Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
Man 349
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı öğrencileri marka yönetiminin içerdiği konseptler, analizler, ve aktiviteler hakkında bilgilendirmek ve sorunları farketmek, çözmek konusunda  uygulama olanağı sağlamaktır. Bu sebepele ders şirketlerin marka yönetimi konusunda karşılaştığı ana konuları kapsamaktadır. Marka yönetiminde strateji oluştururken kullanılan terminoloji, dikkate alınan hususların üzerinden geçilmesinin yanında öğrencilere gerekli olan teoriler, modeller hakkında bilgi verilmekte ve bu bilgileri uygulayacakları bir ortam sağlanmaktadır.

Dersin İçeriği: 

Dersin konuları Marka Değeri, Reklam, Ürün Geliştirme, Dağıtım, Fiyatlandırma, Ticaret ve Tüketici Promosyonları, Konumlandırma, Farklılaştırma, Marka Karlılığı, Tüketici Trendleri, Pazarlama Planı, Yaratıcı Strateji Özeti vb dir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Soru-Cevap Yöntemi 3. Tartışma Yöntemi 4. Örnek Olay Yöntemi 5. Uygulamalı Çalışmalar 6. Problem Çözme Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A:Sınav, B:Sunum, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Güçlü marka nasıl oluşturulur

2,4

1,2,3,4,5

A,B

Marka pazarlama planı

2,4

1,2,3,4,5

A,B

Ürün ve Marka Portföyü nasıl oluşturulur?

               2,4

1,2,3,4

A,B

 

Dersin Akışı

 

DERS AKIŞI

Konular

Ön Hazırlık 

 

Marka Yönetimine Giriş -Tanımlar

İlgili Bölüm ve Okuma

 

Markalaşmanın amacı ve güçlü markaların özellikleri

İlgili Bölüm ve Okuma

 

Farklılaştırma ve pazar analizi

İlgili Bölüm ve Okuma

 

Marka piramidi

İlgili Bölüm ve Okuma

 

Marka elemanlarının oluşturulması ve değerlendirilmesi

İlgili Bölüm ve Okuma

 

Marka elemenalarının oluşturulması ve değerlendirilmesi 

İlgili Bölüm ve Okuma

 

Ara sınav

 

 

Pazarlama karmasının oluşturulması

İlgili Bölüm ve Okuma

 

Pazarlama karmasının oluşturulması

İlgili Bölüm ve Okuma

 

Marka performansının ölçülmesi

İlgili Bölüm ve Okuma

 

Çoklu marka yönetimi, marka yayma stratejileri

İlgili Bölüm ve Okuma

 

Uluslararası marka yönetimi

İlgili Bölüm ve Okuma

 

Sunumlar

 

 

Sunumlar

 

 

Final Sınavı

 

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

  1. Esch, F. R. (Ed.). (2019). Handbuch Markenführung. Springer-Verlag.
  2. 2- Bruhn, M. (Ed.). (2013). Handbuch Markenführung: Kompendium zum erfolgreichen Markenmanagement. Strategien-Instrumente-Erfahrungen. Springer-Verlag.

Diğer Kaynaklar

Ders notları

 

 

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar

Kopyaları paylaşılacaktır. 

Ödevler

Paylaşılabilir

Sınavlar

Paylaşılamaz

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

20

Sunum

1

30

Derse katılım

1

10

Final

1

40

Toplam

 

100

FİNALİN BAŞARIYA ORANI

 

40

YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI

 

60

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

İşletme bilim alanını ve uzmanlık dallarını çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik ve sosyal konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olur.

   

X

   

2

Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek İngilizce bilgisine sahip olur.

       

X

3

Girişimcilik yeteneğini geliştirir.

     

X

 

4

Teorik bilgileri, uygulama ile pekiştirir.

       

X

5

İşletme bilim alanının alt uzmanlık dallarında edindiği bilgileri ilişkilendirir ve karar verme süreçlerine yansıtır.

       

X

6

Takım içerisinde etkin olarak çalışır ve takımın başarısı için inisiyatif alır.

       

X

7

İş etiği ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun davranarak üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini yerine getirir.

 

X

     

8

Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli bilgi birikimine sahip olur, sonuçları değerlendirerek sorunlara yaratıcı çözümler üretebilir.

       

X

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

16

4

64

Ara Sınav

1

5

5

Sunum

1

15

15

Final

1

15

15

Toplam İş Yükü

 

 

131

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5,24

Dersin AKTS Kredisi

     

 

5

 

 

Hiçbiri