Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
Man 229
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Amacı: 

Bu dersin temel amacı, fikrin ortaya atıldığı andan itibaren ticarileşmesine kadar geçen sürecin girişimcilik çerçevesinde nasıl ele alındığını gösterebilmektedir.  Dersi alan öğrencilerin gerçek zamanlı olarak iş fikirlerini hayata geçirmelerini kolaylaştırmak ve bu doğrultuda girişimcilik ekosistemini tanımaları hedeflenmektedir. Bunun yanında Türkiye özelinde ve Dünya genelinde iyi uygulama örnekleri ile bu sürecin daha iyi anlaşılması ve zihinlerde canlandırılması da dersin amacı kapsamında değerlendirilebilir.

Dersin İçeriği: 

Dersin içeriği fırsatları tanıma ve fikir geliştirme, fizibilite analizi, iş planı yazma, iş modeli geliştirme, sektör ve rakip analizi, finansal kaynak bulma, pazar seçimi ve konumlandırma, entellektüel sermaye, büyüme stratejileri ve şube açma gibi konulardan oluşmaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Derse Katılım, C:Vaka Çalışması

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Öğrenciler girişimciliğin günümüz dünyası için önemini kavrayacak; ve neden dünyada bu kadar desteklenen bir olgu olduğunu sorgulayacaklardır

     1,5,7,8,16

     1,2,3

A,B,C

2) Öğrenciler yeni bir girişimin yaratılma sürecini gözlemleyerek, bu süreçte fırsatların nasıl keşfedildiğini idrak edeceklerdir

2,4,6,11,12

1,2,3

A,B,C

3) Öğrenciler iş modeli kanvasını tüm bileşenleri ile analiz edebilecek ve her bir bileşene dair öneriler geliştirebileceklerdir.

10,18,19,20

1,2,3

A,B,C

4) Öğrenciler etkili ve akılcı iş planı hazırlayarak, bunun önemli bir iletişim aracı olduğunun farkına varacaklardır.                                                                                     

 

3,9,13,15

      1,2,3

A,B,C

5) Öğrenciler herhangi bir (yeni) fikrin hayata geçirilmeden önce yapılması gerekli fizibilite analizlerini yürütüp, raporlayabileceklerdir.

 

5,7,9,19

1,2,3

A,B,C

6) Öğrenciler ticari anlamda yürütülen girişimcilik faaliyetlerinin yanı sıra, sosyal etki odaklı girişimlerin günümüzdeki önemini değerlendirerek, sosyal girişimciliği topluma olan katma değeri ölçüsünde önemini yorumlayabileceklerdir.                               

8,9,17,20

1,2,3

A,B,C

 

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

                                              Konular

1

         Girişimciliğe Giriş

2

         Fırsatları Tanıma ve Fikir Geliştirme

3

         Fizibilite Analizi

4

         İş Planı Yazma

5

        İş Modeli Geliştirme I

6

        İş Modeli Geliştirme II

7

        Vize Sınavı

8

         Sektör ve Rakip Analizi

9

        Finansal Kaynak Bulma

10

        Pazar Seçimi ve Konumlandırma

11

        Entellektüel Sermaye

12

       Büyüme Stratejileri

13

        Şube Açma

14

        Vaka Çalışması

15

        Vaka Çalışması

16

        Final

 

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar:

 

Entrepreneurship: Successfully Launchin   New   Ventures, Barringer, B.R & Ireland, R.D. Pearson

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Ders Notları ve Vaka Çalışmaları

 

 Vaka Çalışması

 

 Ara Sınav, Final Sınavı

 

 

Değerlendirme Sistemi

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı  olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir.

 

 

 

 

X

2

Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemlerini kullanabilir.

 

 

X

 

 

3

Uluslararası İşletme Yönetimini çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, sosyal ve psikolojik konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. 

 

 

 

X

 

4

Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir.

 

 

 

 

X

5

Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir

 

 

 

 

X

6

Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili proje veya uygulamalı çalışmalarda yürütücü veya takım üyesi olarak üzerine düşen sorumlulukları yerine getirebilir.

 

 

 

X

 

7

Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir.

 

 

 

 

X

8

Uluslararası İşletme Yönetimi’nde edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme  gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenmesini yönlendirebilir.

 

 

 

 

X

9

Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli  öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir.

 

 

 

 

X

10

Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir.

 

 

 

 

X

11

Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir

 

 

 

X

 

12

Kendi alanındaki küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir.

 

 

X

 

 

13

Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir.

 

 

 

X

 

14

Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir,  farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir

 

 

 

 

X

15

Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir.

 

 

X

 

 

16

Bireysel ve profesyonel etik kavramları anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamlarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir.

 

 

 

 

X

17

Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir.

 

 

 

 

X

18

Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir.

 

 

 

X

 

19

Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir

 

 

 

 

 

X

20

Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir.

 

 

 

X

 

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

   1

         70

Kısa Sınav

 

 

Ödev

   3

         30

Toplam

 

         100

Finalin Başarıya Oranı

 

         60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

         40

Toplam

 

         100

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

16

3

48

Ara Sınav

1

3

3

Ödev

3

5

15

Final

1

10

10

Toplam İş Yükü

 

 

124

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4.96

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5

 
2