Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ATR 203
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Öğrencileri pazarlama ve lojistik yönetimi konusunda güncel bilgilerle donatmak ve bu konuda dünyada ve Türkiye’de meydana gelen son gelişmeler konusunda bilgilendirmek.
Dersin İçeriği: 
Bu ders, pratik bir pazarlama yönetimi yaklaşımı benimseyerek, öğrencilerin pazarlama kavramlarıyla ilgilenmesini sağlayan ve modern pazarlamayı hayata geçiren gerçek hayattan örnekler ve hikayeler sunmaktadır.

Ders ayrıca pazarlama kanalları, dağıtım, toptancılık ve perakendecilik açısından pazarlama ve lojistik kavramları arasında bir bağlantı kurmaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program öğrenim çıktıları Öğretim yöntemleri Ölçme yöntemleri
1. Rekabet açısından pazarlamanın önemini kavrayabilme 2, 15 1, 2, 3 A, C
2. Rekabet açısından lojistiğin önemini kavrayabilme 2, 13, 14, 15 1, 2, 3 A, C
3. Pazarlamanın ne olduğunu anlayabilme 2, 15 1, 2, 3 A, C
4. Lojistiğin ne olduğunu anlayabilme 2, 13, 14, 15 1, 2, 3 A, C
5. Pazarlamanın doğasını ve kapsamını bilme 2, 15 1, 2, 3 A, C
6. Lojistiğin doğasını ve kapsamını bilme 2, 13, 14, 15 1, 2, 3 A, C
7. Pazarlama faaliyetlerini etkileyen çevresel koşulları açıklayabilme 2, 13, 14, 15 1, 2, 3 A, C
8. Pazarlamanın bölümlerini, ürün yönetimini, paketleme ve etiketlemeyi bilme 2, 13, 14, 15 1, 2, 3 A, C
9. Fiyatlamayı ve pazarlama planlarını açıklayabilme 2, 13, 14, 15 1, 2, 3 A, C
10. Dış kaynak kullanımının ne olduğunu ve lojistik stratejilerini bilme 2, 13, 14, 15 1, 2, 3 A, C
11. Lojistik yönetiminin fonksiyonlarını bilme 2, 13, 14, 15 1, 2, 3 A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Lojistik ve Pazarlama Yönetimine Giriş  
2 Pazarlama: Müşteri Değeri ve Bağlılığı Yaratmak  
3 Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Bağlılığı, Değeri ve İlişkileri Oluşturmak için Ortaklık  
4 Pazarlama Çevresini Analiz Etmek  
5 Tüketiciyi ve Ticari Alıcı Davranışlarını Anlamak  
6 Tüketiciyi ve Ticari Alıcı Davranışlarını Anlamak  
7 Müşteri Değeri Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratmak  
8 Arasınav   
9 Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturmak  
10 Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sağlamak  
11 Perakende ve Toptan Satış  
12 Müşterilerin İlgisini Çekmek ve Müşteri Değerini İletmek: Reklam ve Halkla İlişkiler  
13 Kişisel Satış ve Satış Promosyonu  
14 Dönemin gözden geçirilmesi  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Marketing an Introduction, Global Edition, 15 th Edition, By: Gary Armstrong, Philip Kotler with Mark O. Opresnik. Pearson.
Diğer Kaynaklar PowerPoint slaytları, vakalar ve ders dışı okumalar ve ödevler dahil olmak üzere diğer kurs materyalleri sınıfta ve/veya Yulearn'de sunulacaktır.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Ders Kitabı; Powerpoint sunumlar
Ödevler  
Sınavlar Arasınav; final sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 2 -
Ödev 1 -
Toplam   40
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl İçinin Başarıya Oranı   -
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, ekonomi, istatistik, Türk dili ve inkılap tarihi gibi temel derslerde yeterli bilgiye sahip olur; öğrendiği bilgileri lojistik alanında faaliyet gösteren işletmelerde uygulama yeteneği kazanır. X        
2 Yerli ve çok uluslu işletmelerde tedarik zinciri operasyonları, depolama ve dağıtım yönetimi ile ilgili yapması gerekenleri bilir, organizasyonunu ve gerekli analizlerini yapabilir, plan ve stratejiler önerebilir.       X  
3 Uluslararası ilişkileri sürdürebilecek, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek yeterlilikte, seçilen ikinci bir yabancı dile hakim olabilir.   X      
4 Lojistik ve taşımacılık süreçlerinin toplumsal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sadık olarak yürütebilmek üzere yeterli düzeyde hukuk ve mevzuat bilgisine sahip olur. X        
5 Mesleki ve etik değerlere uygun ve toplumsal duyarlılığa sahip bir şekilde lojistik süreçleri yönetir.       X  
6 Tedarik zincirinde mal ve hizmet akış süreçlerini organize ederek finansal yönetim hakkında bilgi sahibi olur. X        
7 Temel bilgi teknolojilerini kullanarak tedarik zinciri yönetiminde kullanılan bilgi sistemlerini ve teknolojilerini kullanır. X        
8 Tedarik zinciri yönetiminde akıllı sistemler ve endüstri 4.0 yönetimi hakkında bilgi sahibidir.   X      
9 Analitik karar verme yöntemleri ile sorunları nicel yöntemlerle tanımlayarak çözüm önerileri üretebilir. X        
10 Lojistik alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilir.   X      
11 Mesleki konularda ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma yürütür, sorunlara çözüm bulur, sorumluluk alır.     X    
12 Proje terminlerine göre bir proje ya da çalışmayı hazırlayıp, yürütür.   X      
13 Lojistik ile ilgili güncel sorunları çözmeye yönelik veya yeni fırsatlar yaratabilecek, projeler üretebilir; mesleği ile ilgili konularda toplumla ve meslektaşlarıyla bilgi paylaşabilir.         X
14 Lojistik ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini nitel ve nicel verilerle destekler ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde aktarabilir.         X
15 Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayıp yönetebilir; yenilikçi ve yaratıcı fikirler üreterek, bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.       X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x Toplam Ders Saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme) 15 6 90
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü     175
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7
Dersin AKTS Kredisi     7
2