Articles Published in International
- Budak, D. N. (2023). Agricultural communications as an applied theoretical field: A conceptual framework. Global Media Journal Turkish Edition, 13 (26), 1-19.
- Budak, D. N. (2023). Takviye Edici Gıda Reklamlarında Kadının Annelik Rolü ve Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Ünlü Desteğinin Alımlanması: Ceyda Düvenci’nin Sosyal Medyadaki İzleyici Yorumlarının Analizi [The Mother Role of Women in Food Supplement Advertising and A Reception of the Celebrity Endorsement in the Context of Gender: Analysis of Ceyda Düvenci's Audience Interpretations on Social Media]. AJIT-e: Academic Journal of Information Technology, 14 (54), 274-297.
- Budak, D. N. (2021). Atatürk, the national agricultural leader, father of modern Turkish agriculture, and the national development: A review from the perspective of agricultural communications and leadership. Global Media Journal Turkish Edition, 11 (22), 179-197.
Articles Indexed in ULAKBİM TR Dizin Refereed Journals
- Budak, D. N. (2023). Tüketici davranışı olarak gıda israfının sergilenmesi: “Çöpe atılmak için yetiştirilmiş” yiyecek fotoğraflarının gösterge bilimsel analizi [Exhibition of food waste as consumer behavior: A Semiotic Analysis of “Grown for a bin” food photos]. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (33), 90-103. DOI: 10.29000/rumelide.1283450
- Budak, D. N. (2023). Gıda iletişiminde etnosentrizm: Anlatı reklamcılığı bağlamında coğrafi işaretli ürün anlatılarının yapısal analizi [Ethnocentrism in food communications: A structural analysis of geographically indicated product narratives in the context of narrative advertising]. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (34), 912-929. DOI: 10.29000/rumelide.1317118
- Budak, D. N. (2023). Sürdürülebilirliğin Endüstrileşmesi, Kapitalizmin İleri Dönüşümü ve Postdijital Sürdürülebilirlik [Industrialization of Sustainability, Upcycling of Capitalism and Postdigital Sustainability]. İnsan ve İnsan, 10 (36), 25-37. DOI: 10.29224/insanveinsan.1283999
Book & Book Chapters:
- Budak, D. N. (2023). Tarımsal İletişim [Agricultural Communications]. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Yayınevi.
- Budak, D. N. (2023).Cumhuriyet’in 100. Yılında Akademide Kadın Çalışmaları. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
- Budak, D. N. (2023). Cumhuriyet’in 100. Yılında Akademide Kadın Çalışmaları. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
- Budak, D. N. (2023). Dünya Kadın Çiftçiler Günü Bağlamında Çiftçi TV “Hanım Ağa” Programı Özel Yayınında Egemen Değerlerin Medya Dolayımı. Derya Nil Budak (Ed.). Cumhuriyet’in 100. Yılında İletişim Çalışmalarında “Kadın” içinde (ss.95-128). İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
- Budak, D. N. (2023). Neoliberal Feminizm Perspektifinden Dişi Business. Derya Nil Budak (Ed.). Cumhuriyet’in 100. Yılında Akademide Kadın Çalışmaları içinde (ss.37-65). İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
- Budak, D. N. (2021). The formation of hybrid identity in food communications. Mustafa, S. N. & Bostan, A. D. (Eds.), In Discourse and Identity in Turkish Media (pp.153-170). Bern, Switzerland: Peter Lang D. https://doi.org/10.3726/b18435
- Budak, D. N. ve Kihtir, A. (2021). Atatürk ve tarımsal iletişim [Ataturk and agricultural communications]. Nil Çokluk (Ed.), Atatürk ve Kitle İletişimi içinde (ss.161-187). İstanbul: Der Yayınları.
- Budak, D. N. (2022). Tarımsal gazetecilik [Agricultural journalism]. Serkan Bayrakçı ve Seçil Özay (Ed.), Dijital Çağda Uzman Gazetecilik II içinde (ss. 293-310). İstanbul: Çizgi Yayınevi.
- Budak, D. N. (2019). Pazarlamanın lokomotifi: Postmodernizm. Gürdal Ülger (Ed.), Postmodern Pazarlama içinde (ss. 110-119). İstanbul: Papatya Yayıncılık.
Presented/Accepted at International Scientific Meetings and Conferences and Published in Proceedings Papers:
- Budak, D. N. (2021, Ekim 15-16). The representation of Turkish woman in food communications [Online conference presentation]. GeMMa International Conference- Gender and Media Matters: Widening the Horizons of the Field of Study, Rome, Sapienza, University of Rome, Italy.
- Budak D. N. (2021). The digital culture and gamer food ads in food communications. Tınaz, P. (Ed.), In Abstracts Book, InMECS21, 1st International Media and Cultural Studies Conference, Communication, Art and Culture in Digital World (p.30). Gaziantep, Turkey: Hasan Kalyoncu University Publications.
