Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
RSCH 410
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Dersin amacı, bilimsel araştırmanın önemini açıklamak ve araştırma tekniklerinin sosyal dünyada uygulanmasını göstermektir.

Dersin İçeriği: 

Ders, çeşitli disiplinlerde araştırma yapabilmek üzere için temel sosyal araştırma prensiplerini (örneğin, ampirik yaklaşım, sosyal araştırma türleri, kavramlar, ölçüm süreci) öğretmek için tasarlanmıştır. Sınıfta, ampirik ve kavramsal bir makale yazmanın temel kurallarını açıklamak için ampirik araştırma makaleleri örnekleri tartışılacaktır. Zaman izin verirse, sınıf veri analizi yöntemleriyle ilgili bir bölüm içerecektir. Genel olarak, bu dersle birlikte öğrenciler, ilgi alanlarındaki bir araştırma projesine nasıl başlayacaklarını ve keşfedilmemiş bir olguya cevap aradıklarında özellikle yardımcı olacak araştırma yöntemlerinde bilgi sahibi olacaklardır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Bilginin tanımı ve bilgi kaynaklarını bilir. 1, 2, 3, 4, 5, 6 1, 2, 3 A, C
Kaynakça yazımını bilir. 1, 2, 3, 4, 5, 6 1, 2, 3 A, C
Veri toplama tekniklerini bilir. 1, 2, 3, 4, 5, 6 1, 2, 3 A, C
Araştırma tasarım çeşitlerini öğrenir. 1, 2, 3, 4, 5, 6 1, 2, 3 A, C
Hipotezi ve veri analizi tekniklerini bilir. 1, 2, 3, 4, 5, 6 1, 2, 3 A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Neden araştırma? Başlıca Araştırma Türleri Bölüm 1/2
2 Neden araştırma? Başlıca Araştırma Türleri Bölüm 1/2
3 Neden araştırma? Başlıca Araştırma Türleri Bölüm 1/2
4 Araştırma Dizaynı/Tasarımı Stratejileri  Bölüm 6
5 Literatür Taraması  Bölüm 5
6 Nicel / Nitel Ölçüm ve Örnekleme Bölüm 7/8
7 Nicel / Nitel Ölçüm ve Örnekleme Bölüm 7/8
8 ARA SINAV  
9 Nicel / Nitel Ölçüm ve Örnekleme Bölüm 7/8
10 Deneysel Araştırma Bölüm 9
11 Anket Araştırması Bölüm 10
12 Reaktif Olmayan Araştırma ve İkincil Analiz Bölüm 11
13 Saha Araştırma ve Odak Grupları  Bölüm 13
14 Nicel Verilerin Analizi Bölüm 12

Kaynaklar

KAYNAKLAR      
Ders Kitabı * Neuman, W. L. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches (7th. ed.), Pearson New International Edition (ISBN 978-0-205-78683-1)
Diğer Kaynaklar   * Johnson, J.B., Reynolds, H.T. & Mycoff, J.D.  (2019). Political Science Research Methods. CQ Press. (9th. ed.) (ISBN: 9781544331430)                                                                                                                                                                 * Sekaran, U. & Bougie, R. (2015). Research methods for business: A skill building approach. (6th. ed.), John Wiley & Sons, Inc. (ISBN: 978-1-119-94225-2)
* Cooper, D. R. & Schindler, P. S (2011). Business Research Methods (11th.ed.), McGraw Hill, Co. International Edition (ISBN: 978-0077-128922-1).

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI      
Dokümanlar www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr
Ödevler   www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr
Sınavlar   www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Katılım 1 10
Ödevler 2 20
  Toplam 100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl İçinin Başarıya Oranı   60
  Toplam 100

 

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Öğrenciler araştırma metotlarının temel kavram ve süreçlerini tanımlayarak fikirlerin araştırma literatüründe nasıl bir kapsamda yer alacağını öğrenebilirler.         x
2 Öğrenciler, sosyal bilimler ortamını şekillendiren araştırma metodolojisini ve bu bilgi yoluyla karar verebilme becerilerini gösterebilirler.         x
3 Öğrenciler araştırma soruları ile ilgili problemleri tanımlayabilir, veri toplayabilir, verileri analiz etmek için gerekli yöntemleri seçebilir, sonuçları değerlendirebilir ve gerekli uygulamaları belirleyebilir ve fikirlerini etkili bir şekilde iletebilir.       x  
4 Öğrenciler araştırma etiği kavramını kavrar ve araştırmalarında bunu uygularlar.         x
5 Öğrenciler mesleki alanlarındaki güncel olayları ve gelişmeleri takip etmek ve fikirlerini bilimsel araştırma yöntemiyle iletmek için İngilizce yeterliliklerini ortaya koyabilirler.         x
6 Öğrenciler bağımsız çalışma, proje, araştırma ve benzeri yürütmek için yeterli disiplin ve sorumlulukları olduğunu olduğunu gösterebilirler.       x  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik   Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (14 x toplam ders saati)   14 3 42
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)   14 2 28
Ara Sınav   1 7 7
Katılım/Yoklama   0 0 0
Ödev   2 6 12
Final   1 7 7
Toplam İş Yükü       96
Toplam İş Yükü / 25 (s)       3,84
Dersin AKTS Kredisi       4
2