Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPRI 432
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Fransızca
Dersin Amacı: 

Bu dersin temel amacı, çeşitli tarihsel, teorik ve estetik perspektifler kullanarak Sanat ve Siyaset arasındaki ilişkinin niteliğini incelemektir. Bu dersin amacı, sanat ve siyaset arasındaki, özellikle çeşitli sanat ve iktidar arasındaki güçlü ilişkinin, tarihsel çağlar ve kültürler boyunca gerçekleştiğini anlamaktır.

Dersin İçeriği: 

Bu ders içeriğinde tarihsel yörüngeleri keser ve Sanat, Siyaset ve bunların arasındaki ilişkilerin merkezi olan temalara odaklanır. Bu temaların altında, her ders kendi konusu kapsamında, belirli estetik-politik teoriler ve uygulamaların daha geniş sosyo-politik rejimleri ve yapıları etkilemesinin mümkün olup olmadığını ve / veya nasıl mümkün olduğunu sorar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Sanatın siyasallaştırılmasını açıklar. 1,5,8,9 1,2,3 A
Temel sanat kavramlarını açıklar. 1,5,8,9 1,2,3 A
Sanat-güç ilişkisini inceler. 1,5,8,9 1,2,3 A
Sanat tarihindeki temel özelliklerin evrimini analiz eder. 1,5,8,9 1,2,3 A
Devletin gelişimini, faaliter ve fonksiyonlarını inceler. 1,5,8,9 1,2,3 A
Siyasal iktidar ve sanat arasındaki işilkiyi analiz eder. 1,5,8,9 1,2,3 A
Sanat ve devlet arasındaki yapısal ve etik mekanizmaları analiz eder. 1,5,8,9 1,2,3 A

 

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 GİRİŞ: Sanat siyasal olabilir mi?
2 Siyaset güçle mi ilişkilidir?
3 Siyasal bir araç olarak sanat
4 Modern sanat siyaseti
5 Modern zamanda alternatif kavramsal arayışlar
6 Edebiyat
7 ARA SINAV
8 Resim
9 Heykel
10 Mimari
11 Müzik
12 Tiyatro
13 Dans
14 Sinema
15   Fotografçılık
16   FİNAL SINAVI

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu

Adorno, Theodor, W., (2003). “Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken”, Cogito, Sayı. 36, s. 76-78.
Ahmad, F., (2002). Modern Türkiye’nin Oluşumu, Doruk Yayınevi, Ankara.
Fischer, E., (1993). Sanatın Gerekliliği, Cevat Çapan (çev.), V Yayınları, İstanbul.

Foster, H., (2008). “Çağdaş Sanatta Siyasal Kavramı”, Sanat/Siyaset, ed. Ali Artun, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 131-154., I. Ergüden-F Keskin-O. Akınhay (çev.), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.

Foucault, M., (1994). Dostluğa Dair, Cemal Ener (çev.), Hil Yayın, İstanbul.
Foucault, M., (2000). Entelektüelin Siyasi İşleviI, Ergüden-F Keskin-O. Akınhay (çev.), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
 

Diğer Kaynaklar Ashton, D., (der.), (2001). Picasso Konuşuyor, Mehmet Yılmaz ve Ayşe Nahide Yılmaz (çev.), Ütopya Yayınevi, Ankara.
Greenberg, C., (1997). “Modernist Resim”, Modernizmin Serüveni, haz. Enis Batur, YKY, İstanbul, s. 357-363.
Hardt, M. ve Antonio N., (2001). İmparatorluk, Abdullah Yılmaz (çev.), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.

Kagan, M., (1982). Güzellik Bilimi Olarak Estetik, Aziz Çalışlar (çev.), Altın Kitaplar, İstanbul.
 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar Ders notları 
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) 0 0
Ödevler 0 0
  Toplam 100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl İçinin Başarıya Oranı   40
  Toplam 100
DERS KATEGORİSİ  

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır.         X
2 Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur.     X    
3 Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir.   X      
4 Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır.       X  
5 Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır.         X
6 Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar.     X    
7 Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur.     X    
8 Ulusal, uluslararası kurumların yapısını bilir, işleyişlerini kavrar, ve alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir.         X
9 Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder.         X

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik   Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)   16 3 48
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)   16 3 48
Ara Sınav   1 12 12
Kısa Sınav   (yoklama, sözlü, sunum, vs)   0 0 0
Ödev   0 0 0
Final   1 20 20
Toplam İş Yükü       150
Toplam İş Yükü / 25 (s)       5,5
Hiçbiri