Ana içeriğe atla

Elektronik Ticaret ve Yönetimi Bölümü

Elektronik Ticaret ve Yönetimi Bölümü, öğrencilerin web tabanlı platformlarda gelişen yeni iş modellerini keşfetmelerine ve uygulamalara ait yeni trendleri anlamalarına olanak sağlamaktadır. Girişimcilik fırsatı vermektedir. Bölüm yönetim, işletme, finans, ekonomi, ticaret, strateji , proje yönetimi ve girişimcilik ile E-İş, E-Pazarlama, Dijital Pazarlama, elektronik müşteri ilişkileri yönetimi (E-CRM), Yazılım, programlama, veri tabanı yönetimi, web programlama, web tasarımı gibi bilişim teknolojileri konularını harmanlayan geniş tabanlı bir programa sahiptir. Bunun yanında öğrencileri gerçek zamanlı projeler ve sektörel uygulamalar ile elektronik ticaret alanındaki yeni kariyer fırsatlarına hazırlamaktadır.

Bölüm bünyesinde Tezli ve Tezsiz olmak üzere E-Ticaret Yüksek Lisans Programı da vardır. Gerekli bilgilere Sosyal Bilimler Enstitüsü sitesindeki Bölüm sayfasından erişebilirsiniz.

 

Vizyonumuz

Elektronik Ticaret ve Yönetimi Bölümü olarak vizyonumuz gerek ticari gerekse finansal hizmet piyasalarında e-ticaretin yaygın olarak kullanımından ortaya çıkan uzmanlaşmış iş gücü ihtiyacını karşılayabilecek profesyoneller yetiştirmek ve bu doğrultuda yönetim, ticaret, teknoloji, bilgisayar ve yazılım konularındaki en son teorik ve pratik bilgilerin sektörel uygulamalar haline dönüştürülmesine olanak sağlamaktır.

Misyonumuz

Elektronik Ticaret ve Yönetimi bölümü olarak misyonumuz, e-ticaret alanına özgü ihtiyaçların karşılanması için gerekli donanıma sahip mezunlar vermektir. İnternetin fiziki mesafeleri ortadan kaldırması ve pazarların küresel hale gelmesi rekabetin şiddetini artırırken, işletmelerin sahip oldukları tüm enstrümanların da en verimli şekilde kullanılmasını zorunlu hale getirmiştir. Bu bağlamda, rekabet avantajı açısından önemli bir enstrüman olan elektronik ticaret (e-ticaret) tüm dünyada hızla yayılırken, birçok işletme tarafından da yeni iş modeli olarak kabul edilmektedir. Sanal ortamlarda her türlü reel alım-satım işleminin gerçekleştirilmesine olanak veren e-ticaret, işlemlerin yüksek hızlarda gerçekleşmesini sağlarken aynı zamanda her türlü aracılık maliyetini ortadan kaldırmakta ve işletmeler açısından son derece önemli maliyet avantajları sağlamaktadır.

Tarihçe

Öğretim üyelerimiz bir yandan bilimsel çalışmalara ağırlık vermekte, diğer yandan yeni dersler geliştirerek iktisat eğitiminin değişen koşullara uygunluğunu sağlamaktadır. İktisat yüksek lisans ve doktora eğitimi “Genel İktisat” ve “Politik İktisat” programları ile yürütülmektedir. Bölümümüzden 2015 yılı sonuna kadar 756 lisans, 10 yüksek lisans ve 8 doktora öğrencimiz mezun olmuştur.

Elektronik Ticaret ve Yönetimi Sektörel İşbirlikleri

Bölümümüz Alibaba, Trendyol, Zubizu, SEM,  Google, Mobitek, Hepsiburada, PayU, Webrazzi, Iprospect, Galata Business Angels, Migros, Onedio, E-Glober, Silikonvadisi.co, Brightwell Holdings, Lorem Ipsuma, Hackquarters, Kollektif House, Salesforce / Inspark, Kriko, Limunis gibi  alanında lider firmalar ile dış paydaş bağlamında işbirlikler kurarak; Staj, seminer ve eğitim şeklinde öğrencilerimize destek almaktadır. 

