Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPRI 162
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Fransızca
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı günümüz sosyolojik akımları ve toplumsal yapılarına yer vermektir.

Dersin İçeriği: 

Bu ders kapsamında, çağdaş sosyoloji teorilerine ve düşüncelerine etki etmiş farklı sosyolojik ekollerin yanı sıra, 1990’lı yıllardan itibaren küreselleşme ile ortaya çıkmış yeni toplumsal doku ve özelliklerinin farklı fikirler ve teoriler doğrultusunda bir incelemesi yapılmaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Durum
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev, KS: Kısa Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Güncel sosyoloji akım ve düşüncelerini açıklar. 1,3,7,8,9 1,2,3 A,KS
2) Bireyselliği ve bireyselliğin günümüz toplumsal yapısındaki önemini, bireysel değer ve etik değerleri açıklar. 1,3,7,8,9 1,2,3 A,KS
3) Moderniteyi, toplumların modernleşme sürecinde karşılaştıkları değişimleri ve çok kültürlülügü açıklar. 1,3,7,8,9 1,2,3 A,KS
4) Toplumu ve toplumsal değerleri yorumlama ve eleştirme becerisi kazandırır. 1,2,3,4,7,8,9, 1,2,3 A,KS
5) Günümüz toplum yapıları çerçevesinde sosyal olgu ve olayları açıklar. 1,4,6,7,8,9 1,2,3 A,KS
6) Toplumsal değerleri, ilkeleri ve toplumun etik yapısını açıklar. 1,4,6,7,8,9 1,2,3 A,KS
 

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Giriş: Dersin amacı, metodu ve içeriğine dair tanımlar.
2 Sosyolojinin güncel tanımlar (1945-1965)
3 Raymond Boudon ve metodolojik bireysellik
4 Pierre Bourdieu ve eşitsizlikler üzerine düşünmek
5 Kisa Sinav 1.
6 Amerikan yaklaşımları: işlevselcilik ve yapısalcılık
7 Etkileşim ve etkileşimcilik
8 ARA SINAV
9 Alain Tourain ve sosyolojisi 
10 Bireyselleşme, sosyalleşme ve toplumsal tabakalaşma
11 Toplumsal değişim ve hareketlilik
12 Kisa Sinav 2.
13 Anthony Giddens ve modernleşme teorileri
14 Michel Foucault ve toplumsal denetim
15 FİNAL SINAVI
 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

MOLENAT, Xavier, La sociologie, Histoire, Idées, Courants, Paris, Ed. Sciences Humaines, 2009.

MONTOUSSE, Marc, 100 fiches pour comprendre la sociologie, Paris, Bréal, 2009.

Diğer Kaynaklar

ANSART, Pierre, Les sociologies contemporaines, Paris, Points, Seuil, 1990.

ARON, Raymond, Les étapes de la pensée sociologique, Paris, Gallimard, 1976.

BERAUT, Céline et COULMONT, Baptiste, Les courants contemporains de la sociologie, Paris, Licence, PUF, 2008.

BERTHELOT, Jean-Michel, La construction de la sociologie, Paris, “Que sais-je?”, PUF, 2005.

BLOESS, Françoise, ETIENNE, Jean, ROUX, Jean-Paul et ROUX, Jean-Pierre, Dictionnaire de sociologie, Paris, Hatier, 2004.

BOURDIEU, Pierre, Questions de sociologie, Paris, Minuit, 2002.

DURAND, Jean-Pierre et Weil Robert, Sociologie contemporaine, Paris, Ed. Vigot, 2006.

DURKHEIM, Emile, Les règles de la méthode sociologique, Paris, Quadrige Grands Textes, PUF, 2007.

GIDDENS, Anthony, Les conséquences de la modernité, Paris, L’Harmattan, 2000.

NISBET, Robert, La tradition sociologique, Paris, PUF, 2005.

Dictionnaire de la Sociologie, Larousse, Paris, 1999.

 

 
 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar Dersin okumalarI Classroom'dan temin edilebilir
Ödevler  
Sınavlar 2 quiz, 1 vize, 1 final sınavı
 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) 2 40
Ödevler 0 0
  Toplam 60
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl İçinin Başarıya Oranı   60
  Toplam 100
DERS KATEGORİSİ  
 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır.          X
2 Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur.       X  
3 Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir.          X
4 Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır.         X
5 Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır.     X    
6 Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar.     X    
7 Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur.          X
8 Ulusal, uluslararası  kurumların yapısını bilir,  işleyişlerini kavrar, ve  alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir.          X
9 Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder.          X
 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik   Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)   15 3 45
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)   15 2 30
Ara Sınav   1 20 20
Kısa Sınav   (yoklama, sözlü, sunum, vs)   2 10 20
Ödev   0 0 0
Final   1 20 20
Toplam İş Yükü       135
Toplam İş Yükü / 25 (s)       5,4
Dersin AKTS Kredisi       5

 

1