Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPRI 106
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Fransızca
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, çağdaş tarihin temel olaylarına yönelik çözümlemelerin derinleştirilmesidir..
Dersin İçeriği: 
Bu ders kapsamında, 19. Yüzyıl üzerine genel bir değerlendirmeden hareketle Birinci Dünya Savaşı, Rus devrimi, iki savaş arası dönem ve totaliter rejimler, İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş, Sömürgelikten çıkma (detant), toplumsal hareketler, küreselleşme, Post-totaliter demokrasiler, terörizmle savaş gibi konular bağlamında 20. Yüzyıl tarihinin ana hatları üzerinde durulmaktadır. 
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
19. yüzyıl tarihinin ana hatlarını kavrar. 1,4,7 1,2,3 A
Uluslararası İlişkiler tarihinin evrimini açıklar. 1,4,7 1,2,3 A
Çağdaş Uluslararası İlişkiler konularını ele alır. 1,4,7 1,2,3 A
20. yüzyıl tarihinin ana tartışmalarını inceler. 1,4,7 1,2,3 A
Çağdaş tarihe eleştirel biçimde yaklaşır. 1,4,7 1,2,3 A
 

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 GİRİŞ ve DERSİN GENEL TANITIMI 
2 19. YÜZYILA GENEL BAKIŞ 
3 20. YÜZYILIN BAŞINDA ULUSLARARASI İLİŞKİLER 
4 BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI VE SONUÇLARI 
5 İKİ SAVAŞ ARASI DÖNEM 
6 İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI 
7 SOĞUK SAVAŞ 
8 ARA SINAV
9 DETANT VE DEKOLONİZASYON
10 SOĞUK SAVAŞIN SONUNA DOĞRU
11 199O’LI YILLAR VE YENİ DÜNYA DÜZENİ 
12 HANGİ KÜRESELLEŞME ? KÜRESEL DÜZEN YA DA KÜRESEL KAOS 
13 MEDENİYETLER ÇATIŞMASI’NDAN “TARİHİN SONU”NA 
14   11 EYLÜL VE TERÖRİZMLE SAVAŞ ÇAĞI 
15   COVİD-19 PANDEMİSİ VE YENİDEN “YENİ DÜNYA DÜZENİ”
16 FİNAL SINAVI
 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı François-Charles Mougel (avec la contribution de Séverine Pacteau), Histoire des relations internationales, de 1815 à nos jours, Presses Universitaires de France, Paris, 2018.
Diğer Kaynaklar Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Tarihi, Timaş Yayınları, İstanbul, 2017.                                                  Joseph S. Nye Jr. and David A. Welch, Understanding Global Conflict and Cooperation. An Introduction to theory and history, Pearson, Boston, 2017.
Ayrıca, ders süresinde öğrencilerle ders notları da düzenli olarak paylaşılacaktır.
 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) 0 0
Ödevler 0 0
  Toplam 100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl İçinin Başarıya Oranı   40
  Toplam 100
DERS KATEGORİSİ Zorunlu Ders
 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır.          X
2 Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur.   X      
3 Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir.        X  
4 Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır.         X
5 Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır. X        
6 Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar.   X      
7 Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur.          X
8 Ulusal, uluslararası  kurumların yapısını bilir,  işleyişlerini kavrar, ve  alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir.    X      
9 Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder.      X    
 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik   Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)   15 3 45
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)   10 3 30
Ara Sınav   1 25 25
Kısa Sınav   (yoklama, sözlü, sunum, vs)   0 0 0
Ödev   0 0 0
Final   1 25 25
Toplam İş Yükü       125
Toplam İş Yükü / 25 (s)       5
Dersin AKTS Kredisi       5
 
1