21 Nisan 2020 Tarihinde E-Ticaret Bölümü E-Ticaret Seminerleri Dersine Modanisa E-Ticaret Müdürü Hüseyin TAMALI konuk oldu.

Modanisa E-Ticaret Direktörü Hüseyin Tamalı, öğrencilerimizle e-ihracatın ve e-ithalatın geleceği, fırsatları, engelleri ve kariyer olanakları hakkında değerlendirmede bulundu.

7 Nisan 2020 Tarihinde E-Ticaret Bölümü E-Ticaret Seminerleri Dersine Alibaba Ülke Müdürü Cüneyt ERPOLAT konuk oldu.

Cross-border E-Commerce başlığı altında, Covid-19’un global düzeyde ve özelde de Çin’in ve Alibaba şirketinin nasıl etkilendiğini değerlendirdi. Öğrencilerimizin E-ihracat konusunda gelecekte yaşanacak potansiyel tehdit ve fırsatlara ve ayrıca e-ticaret, e-ihracat alanlarında kariyer fırsatları konusunda sorularını cevapladı. Mezuniyet durumundaki e-ticaret mezunlarımıza Alibaba şirketinde çok açık olarak istihdam teklifinde de bulundu!

Sales Force / INSPARK

ınspark

E-CRM dersinde Sales Force Türkiye Temsilcisi Inspark şirketi ile ortak ders yürütmek üzere anlaşma yapılmıştır. Bu ders kapsamında Sales Force sınavını geçen öğrenciler Sales Force sertifikasına sahip olmaktadırlar. 

Dijital Reklam ve Performans Yönetimi dersi Google Türkiye ile ortak yapılmakta ve öğrencilere Google tarafından sertifikasyon ve katılım belgeleri sağlanmaktadır.

Sektörden Gelen Öğretim Görevlilerimiz

 

Uğur Eskici
ETT 111 E-Ticarete Giriş - Kriko Kurucusu
İhsan Solak
ETT 312 E-Satış Yönetimi - Genel Müdür, SEM ve Gaye Or, Koordinatör, Finberg
Özge Öztanrıseven
ETT 422 Web İçerik Yönetimi ve Sosyal Medya Pazarlaması - Medya Direktörü, SEM
Hanife Avcılar
ETT 315 Dijital Reklam ve Performans Yönetimi - Dijital Pazarlama Uzmanı, obilet.com
Mehmet Alpatlı
ETT 321 Mobil Girişimcilik - Girişimci Mentörü / Teknoloji Transferi ve Finans Uzmanı
Burcu Derya Korkmaz
ETT 322 SalesForce ile E-Müşteri İlişkileri Yönetimi - Çözüm Mühendisi, Salesforce / INSPARK
Derman Aydoğan
ETT 415 - ETT 211 - Doğu Avrupa Kıdemli Ticari Direktörü, HAVI
Serim Çetin
ETT 475 E-İhracat Yönetimi - Merx Technologies Kurucusu

 

Elektronik Ticaret ve Yönetimi Bölümü Nedir?

Girişimciliğin önemli sektörlerinden biri olan elektronik ticaretin her geçen gün önemi büyük ölçüde artmaktadır. İnternetin sağlamış olduğu kolaylık ile gelişmeye ve değişmeye devam eden bu sektörde küresel pazarlar da oldukça büyümüştür. Büyüyen bu pazar ile eleman ihtiyacı da gözle görünür seviyeye gelmiştir.

Elektronik ticaret alanında gerekli donanımı bulunan ve ihtiyaçlara cevap verebilecek nitelikli elemanlar yetiştirmek için Elektronik Ticaret ve Yönetimi bölümüz ile eğitim vermekteyiz. Türkiye’de ilk ve tek 4 yıllık lisans programı olarak açılan bu bölümde ders programı ise sektörün önde gelen yöneticileri ile bir araya gelerek oluşturulmuştur. E-ticaretin olmazsa olmaz bilişim, pazarlama ve lojistik sektörlerini de bilerek başarılı öğrenciler yetiştirdiğimiz bu bölümde, öğrencilerin web tabanlı platformlarda gelişen iş modellerini keşfetmelerini bu keşiflerini uygulayabilir hale getirmesi sağlanmaktadır.

Aday öğrencilerin bu bölümde okuyabilmesi için “eşit ağırlık” mezunu olması gerekmektedir. Elektronik Ticaret ve Yönetimi bölümü sıralamaları ile tercih yaparak eğitime başlayacak öğrencilerin, sosyal yönleri de kuvvetli olması gerekmektedir. Sektördeki yenilikleri takip edecek dinamikliğe sahip öğrenciler, teknoloji kullanımına ve sosyal medyaya da meraklı olmalıdır. Kendine güvenerek insanlarla iyi iletişim kurabilen, süreci sabırla takip eden öğrenciler elektronik ticaret sektöründe başarılı bireyler olabilmektedir.

 

Elektronik Ticaret ve Yönetimi Taban Puanları ve Sıralama

Puan Türü

Genel

Kontenjan

Yerleşen

En Düşük

Puan

En Yüksek

Puan

EA-Burslu

 

EA-%50 Burslu

5

 

20

5

 

29

364,06065

 

 

 

 

eğitim

 

Yeditepe Üniversitesi’nde 
Elektronik Ticaret ve Yönetimi Okumak

Rekabetin yüksek olduğu bu sektöre yetenekli ve donanımlı elemanlar yetiştirmek için özveri ile eğitim veriyoruz. 4 yıllık eğitim süresinde öğrencilerin e-ticaret alanındaki her konuda bilgi sahibi olmasını sağlıyoruz. Bu kapsamda; yönetim, işletme, finans, ekonomi, ticaret, strateji, proje yönetimi ve girişimcilik ile E-İş, E-Pazarlama, Dijital Pazarlama, elektronik müşteri ilişkileri yönetimi (E-CRM), Yazılım, programlama, veri tabanı yönetimi, web programlama, web tasarımı gibi bilişim teknolojileri konularını harmanlayan geniş tabanlı bir program uygulamaktayız.

Yoğun programlı dersler uygulama dersleri ile de pekiştirilmektedir. Real olarak sorunlu gören ve bunlara çözüm üreten öğrenciler, hayata geçirdikleri yazılım programları ile sektöre adım atmaktadırlar. Uygulamalı derslerin yanı sıra zorunlu staj da öğrencilerin sektöre kazandırılmasında önemli bir program olmaktadır. Sektörde yer alan firmalarda staj gören öğrenciler, daha sonrasında bu firmalarda direkt olarak iş hayatına da girmektedirler.

Yeditepe Üniversitesi’nde uygulanan hazırlık sınıfı Elektronik Ticaret ve Yönetimi bölümü için de geçerlidir. Hazırlık sınıfı aynı zamanda öğrencileri 4 yıl boyunca görecekleri %100 İngilizce derslerine de hazırlamaktadır. Meslekî terimlerin de İngilizce olarak öğrenilmesi, Öğrenci Değişim Programlarında değil iş hayatında da oldukça önemlidir. Yabancı dil bilmenin getirdiği avantajlar, sektörde öğrencileri bir adım öne taşımaktadır.

 

Elektronik Ticaret ve Yönetimi Mezunu Ne İş Yapar? 

Nerelerde Çalışır?

Elektronik Ticaret ve Yönetimi bölümünden mezun olan öğrenciler, e-ticaret alanında faaliyet gösteren şirketlerde çalışabilmektedir. Eğitim hayatı boyunca kazandığı deneyimleri bu şirketlerde kullanabilecek ve bağlı olduğu şirkete ivme kazandırabilecek öğrenciler; e-iş geliştirme ve süreç yönetimi alanında stratejik yönetim bölümlerinde, yazılım ve programlama geliştirme ile veri tabanı oluşturma süreçlerinde, web programlama, web design konularında hizmet veren şirketlerde, e-ticarette pazar araştırma ve veri analizi ile ilişkili birimlerde, e-pazarlama konusunda ürün geliştirme ve ürün/marka yönetimi alanında hizmet verebilmektedir. E-CRM sorumlusu olarak da iş hayatına atılabilecek öğrenciler aynı zamanda dijital reklam ve promosyon bölümlerinde de kariyerlerine devam edebilirler. Ajanslarda çalışmak isteyen öğrenciler, sadece dijital dünyada değil diğer reklam alanlarında da kendilerine katkı sağlayabilir ve mesleğin getirdiği diğer detaylar hakkında bilgi sahibi olabilirler.

Mezunlar; mobil girişimci, dijital pazarlama yöneticisi, teknik hesap yöneticisi, tedarik zinciri direktörü, satış planlama yöneticisi, dijital satış uzmanı, e-ürün geliştirme müdürü, veri analisti, e-ihracat yöneticisi, web içerik yöneticisi gibi diğer pozisyonlarda da kendilerine iş bulabilme imkânına sahiptir.

Elektronik Ticaret ve Yönetimi Bölümünden mezun olduktan sonra kariyer imkanları / çalışma alanları nelerdir?

Türkiye’de E-Ticaret Sektörünün hızla büyümesi bu alanda önemli bir iş gücü açığını da ortaya çıkarmaktadır. Yeditepe, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi olarak sektörel gelişmeleri takip ederek buradaki ihtiyaçları analiz etmek ve  buna yönelik adımlar atmak misyonumuzu oluşturmaktadır.

E-Ticaret ve Yönetimi Bölümü mezunları e-ticaret alanında faaliyet gösteren şirketlerin,

  • E-İş geliştirme ve süreç yönetimi alanında Stratejik Yönetim Bölümlerinde,
  • Web programlama, Web Design konularında,
  • Yazılım ve programlama geliştirme , veritabanı yönetimi süreçlerinde,
  • E-Ticarette Pazar Araştırma ve Veri Analizi ile ilişkili birimlerde,
  • E-Pazarlama konusunda Ürün Geliştirme ve Ürün / Marka Yönetimi alanında,
  • E-CRM sorumlusu olarak,
  • Dijital Reklam ve Promosyon bölümlerinde çalışabilirler.

 

Bologna Süreci

Öğrenci odaklı bir eğitim programı olan Bologna Süreci’nde; yoğun pratik bilgisi bulunan, mevcut programları sektörün ihtiyaçlarına göre uyarlayabilen ve bu programları Türkiye ve tüm dünyaya cevap verebilecek yüksek nitelikli hale getiren bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır. Gerek projelerde görev alacak gerekse de tek başına sorumluluk alabilecek bireylerin sektöre kazandırıldığı Bologna Süreci’nde meslekî etik kurallar ve yasaların gerektirdikleri de öğrencilere öğretilmektedir.

 

 

 

ekonomi

 

Çift Ana Dal ve Yan Dal Olanakları

Çift ana dal ve yan dal programları, eğitimlerine katkı sağlamak ve yine bölümleri ile ilişkili olan diğer dersleri de öğrenmek isteyen öğrenciler için büyük avantajdır. Elektronik Ticaret ve Yönetimi bölümü olarak öğrencilerimiz Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Uluslararası Finans, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ve Yönetim Bilişim Sistemleri bölümlerinde çift ana dal yaparak ikinci bir diploma almaları mümkündür.

Yeditepe Üniversitesi bünyesinde bulunan diğer tüm bölümler için geçerli olan yan dal programı ile de “yan dal sertifikası” alınabilir. 

 

Basında Elektronik Ticaret ve Yönetimi Bölümü