Skip to main content
  • Türkçe
  • English
Course Code: 
ATH 326
Course Period: 
Spring
Course Type: 
Core
P: 
3
Application: 
0
Credits: 
3
ECTS: 
6
Course Language: 
İngilizce
Course Objectives: 

1 Yöneticiliğin temel kavramlarını pekiştirmek ve yönetim teorilerini uluslararası konaklama sektöründe uygulamak
2. Uluslararası konaklama işletmelerinin faaliyetlerini yürütmek ve büyütmek üzere rekabet içinde bulunduğu iş çevrelerinin sosyal, kültürel, ekonomik ve politik özelliklerini incelemek
3. Öğrencilerin küresel alanda konaklama işletmelerinin yönetiminde beceriler kazanması için gerekli olan stratejik yönetim, pazarlama, insan kaynakları yönetimi, finansal unsurlar ve operasyonel risk yönetimi konularını tartışmak

Course Content: 

Uluslararası konaklama işletmeleri, PESTL+UÇ Analizi, SWOT analizi, operasyon yönetimi, stratejik yönetim, çokuluslu şirket yapıları, küresel pazarlama ve İK yönetimi

Course Methodology: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Course Evaluation Methods: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Vertical Tabs

Course Learning Outcomes

Dersin Öğrenme Çıktıları

Programın Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Küresel konaklama hizmetlerinin gelişmesinin ardındaki itici güçler anlaşılacaktır

1,2,3,4,11

 1,2,3,5

 A,C,D

2. Uluslararası konaklama sektörünün ekonomik, sosyal ve çevresel etkileri incelenecektir

1,2,3,11

 1,2,3,5

 A,C,D

3. Uluslararası konaklama pazarlama karması öğrenilecektir

1,2,3,11

 1,2,3,5

 A,C,D

4. Uluslararası faaliyetlere yönelik olarak insan kaynakları meseleleri açıklığa kavuşturulacaktır

1,8,10,11,12

 1,2,3,5

 A,C,D

5. Devletlerin uluslararası konaklama işletmelerinin yönetimindeki etkileri değerlendirilecektir

1,2,3,11

 1,2,3,5

 A,C,D

6. Uluslararası konaklama yönetiminde etkili olan çeşitli stratejik yönetim yaklaşımları sunulacaktır

1,2,3,11

 1,2,3,5

 A,C,D

 

Course Flow

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Küresel ekonomide konaklama sektörünün konumu

Temel kavramlar

2

Uluslararası konaklama coğrafyası

Coğrafya

3

Kültürel çevre

Kültürel farklılıklar

4

Politik sistemler

Ulusal farklılıklar

5

Ekonomik sistemler

Ulusal farklılıklar

6

Pazar giriş teknikleri ve örgüt geliştirme

Yatırımlar

7

Hukuki çevre ve finansal yönetim

Hukuki altyapılar

8

Finansal yönetim

Finansal meseleler

9

İnsan Kaynakları Yönetimi

Farklılıklar

10

Uluslararası konaklama pazarlaması

Pazarlama karması

11

Pazarlama yöntemlerinin seçimi

Stratejik pazarlama

12

Operasyonel ikilemler

Operasyon yönetimi

13

Konaklama sektöründe stratejik seçimler

Stratejik yönetim

14

Turist davranışının geleceği

Temalar ve öngörüler

15

Final Sınavı

 

 

Recommended Sources

Ders Notu

(Kaynak 1) Yu, L.; The International Hospitality Business: Management & Operations. Routledge: 1999.

(Kaynak 2) Brotherton, B.; The International Hospitality Industry. Elsevier BH: 2003.

Diğer Kaynaklar

Vakalar

 

Material Sharing

Dökümanlar

Ders notları, sunumlar, vakalar

Ödevler

Vaka analizleri, dönem ödevi

Sınavlar

Vize sınavı ve final sınavı

 

Assessment

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

50

Ödevi

1

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Course’s Contribution to Program

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili temel kavramları anlamak

 

 

 

 

 x

 

2

Turizm ve otel işletmeciliğinin bölgesel, ulusal ve uluslararası boyutlarını anlamak ve farkındalık sahibi olmak

 

 

 

 

 x

 

3

Turizm ve otel işletmeciliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olmak

 

 

 

 

 

4

Hizmet sektörünün kendine özgü dinamiklerinin bilincine sahip olmak ve mesleki mükemmeliyet standartlarını öğrenmek

 

 

 

 

 x

 

5

Takım çalışmasına yatkın, problem çözme ve liderlik özelliklerine sahip olarak diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olmak

 

 

 x

 

 

 

6

En az iki yabancı dilde, sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olmak

 

 

 

 

 

7

Uluslararası alanda tecrübe sahibi, mesleki ve akademik eğitimde uzman kadronun sağladığı farklı kültürlere ve dillere uyum becerisine sahip olmak

 

 

 

 

 

8

Kişisel, beşeri, teknik ve davranışsal becerilere sahip olmak

 

 

 

 x

 

 

9

İnterdisipliner uygulamalarla (işletmecilik, ticaret, acentecilik, havayolu, lojistik vb.) farklı alanlarda işbirliği becerisine sahip olmak

 

 

 

 

 

10

Turizm ve otel işletmeciliği alanında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapmak ve proje üretmek

 

 

 

 

 

11

Turizm ve otel işletmeciliği alanında mesleki, akademik, teknik, entelektüel ve kültürel donanıma sahip olmak

 

 

 

 x

 

 

12

Turizm alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemler ile değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek

 

 x

 

 

 

 

13

Turizm işletmeciliğinin bir alanında (kongre-konaklama yönetimi, havayolları yönetimi, gastronomi, sosyal ve beşeri bilimler alanı) uzmanlaşmak

 

 

 

 

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

13

4

52

Ara Sınav

1

15

15

Ödev

1

18

18

Final

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

150

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6

 
3