Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, etkili lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için kullanılan modelleri tanıtmak ve tedarik zinciri yönetimi ve lojistik ile ilgili problemlerin nasıl modelleneceğini, modellerin nasıl çözüleceğini ve çözümlerin nasıl yorumlanacağını öğrenmektir.
Dersin İçeriği:
Doğrusal programlama modelleri, ağ modelleri, lojistikte modelleme, duyarlılık analizi, çok amaçlı modelleme, lojistik performans ölçümü ve iyileştirme bilgisi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1, 2, 3 | 1, 2, 3, 12 | A, C |
|
4, 5, 7 | 1, 2, 3, 12 | A, C |
|
8, 10, 11 | 1, 2, 3, 12 | A, C |
|
13, 14, 15 | 1, 2, 3, 12 | A, C |
|
16, 17, 18 | 1, 2, 3, 12 | A, C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Doğrusal programlama ile modelleme | Ders notları |
2 | Simpleks yöntemi | Ders notları |
3 | Duyarlılık analizi | Ders notları |
4 | Dualite ve optimallik sonrası analiz | Ders notları |
5 | Ulaştırma modelleri | Ders notları |
6 | Ulaştırma algoritmaları | Ders notları |
7 | Ara sınav | |
8 | Ağ modelleri | Ders notları |
9 | Ağ algoritmaları | Ders notları |
10 | Hedef programlama | Ders notları |
11 | Tamsayılı doğrusal programlama | Ders notları |
12 | Modelleme vaka analizleri | Ders notları |
13 | Dönem projesi sunumları | |
14 | Dönem projesi sunumları | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Notu |
Taha, H.A., Operations Research, Seventh edition, Prentice Hall, 2003
Winston, W.L., Operations Reserch Applications and Algorithms, Fourth edition, Thomson, 2004. Hillier F.S., Lieberman, G.J., Introduction to operations research, Sixth edition, McGraw Hill, 1995. Winston, W.L., Albright S.C., Practical Management Science, 3rd Edition, South-Western, 2009. |
Diğer Kaynaklar | - |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Ders konularıyla ilgili Powerpoint yansıları |
Ödevler | Lojistik planlama ve modelleme teknikleri uygulaması |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmecilik alanındaki kavram ve bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek. | X | |||||
2 | İşletmecilik, lojistik ve taşımacılık konusunda güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek. | X | |||||
3 | Uluslararası ilişkileri sürdürebilecek, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek yeterlikte seçilen ikinci bir yabancı dile hakim olmak. | X | |||||
4 | Üretici ve ticari şirketlerin tedarik zinciri süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek, | X | |||||
5 | Karayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | X | |||||
6 | Havayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | X | |||||
7 | Denizyolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | X | |||||
8 | Uluslararası kombine taşımacılık süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek | X | |||||
9 | Mesleki konularda ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma yürütebilmek | X | |||||
10 | Lojistik ve taşımacılık süreçlerinin toplumsal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sadık olarak yürütebilmek üzere yeterli düzeyde hukuk ve mevzuat bilgisine sahip olmak | X | |||||
11 | Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek, | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkişkin çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak, etkin biçimde aktarabilmek. | X | |||||
13 | Proje terminlerine göre program hazırlayıp, programa uygun çalışma yürütebilmek | X | |||||
14 | Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerin planlanması ve yönetimine ilişkin bilgi teknolojilerinden yararlanabilme becerisine sahip olmak, | X | |||||
15 | Analitik karar verme yöntemleri ile, sorunları nicel yöntemlerle tanımlayarak çözüm önerileri üretebilmek. | X | |||||
16 | Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilme | X | |||||
17 | Konu alanı ile ilgili güncel sorunları çözmeye yönelik, ve yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme, mesleği ile ilgili koularda toplumla ve meslekdaşlarıyla bilgi paylaşabilme | X | |||||
18 | Mesleki ve etik kurallara uyabilme, toplumsal duyarlılığa sahip olma. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
4