Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrenciye Endüstri Dinamiği'ne makroekonomik bir bakış kazandırmak
Dersin İçeriği:
Farklı İş Modelleri ile ilgili İK, Yakıt, Finans, Güvenlik, Çevre alanlarında Dünya Havacılık sorun alanları
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
|
4,5,9 | 1,2,3 | AC |
|
10,12,13 | 1,2,3 | AC |
|
4,5 | 1,2,3 | AC |
|
9,10 | 1,2,3 | AC |
|
12,13 | 1,2,3 | AC |
|
4,12,13 | 1,2,3 | AC |
Dersin Akışı
Hafta | Başlıklar | Çalışma materyalleri |
1 | Havacılık Çalışma İlişkileri | İşçi sendikası |
2 | Havaalanları | Türk Havaalanlarının Tarihi |
3 | Hava kargosu | Dünya Kargo İstatistikleri |
4 | DBC ve Overbooking | Düşük Kâr Marjları |
5 | Jet yakıtı | Dünya Yakıt Çöküşü |
6 | Endüstride İş Modelleri | İşletme Modelleri |
7 | Kiralama İşlemleri ve Ara Sınav | Havacılık Tarihi |
8 | Bölgesel Havayolları | Bölgesel Kalkınma |
9 | Düşük Maliyetlere Karşı Ağlar (LCC) | Çatışma Sistemleri |
10 | Havayolu Finansmanı | Kaynaklar ve Uygulamalar |
11 | TEATS Eğitim Sektörü Dinamiği | Endüstri Crunch Servis Chan |
12 | Çevresel Endişeler | baskılar |
13 | Emniyet ve Güvenlik | 9/11 Eski |
14 | Havacılığın Geleceği | Perspektifler |
15 | final |
Kaynaklar
ders kitabı | Alexander T. Wells A Ulaşım ve Yönetim Perspektifi 2004 |
Ek kaynaklar | www.airporthaber.com ve diğer havacılık haber medyaları |
Materyal Paylaşımı
evraklar | Power Point Sunumları |
Ödevler | Her dönem analiz edilen güncel bir konu |
Sınavlar | Ara Sınav / Kısa Sınav / Final |
Değerlendirme Sistemi
DÖNEM ARAŞTIRMALARI | NUMARA | YÜZDE |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Sınavlar VEYA Ödev | 1 | 10 |
katılım | 10 | |
Toplam | 60 | |
GENEL SINIFA NİHAİ İNCELEME KATKISI | 40 | |
DÖNEM ARAŞTIRMALARININ GENEL SINIFA KATKISI | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
NO | Program Öğrenme Çıktıları | katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme kavramları ve bilgilerini değerlendirmek ve problemleri analiz edebilmek, araştırmaya dayalı çözüm önerileri belirleyebilmek ve önerebilmek. | x | |||||
2 | İngilizce yeterliliğinin kanıtı olarak, lojistik ve taşımacılık meslek yolunda mevcut ve yükselen trendleri yönetin. | x | |||||
3 |
Uluslararası ilişkiler, ikinci bir yabancı dile hakim olmak için seçilen yetkinliklerde güncel ve ortaya çıkan eğilimleri sürdürmek, izlemek.
|
x | |||||
4 | Üreticiler ve ticaret şirketleri, tedarik zinciri süreçlerini planlayabilme, koordine etme, yürütme ve kontrol etme | x | |||||
5 | Karayolu taşımacılığında orta düzey yönetim bilgi ve becerisine sahip olabilme. | x | |||||
6 | Hava taşımacılığını orta düzeyde yönetme bilgi ve becerisine sahip olabilme. | x | |||||
7 | Denizyolu taşımacılığında orta düzey yönetim bilgi ve becerisine sahip olabilme | x | |||||
8 | Uluslararası kombine taşımacılık planının süreçlerini koordine edebilmek, yürütmek ve kontrol edebilmek | x | |||||
9 | Ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma mesleki konularda yürütmek. | x | |||||
10 | Lojistik ve ulaştırma süreçleri, sosyal sorumluluk bilinci ve yasal ve düzenleyici bilgisine sahip olma inancını yerine getirmek için yeterli etik değerler | x | |||||
11 | Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayın ve yönetin, bu fikirler yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretmek için uygulamaya konuldu. | x | |||||
12 | Mekan ile ilgili konular ve insanlar hakkında bilgi paylaşımı ve düşünceleri, kalitatif ve kantitatif veri çözümleri ile desteklenen problemlere sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde aktarır. | x | |||||
13 | Proje çizelgesine göre uygun çalışma programı hazırlamak ve yürütmek için son tarihler | x | |||||
14 | Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerinin planlanması ve yönetimi ile ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanma becerisi | x | |||||
15 | Analitik karar verme yöntemleri, nicel yöntemler, problemlerin belirlenmesi ve çözüm önerileri. | x | |||||
16 | Bilimsel araştırma alanındaki araştırma sürecinin aşamalarını konuya uygun olarak gerçekleştirmek | x | |||||
17 | Konu alanı ile ilgili güncel sorunları çözmek ve yeni fırsatlar yaratacak projeler üretmek için, topluluk ve meslektaşları meslek konularıyla ilgili bilgileri paylaşırlar. | x | |||||
18 | Mesleki ve etik kuralları benimsemek, sosyal duyarlılığa sahip olmak | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
faaliyetler | miktar |
Süre (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 15 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 10 | 8 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri