This course aims to understand a general knowledge about media studies and to learn ti think critically about media society related issues.
In this course media theories an its relation between culture, society, democracy and freedom od speech and opinion, will be analyzed.
Vertical Tabs
Course Learning Outcomes
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
1,2,4 |
1,2,3 |
A |
|
1,2,4,6,9 |
1,2,3 |
A |
|
1,2,4,6,9 |
1,2,3 |
A |
|
1,2,4,6,9 |
1,2,3 |
A |
|
1,2,4,5,6,9 |
1,2,3 |
A |
|
1,2,4,6,9 |
1,2,3 |
A |
|
1,2,4,6,9 |
1,2,3 |
A |
Course Flow
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Introduction to course |
|
2 |
Media and society: definitions and approaches |
|
3 |
Media models in Europe and North America |
|
4 |
Media industry in Turkey |
|
5 |
Media politics relation |
|
6 |
Media and democracy |
|
7 |
Journalism in Turkey |
|
8 |
Midterm |
|
9 |
Freedom of opinion, of press and society |
|
10 |
New media tools and democratic participation |
|
11 |
Student presentations |
|
12 |
Student presentations |
|
13 |
Student presentations |
|
14 |
Evaluation |
|
15 |
Evaluation |
|
16 |
Final exam |
|
Recommended Sources
Ders Notu |
Edgar Morin, “Sociologie”, Fayard, 1985, Paris Francis Balle, “Medias et Societes”, Montchretien, Paris
|
Diğer Kaynaklar |
Daniel C. Hallin, Paolo Mancini, Comparing media systems, Cambridge University Press, NY, 2004 Howard Tumber, Media power, professionals ans policies, Routledge, London, 2000 Géraldine Muhlmann, Du journalisme en démocratie, Editions Payot, Paris, 2004 John Keane, Medya ve Demokrasi, Ayrıntı yayınları, İstanbul, 1993. Ceren Sozeri, Dilek Kurban, Iktidarin Carkinda Medya : Turkiye’de medya bagimsizligi ve ozgurlugu onundeki siyasi, yasal ve ekonomik engeller, TESEV yay., Istanbul, 2012. Ceren Sozeri, Zeynep Guney, Turkiye’de medyanin ekonomi politigi. Sektor Analizi, TESEV yay., Istanbul, 2011.
|
Material Sharing
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
|
|
Assessment
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara sınav |
1 |
100 |
Kısa sınav |
|
|
Ödev |
|
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl İçinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Course’s Contribution to Program
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Sosyal bilimler alanında bütünsel bir analiz yetisini ve disiplinlerarası bakış açısını geliştirir. |
|
|
|
x |
|
|
||
2 |
Program için örnek alınmış IEP modeli sayesinde ve mevcut üniversiteler arası ilişkiler göz önünde bulundurulduğunda, programdan mezun olmaya hak kazanan öğrencilerin yüksek lisans için yurtdışındaki programlara adaptasyonları ve başarıları kolaylaştırmaktadır. |
|
|
|
X |
|
|
||
3 |
Sosyal bilimlerde araştırma yapma yeteneğini ve becerilerini geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
||
4 |
İleri düzeyde fransızca yetilerini geliştirerek öğrenciler çalışacakları alanlarda rekabet güçlerini geliştirir. |
|
|
X |
|
|
|
||
5 |
Gündelik yaşamlar vb üstündeki medyaların gücüne nesnel bakabilme becerisini geliştirir. |
|
X |
|
|
|
|
||
6 |
Öğrenciler medyaların uluslararası sistem içerisindeki rolünü ve gücünü gerçekçi bir perspektifle özümser. |
|
|
|
X |
|
|
||
7 |
Medya ürünlerine sinema, reklam vb farklı bakış açılarından bakabilme yetisine sahip olurlar. |
|
|
|
|
|
|
||
8 |
Medya ve kültürel çalışmalara siyaset bilimci bilgileri ile çok kapsayıcı bir analiz getirebilirler. |
|
|
|
|
|
|
||
9 |
Öğrenciler toplumsal sistemin çok boyutlu bir analizini gerçekleştirir. |
|
|
|
|
x |
|
||
10 |
Programda eğitim görenler 2. bir yabancı dil öğrenerek çalışma alanlarını genişletme imkânı bulur. |
|
|
|
|
|
|
ECTS
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
Ara-Sınav |
1 |
8 |
8 |
Kısa Sınav |
|
|
|
Ödev |
1 |
4 |
4 |
Final |
1 |
12 |
12 |
Toplam İş Yükü |
|
|
136 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5.4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |