Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrenciyi dünya çapındaki havaalanlarının dinamiklerine alıştırın ve havayolları ile bu tekelci kurumlar arasındaki ilişkileri açıklamak
Dersin İçeriği:
Gelir yapıları, iş modelleri, ücretler, çevresel kaygılar, havaalanlarının güvenlik güvenliği yönleri ve dünya havaalanlarına bakış
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
|
3,4,13 | 1,2,3 | AC |
|
3,5,8 | 1,2,3 | AC |
|
9,11,12 | 1,2,3 | AC |
|
12,13 | 1,2,3, | AC |
|
4,11 | 1,2,3 | AC |
|
8,11 | 1,2,3 | AC |
Dersin Akışı
Hafta | Başlıklar | Çalışma materyalleri |
1 | Genel Görünüm | Giriş |
2 | Havaalanı İşletmelerine Giriş | Havaalanları Nelerdir |
3 | Havaalanlarında Başlıca Konular | Sorun Alanları |
4 | Havaalanı Maliyet ve Gelir Yapıları | Maliyetler / Gelirler |
5 | Havacılık Ücretleri ve Fiyatlandırma Politikaları | Tekeller |
6 | Ticari Stratejilerin Geliştirilmesi | Havaalanlarının Pazarlanması |
7 | Havaalanları ve Çevre | baskılar |
8 | İmtiyaz Gelirini En Üst Düzeye Çıkarma | Havacılık Dışı Faaliyetler |
9 | Performans ve Verimliliği İzleme | Kıyaslama |
10 | Karşılaştırmalı Analiz Avrupa Vs. Amerika Birleşik Devletleri | farklılıklar |
11 | Havaalanları Developing World | Başka Bir Bakış |
12 | Türkiye'deki Politikalar | Siyaset |
13 | Gelecek Görünümü | Belirsizlik |
14 | Ziyaret / Konuk Konuşmacı | Deneyim |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
ders kitabı | Alexander T. Wells, Havaalanı Planlaması ve Yönetimi, Mc. Graw-Tepesi |
Ek kaynaklar | www.airporthaber.com ve diğer havacılık haber medyaları |
Materyal Paylaşımı
evraklar | Power Point Sunumları |
Ödevler | Her dönem analiz edilen güncel bir konu |
Sınavlar | Ara Sınav / Kısa Sınav / Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DÖNEM ARAŞTIRMALARI | NUMARA | YÜZDE |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Sınavlar VEYA Ödev | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
GENEL SINIFA NİHAİ İNCELEME KATKISI | 40 | |
DÖNEM ARAŞTIRMALARININ GENEL SINIFA KATKISI | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
NO | Program Öğrenme Çıktıları | katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili temel kavramları iyi bilmek | x | |||||
2 | Turizm ve otel yönetiminin bölgesel, ulusal ve uluslararası boyutlarını kavramak ve farkında olmak | x | |||||
3 | Turizm ve otelcilik yönetiminde etik, temel değerler, mevzuat ve ilkeler hakkında makul düzeyde bilgi sahibi olmak | x | |||||
4 | Hizmet sektörünün kendine özgü dinamiklerinin farkında olmak ve profesyonel mükemmellik standartlarını öğrenmek | x | |||||
5 | Ekip çalışması için elverişli bir karaktere sahip olmak, bir problem çözücü olmanın yanı sıra liderlik yeteneklerini ve diğer ilgi alanlarındaki uzmanlarla iletişim kurma yeteneğini gösterme | x | |||||
6 | En az iki yabancı dilde sözlü iletişim ve yazma kapasitesinde akıcı olmak. | x | |||||
7 | Mesleki ve akademik geçmişte uluslararası deneyime sahip deneyimli profesörlerden alınan farklı kültürlere ve dillere uyum sağlayabilme | x | |||||
8 | Kişisel, insani, teknik ve davranışsal yeteneklere sahip olmak. | x | |||||
9 | Disiplinlerarası uygulamalarda koordinasyon kapasitelerine sahip olmak (örneğin, yönetim ticareti, temsil, havacılık, lojistik vb.) | x | |||||
10 | Turizm ve otelcilik yönetiminde proje üretmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerini uygulayabilme. | x | |||||
11 | Turizm, otelcilik sektöründe profesyonel, akademik, teknik, entelektüel ve kültürel açıdan yeterli donanıma sahip olmak. | x | |||||
12 | Turizm sektöründeki kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık sorunları ve konuları analiz edebilme ve tartışabilme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözümler üretebilme. | x | |||||
13 | Turizm endüstrisinin uzmanlık alanlarından birinde uzman olmak (örneğin, kongre ve lojman yönetimi, havacılık yönetimi, gastronomi, sosyal ve insani bilimler) |
AKTS İş Yükü Tablosu
faaliyetler | miktar |
Süre (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri