevler

Sirket profili hazirlama– sirket kurulus oykusu, urunler/pazarlar/rakipler, sirketin sosyal sorumluluk projeleri, vizyon ve misyonu, SWOT analizi, ve stratejik hedefler ve stratejiler ile ilgili oneriler 

Sınavlar

-

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

50

Ödev

1

33

Sinif ici calismalar ve tartismalara katilim

surekli

17

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli bilgi birikimi, disiplin ve sorumluluğa sahip olur, ve konu ile ilgili kapsamlı bir araştırma ve/veya proje raporu hazırlayabilir.

 

 

x

 

 

2

İşletmelerde takım ve proje çalışmalarına etkin katkı sağlayabildiğini, gereken sorumluluğu alabildiğini ve liderlik rolünü üstlenmeye yatkın olduğunu gösterebilir.

 

 

 

X

 

3

Kurum ve örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapılabilir.

 

 

 

x

 

4

Hızla değişen iş küresel koşullarda işletme bilim alanında ve yoğunlaştığı alt dallarda (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir.

 

x

 

 

 

5

 Eleştirel bakış açısına sahip olduğunu, kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve yaşam boyu öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir.

 

x

 

 

 

6

Ulusal ve uluslararası dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir.

 

X

 

 

 

7

İşletme bilim dalındaki ve yoğunlaştığı alt alanlardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek; uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek İngilizce bilgisine sahip olduğunu gösterebilir.

 

 

X

 

 

 

8

Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, genel işletme bilim alanında ve yoğunlaştığı alt dallardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) bilgi ve deneyimini başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak, açık ve net bir şekilde Türkçe ve/veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir ve paylaşabilir.

 

X

 

 

 

9

Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal ve profesyonel ortamlarda gerekli empatiyi göstererek iletişim kurabilir.

 

X

 

 

 

10

İşletme bilim alanında ve uzmanlık dallarında (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir.

 

 

 

 

 

11

İş etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarına hakim olur, bu kavramların uygulamalarını değerlendirebilir ve bu ilkelere uygun davranmanın topluma değer katmak için ne derece önemli olduğunu anladığını gösterebilir.

 

 

X

 

 

12

Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir.

 

 

x

 

 

13

Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir.

 

 

 

 

 

14

Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir.

 

 

X

 

 

15

İşletme bilim alanı ve uzmanlık dalları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemleri kullanabilir.

 

x

 

 

 

16

İşletme bilim alanını ve uzmanlık dallarını (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, ve sosyal konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir.

 

 

x

 

 

17

Analitik düşünce yapısına sahip olduğunu ve işletme bilim alanında ve uzmanlık dallarında (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) edindiği ileri düzeydeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanabildiğini gösterebilir.

 

 

x

 

 

18

Edindiği kuramsal, olgusal ve araştırma yöntemleri bilgileri ile nicel ve nitel verileri değerlendirebilir, yorumlayabilir, sorunları tanımlayabilir, veri analizi yapabilir, ve sonuçları değerlendirerek çözümler üretebilir.

 

x

 

 

 

19

Örgüte / kuruma ilişkin eleştirel düşünebilir, işletme bilim alanında ve uzmanlaştığı alt dallardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgileri oluşturabilir, ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir.

 

 

x

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

16

3

48

Ara Sınav

1

20

20

Kısa Sınav

-

-

-

Ödev

1

14

14

Final

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

150

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6