Other Publications:
National/International Broadcast
- Budak, D. N. (2019). İletişimin Gıdası: Teknoloji [The food of communication: technology]. In French Baccalaureate General, Turkish Language Session [Code 19TU1GEMLR1] (pp. 2-5). France: The Ministry of National Education, Youth and Sports.
Monthly, Periodical, National/International Publication
- Budak, D. N. (2024, Mayıs). Tarladan tabağa tarım okuryazarlığı ve savunuculuğu [Konuk Yazar], Platin Dergisi, 2024/05, 92-93. https://www.platinonline.com/yazarlar/dr-ogr-uyesi-derya-nil-budak/tarladan-tabaga-tarim-okuryazarligi-ve-savunuculugu-1090003
- Budak, D. N. (2017, Mayıs). Bir zamanlar “radyo” [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2017/05, 24-25.
- Budak, D. N. (2017, 24 Mayıs). Yeni yerel lezzetlerimiz. Dünya Gazetesi [Ramazan Eki], s. 25.
- Budak, D. N. (2017, Nisan). Yeni küyerel lezzet: Tavuk-pilav [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2017/04, 18-19.
- Budak, D. N. (2017, Şubat). Kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2017/02, 42-43.
- Budak, D. N. (2017, Ocak). Kara “mizah” yükseliyor [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda, 2017/01, 42-43.
- Budak, D. N. (2016, Aralık). Baharat yolundan günümüze [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2016/12, 24-25.
- Budak, D. N. (2016, Kasım). Tüketimin ayak izleri [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2016/11, 26-27.
- Budak, D. N. (2016, Eylül). Küreselleşmenin öteki yüzü: İsraf [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2016/09, 40-41.
- Budak, D. N. (2016, Ağustos). Postmodern tüketimde “balık” [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2016/08, 42-43.
- Budak, D. N. (2016, Temmuz). “Gastro iletişim” notları [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda, 2016/07, 48-50.
- Budak, D. N. (2016, 6 Haziran). Şehr-i ramazan. Dünya Gazetesi [Ramazan Eki], s. 12. 12.Budak, D. N. (2016, Mayıs). Nesnelerin interneti: M2M [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2016/05, 20-22.
- Budak, D. N. (2016, Nisan). Kültürel mirasın tescili [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2016/04, 62-63.
- Budak, D. N. (2016, Mart). Bir hayali karakterin anatomisi [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2016/03, 58-59.
- Budak, D. N. (2016, Şubat). İletişimin lokomotifi “ünlü” [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2016/02, 54-55.
- Budak, D. N. (2016, Ocak). "Yerel"in cazibesi [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2016/01, 40-42.
- Budak, D. N. (2015, Aralık). İletişime yılbaşı dopingi [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2015/12, 70-71.
- Budak, D. N. (2015, Kasım). Rafta durduğu gibi durmayan ambalajlar [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2015/11, 38-41.
- Budak, D. N. (2015, Ekim). Açlığın olmadığı bir dünyayı “resmetmek” [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2015/10, 20-22.
- Budak, D. N. (2015, Eylül). Keyifli bir pratik: Bayram [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2015/09, 58-60.
- Budak, D. N. (2015, Ağustos). Başrolde balık [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2015/08, 26-29.
- Budak, D. N. (2015, Temmuz). Kerameti kendinden menkul reklamlar [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2015/07, 30-32.
- Budak, D. N. (2015, Haziran). Soğuk hazır kahvenin atası: Frappe [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2015/06, 32-34.
- Budak, D. N. (2015, Mayıs). İletişimin gıdası: Teknoloji [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2015/05, 26-28.
- Budak, D. N. (2015, Nisan). Proaktif, reaktif ya da spekülatif sizin kriz yönetiminiz hangisi? [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2015/04, 26-29.
- Budak, D. N. (2015, Mart). Kırmızı etin “dostça” rekabeti [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2015/03, 16-18.
- Budak, D. N. (2015, Şubat). Kahve altı inovatif lezzetler [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2015/02, 37-39.
- Budak, D. N. (2015, Ocak). Gıda iletişiminin ana teması “mutluluk” [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2015/01, 32-34.
- Budak, D. N. (2014, Aralık). Kervan yolda iletişir mi? [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2014/12, 30-31.
- Budak, D. N. (2014, Kasım). Ambalaj ötesi “haute couture ambalajlar” [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2014/11, 24-26.
- Budak, D. N. (2014, Ekim). Kurumsal vatandaş olmak ya da olmamak [Gıda İletişimi köşe yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2014/10, 36-38.
- Budak, D. N. (2014, Eylül). Gıda güvenliği: Dar çevreden tüm dünyaya [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2014/09, 16-18.
- Budak, D. N. (2014, Ağustos). Yemek, hayal gücü ve iletişim: Hepsi bu tabakta [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2014/08, 61-63.
- Budak, D. N. (2014, Temmuz). Sanat için yemek, yemek için sanat [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2014/07, 61-63.
- Budak, D. N. (2014, Haziran). Yemeden, içmeden iletişe-mi-yo-ruz [Gıda İletişimi yazıları]. Dünya Gıda Dergisi, 2014/06, 46-47.