Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPRI 434
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Fransızca
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı siyasal kültürün temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve güncel siyasal kültür çalışmalarını öğrencilere aktarmaktır.

Dersin İçeriği: 

Bu ders kapsamında, siyasal kültürün genel bir çerçevesi verildikten sonra, farklı yazarların görüşleri ekseninde siyasal kültür incelenmekte ve güncel saha araştırmaları sonucunda elde edilen verilere yer verilmektedir. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Durum
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, C: Ödev, KS: Kısa Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Siysal kulturun tanımlarını ve kuramları açıklar. 1,2,4,7,8,9 1,2,3 A
2) 20 Ve 21. Yüzyılda farklı yazarlarınsiyasal kulture dair görüş ve teorilerini açıklar. 1,2,4,7,8,9 1,2,3 A
3) Sosyal ve siyasal konuları teorik bir çerçevede açıklar. 1,2,4,7,8,9 1,2,3 A
4) Toplum yapısını, işleyişini ve değerlerini açıklar. 1,2,4,7,8,9 1,2,3 A
5) Bireyin toplum ve siyasate arası ilişkilerini açıklar. 1,2,4,7,8,9 1,2,3 A
6) Toplumu, toplumsal ve siyasal değerleri yorumlama ve eleştirme becerisi kazandırır. 1,2,4,7,8,9 1,2,3 A

 

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 GİRİŞ : SİYASAL KÜLTÜR TANIMLARI
2 SİYASAL KÜLTÜR TEORİLERİ I (Inglehart, Werlzel)
3 SİYASAL KÜLTÜR TEORİLERİ II (Putnam, Huntington)
4 MODERNLEŞME VE KÜLTÜR
5 KÜRESELLEŞME VE KÜRESEL KÜLTÜR
6 DEMOKRASİ, VATANDAŞLIK VE KÜLTÜR
7 ARA SINAV
8 SİYASAL KÜLTÜRÜN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ I
9 SİYASAL KÜLTÜRÜN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ II
10 SİYASAL KÜLTÜR VE TOPLUMSALLAŞMA
11 SİYASAL KÜLTÜR VE SEÇİMLER
12 ÖĞRENCİ SUNUMLARI
13 ÖĞRENCİ SUNUMLARI
14 SONUÇ
15 SORU-CEVAP
16 FİNAL SINAVI

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı  
Diğer Kaynaklar  Norris, Pippa. 2008. ‘The Globalization of Comparative Public Opinion
Research.’ For the Sage Handbook of Comparative Politics Eds. Neil Robinson and Todd Landman. London: Sage Publications.                                                                                                            Welzel, Christopher, Ronald Inglehart and Hans‐Dieter Klingemann. 2003. ‘The theory of human development: A cross‐cultural analysis.’ European Journal of
Political Research 42(3): 341‐379. DOI: 10.1111/1475‐6765.00086                                                       Huntington, Samuel P. 1993. ‘The Clash of Civilizations?’ Foreign Affairs. 72(3):22‐49.                                                                                                                                                                         Ilter Turan, "The Evolution of Political Culture in Turkey," in Ahmet Evin, Modern Turkey: Continuity and Change, (Berlin: Leske Verlag and Budrich, 1984): 84-112
Frederick W. Frey, "Patterns of Elite Politics in Turkey," in G. Lenczowski (ed.) Political Elites in the Middle East, (Washington D.C.: American Enterprise Institute for Public Policy Research, 1975) pp. 41-82.
Ersin Kalaycioglu, "Political Culture and Regime Stability: The Case of Turkey," Bogazici University, Journal of Economic and Administraitve Studies, vol. 2, no. 2, (Summer 1988): pp. 149-79.
Ustun Erguder, Yilmaz Esmer, and Ersin Kalaycioglu, Turk Toplumunun Degerleri (Istanbul, TUSIAD, 1991): passim.
Yilmaz Esmer, Devrim, Evrim, Statuko: Turkiye de Sosyal, Siyasal ve Ekonomik Degerler, (Istanbul: TESEV, 1999), passim.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar Okumalar  fotokopiden teslim alınacaktır
Ödevler Sunumlar
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) 0 0
Ödevler 0 0
  Toplam 100
Finalin Başarıya Oranı   70
Yıl İçinin Başarıya Oranı   30
  Toplam 100
DERS KATEGORİSİ  

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır.         X
2 Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur.         X
3 Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir.   X      
4 Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır.         X
5 Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır. X        
6 Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar.     X    
7 Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur.         X
8 Ulusal, uluslararası kurumların yapısını bilir, işleyişlerini kavrar, ve alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir.         X
9 Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder.         X

 

AKTS İş Yükü Tablosu

 
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik   Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)   15 3 45
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)   15 3 45
Ara Sınav   1 15 15
Kısa Sınav   (yoklama, sözlü, sunum, vs)   1 10 10
Ödev   0 0 0
Final   1 15 15
Toplam İş Yükü       130
Toplam İş Yükü / 25 (s)       5
Dersin AKTS Kredisi       5
Hiçbiri