Bu ders lojistik coğrafya ile ilgili kavramlara odaklanmaktadır. Taşımacılık perspektifinden kapsamlı bir lojistik coğrafya çalışması sağlar.
Bu ders, kentsel lojistik coğrafyası ve planlamasındaki önemli konulara disiplinler arası bir giriş niteliğindedir. Lojistik coğrafya, insanların, malların ve bilginin uzay ve zaman üzerindeki hareketliliğini inceler. Ulaştırma planlaması, hareketliliği desteklemek ve genel ve özel sorunları ele almak için politikalar ve önlemler geliştirmek ve uygulamakla ilgilenir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Bu dersi alan öğrenci ulaşımla ilgili kestsel ortamları tanımlar ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | 5,6,7,8 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
2-Bu dersi alan öğrenci bir kentsel alanın ulaşım sistemlerini, mod paylaşımı dağılımını, arazi kullanımını ve sosya ekonomik ve demografik profilini inceleyerek bir kentsel ulaşım sistemi "sağlık kontrolü" gerçekleştirebilir | 5,6,7,8,12,14 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
3-Bu dersi alan öğrenci dersten edindiği teorik ve pratik bilgileri, kentsel ulaşım sistemlerinin iyileştirilmesine yönelik öneriler geliştirmek için uygulayabilir | 1,4,8 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
4- Bu dersi alan öğrenci bir taşımacılık modu modeli çözebilecektir. | 1,2,3,4,5,8,9 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
5-Bu dersi alan öğrenci farklı modelleme tekniklerinin avantaj ve dezavantajlarını ayırt edebilecektir. | 1,2,3,4,5,8,9 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERSİN AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Çalışma Materyali |
1 | Giriş: Taşımacılık ve Lojistik | Ders Notları |
2 | Lojistik Coğrafyası nedir? | Ders Notları |
3 | Ulaşım Ağlarının Coğrafyası | Ders Notları |
4 | Ulaştırma ve Ekonomik Kalkınma | Ders Notları |
5 | Ulaştırma, Enerji ve Çevre | Ders Notları |
6 | Ulaştırma Modları ve Taşıma Terminalleri | Ders Notları |
7 | Ara Sınav | Ders Notları |
8 | Ticaret, Lojistik ve Navlun Dağıtımı | Ders Notları |
9 | Kentsel Ulaşım, Ulaşım Planlaması ve Politikası | Ders Notları |
10 | Ulaştırma Coğrafyasında Yöntemler | Ders Notları |
11 | Stratejik Deniz Geçişleri, Üçüncü Taraf Lojistik Hizmetleri | Ders Notları |
12 | Ulaştırma Coğrafyasındaki Sorunlar ve Zorluklar | Ders Notları |
13 | Sunum | Ders Notları |
14 | Tekrar | |
15 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Dersin Kitabı | The Geography of Transport Systems; Jean-Paul Rodrigue |
Ek Kaynaklar | Slaytlar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Ders Notları, Sunumlar |
Ödevler | |
Sınavlar | Kısa Sınav /Ara Sınav / Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav / Ödev | 1 | 10 |
Katılım | 10 | |
Toplam | 50 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
YARIYIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmecilik alanındaki kavram ve bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek. | x | |||||
2 | İşletmecilik, lojistik ve taşımacılık konusunda güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek. | x | |||||
3 | Uluslararası ilişkileri sürdürebilecek, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek yeterlikte seçilen ikinci bir yabancı dile hakim olmak | x | |||||
4 | Üretici ve ticari şirketlerin tedarik zinciri süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek, | x | |||||
5 | Karayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | x | |||||
6 | Havayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | x | |||||
7 | Denizyolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | x | |||||
8 | Uluslararası kombine taşımacılık süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek | x | |||||
9 | Mesleki konularda ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma yürütebilmek | x | |||||
10 | Lojistik ve taşımacılık süreçlerinin toplumsal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sadık olarak yürütebilmek üzere yeterli düzeyde hukuk ve mevzuat bilgisine sahip olmak | x | |||||
11 | Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek | x | |||||
12 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkişkin çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak, etkin biçimde aktarabilmek. | X | |||||
13 | Proje terminlerine göre program hazırlayıp, programa uygun çalışma yürütebilmek | x | |||||
14 | Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerin planlanması ve yönetimine ilişkin bilgi teknolojilerinden yararlanabilme becerisine sahip olmak | x | |||||
15 | Analitik karar verme yöntemleri ile, sorunları nicel yöntemlerle tanımlayarak çözüm önerileri üretebilmek. | X | |||||
16. Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilme.
17. Konu alanı ile ilgili güncel sorunları çözmeye yönelik, ve yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme, mesleği ile ilgili koularda toplumla ve meslekdaşlarıyla bilgi paylaşabilme. 18. Mesleki ve etik kurallara uyabilme, toplumsal duyarlılığa sahip olma |
x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16xtoplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 20 |