Bu dersin amacı, medya ve toplum bağlamında kuramsal çalışmalar konusunda genel bilgi kazanmak ve yeni bakış açılarının gelişmesine yardımcı olmaktır.
Bu derste Medya, kültür, toplum, demokrasi, medyanın ekonomi politiği, basın özgürlüğü çerçevesinde farklı yaklaşımlar ve örnek çalışmalar işlenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
1,2,4 |
1,2,3 |
A |
|
1,2,4,6,9 |
1,2,3 |
A |
|
1,2,4,6,9 |
1,2,3 |
A |
|
1,2,4,6,9 |
1,2,3 |
A |
|
1,2,4,5,6,9 |
1,2,3 |
A |
|
1,2,4,6,9 |
1,2,3 |
A |
|
1,2,4,6,9 |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş dersin amacı ve değerlendirme |
|
2 |
Medya ve toplum ilişkisi: tanımlar, yaklaşımlar |
|
3 |
Karşılaştırmalı medya sistemleri |
|
4 |
Medya sistemlerinin siyasi bağlamı |
|
5 |
Medya ve siyasi sitemler: Avrupa toplumları karşılaştırması |
|
6 |
Akdeniz modelleri ve kutuplu çoğulculuk |
|
7 |
Tekrar |
|
8 |
Vize sınavı |
|
9 |
Medyanın ekonomi politiği ve basın özgürlüğü |
|
10 |
Kitleler ve yeni medya |
|
11 |
Medya ve Kültür |
|
12 |
Medya profesyonelleri |
|
13 |
Sunumlar |
|
14 |
Sunumlar |
|
15 |
Sunumlar |
|
16 |
Final sınavı |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Edgar Morin, “Sociologie”, Fayard, 1985, Paris Francis Balle, “Medias et Societes”, Montchretien, Paris
|
Diğer Kaynaklar |
Daniel C. Hallin, Paolo Mancini, Comparing media systems, Cambridge University Press, NY, 2004 Howard Tumber, Media power, professionals ans policies, Routledge, London, 2000 Géraldine Muhlmann, Du journalisme en démocratie, Editions Payot, Paris, 2004 John Keane, Medya ve Demokrasi, Ayrıntı yayınları, İstanbul, 1993. Ceren Sozeri, Dilek Kurban, Iktidarin Carkinda Medya : Turkiye’de medya bagimsizligi ve ozgurlugu onundeki siyasi, yasal ve ekonomik engeller, TESEV yay., Istanbul, 2012. Ceren Sozeri, Zeynep Guney, Turkiye’de medyanin ekonomi politigi. Sektor Analizi, TESEV yay., Istanbul, 2011.
|
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
|
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara sınav |
1 |
100 |
Kısa sınav |
|
|
Ödev |
|
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl İçinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Sosyal bilimler alanında bütünsel bir analiz yetisini ve disiplinlerarası bakış açısını geliştirir. |
|
|
|
x |
|
|
||
2 |
Program için örnek alınmış IEP modeli sayesinde ve mevcut üniversiteler arası ilişkiler göz önünde bulundurulduğunda, programdan mezun olmaya hak kazanan öğrencilerin yüksek lisans için yurtdışındaki programlara adaptasyonları ve başarıları kolaylaştırmaktadır. |
|
|
|
X |
|
|
||
3 |
Sosyal bilimlerde araştırma yapma yeteneğini ve becerilerini geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
||
4 |
İleri düzeyde fransızca yetilerini geliştirerek öğrenciler çalışacakları alanlarda rekabet güçlerini geliştirir. |
|
|
X |
|
|
|
||
5 |
Gündelik yaşamlar vb üstündeki medyaların gücüne nesnel bakabilme becerisini geliştirir. |
|
X |
|
|
|
|
||
6 |
Öğrenciler medyaların uluslararası sistem içerisindeki rolünü ve gücünü gerçekçi bir perspektifle özümser. |
|
|
|
X |
|
|
||
7 |
Medya ürünlerine sinema, reklam vb farklı bakış açılarından bakabilme yetisine sahip olurlar. |
|
|
|
|
|
|
||
8 |
Medya ve kültürel çalışmalara siyaset bilimci bilgileri ile çok kapsayıcı bir analiz getirebilirler. |
|
|
|
|
|
|
||
9 |
Öğrenciler toplumsal sistemin çok boyutlu bir analizini gerçekleştirir. |
|
|
|
|
x |
|
||
10 |
Programda eğitim görenler 2. bir yabancı dil öğrenerek çalışma alanlarını genişletme imkânı bulur. |
|
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
Ara-Sınav |
1 |
8 |
8 |
Kısa Sınav |
|
|
|
Ödev |
1 |
4 |
4 |
Final |
1 |
12 |
12 |
Toplam İş Yükü |
|
|
136 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5.4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |