Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı demiryolu taşımacılığı hakkında temel bilgisahibi olmak ve disiplinlerarası yaklaşımla demiryolu lojistiğine genel bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Demiryolu ile ilgili temelkavramlar; demiryolu ekonomisi; demiryolu güvenliği; şehir içi demiryolu; şehirler arası demiryolu, demiryolu iletişimi; demiryolu izleme elemanları.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Labaratuar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Demiryolu taşımacılı ile ilgili temel tanımları yapabilme | 1, 2 | 1, 2, 3 | A |
Demiryolu elemanlarının ve bileşenlerinin listesini yapabilme. | 2 | 1, 2, 3 | A |
Demiryolunda kullanılan lokomotif, güç, vb. Nin analizlerini yapabilme. | 1, 4 | 1, 2, 3 | A |
Demiryolu çalışanlarının güvenliği hakkında önlem alabilme. | 3, 5, 6 | 1, 2, 3 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Demiryoluna giriş | Bilgi teknolojileri |
2 | Tren dinamik ve enerjisi | Bilgi teknolojileri |
3 | Rekabet avantajı olarak IT sistemleri | Bilgi teknolojileri |
4 | Demiryolu izleme | Yönetim bilişim sistemleri |
5 | Güç | Yönetim bilişim sistemleri |
6 | Ara Sınav | Yönetim bilişim sistemleri |
7 | Sinyal ve iletişim | |
8 | Şehir transferi | |
9 | Şehirlerarası ve hızlı tren | |
10 | Demiryolu operasyonları | |
11 | Terminaller | |
12 | Demiryolunun kurulması ve idamesi | Kurumsal Kaynak planlaması |
13 | Endüstri ziyareti | Kurumsal Kaynak planlaması |
14 | Genel Tekrar | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | The Railroad, What It Is, What It Does, 5th Edition”, Armstrong, John, Simmons-Boardman Books, Inc. |
Diğer Kaynaklar | Ders notları. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Ders notları |
Ödevler | Ev Ödevleri |
Sınavlar | Vize Sınavı ve Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 100 |
Kısa Sınav/Ödev | - | - |
Devam | - | 0 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmecilik alanındaki kavram ve bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek. | x | |||||
2 | İşletmecilik, lojistik ve taşımacılık konusunda güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek. | x | |||||
3 | Uluslararası ilişkileri sürdürebilecek, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek yeterlikte seçilen ikinci bir yabancı dile hakim olmak. | x | |||||
4 | Üretici ve ticari şirketlerin tedarik zinciri süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek, | x | |||||
5 | Karayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | x | |||||
6 | Havayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | x | |||||
7 | Denizyolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | x | |||||
8 | Uluslararası kombine taşımacılık süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek | x | |||||
9 | Mesleki konularda ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma yürütebilmek | x | |||||
10 | Lojistik ve taşımacılık süreçlerinin toplumsal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sadık olarak yürütebilmek üzere yeterli düzeyde hukuk ve mevzuat bilgisine sahip olmak | x | |||||
11 | Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek, | x | |||||
12 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkin çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak, etkin biçimde aktarabilmek. | x | |||||
13 | Proje terminlerine göre program hazırlayıp, programa uygun çalışma yürütebilmek | x | |||||
14 | Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerin planlanması ve yönetimine ilişkin bilgi teknolojilerinden yararlanabilme becerisine sahip olmak, | x | |||||
15 | Analitik karar verme yöntemleri ile, sorunları nicel yöntemlerle tanımlayarak çözüm önerileri üretebilmek. | x | |||||
16 | Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilme | x | |||||
17 | Konu alanı ile ilgili güncel sorunları çözmeye yönelik, ve yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme, mesleği ile ilgili konularda toplumla ve meslekdaşlarıyla bilgi paylaşabilme | x | |||||
18 | Mesleki ve etik kurallara uyabilme, toplumsal duyarlılığa sahip olma. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri