Ticari ve Fabrika Depolarının Yönetimi
Depo ve Depolama Kavramları, Yönetim Becerileri ve Maliyetler
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program öğrenim çıktıları |
|
|
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Depo ve Depolama kavramlarını açıklayabilme |
|
|
|
1, 2, 3 |
A |
Organizasyon tasarlayabilme |
|
|
|
1, 3 , 12 |
A |
Depo operasyonlarını uygulayabilme |
|
|
|
1,3,12 |
A |
Mavi ve beyaz yaka performans sistemini tasarlayabilme |
|
|
|
1,2,3,9,12 |
A |
İş akışlarını çizebilme |
|
|
|
1,2,9,12 |
A |
Depo maliyet yapısını ve karlılığını eleştirebilme |
|
|
|
1,3,12 |
A |
|
|
|
|
|
|
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Tanım, Tarihçe ve Depolama Nedenlerimiz |
- |
2 |
Dünyada ve Türkiyedeki gelişmeler |
- |
3 |
Depo Organizasyon Şeması, Görev tanımları ve yetkinlikler, performans yönetimi Depolarda İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı |
- |
4 |
Depo Çeşitleri, yer seçimi, ve Raf Sistemleri |
- |
5 |
Ara – Tekrar |
- |
6 |
Vize sınavı |
- |
7 |
Depo elleçleme ekipmanları ve iş akışları |
- |
8 |
Saha gezisi |
- |
9 |
IT Sistemleri |
- |
10 |
Depo yönetim sistemleri ve entegrasyonlar |
- |
11 |
Depo Maliyet yönetim sistemi |
- |
12 |
Depo gelir yönetim sistemi |
- |
13 |
Tekrar |
- |
14 |
Final |
- |
Kaynaklar
Ders Notu |
Ders Sunumu |
Diğer Kaynaklar |
İnternet |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
Proje yardımları |
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Kısa Sınav |
|
|
Ödev |
|
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İşletmecilik alanındaki kavram ve bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
İşletmecilik, lojistik ve taşımacılık konusunda güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Uluslararası ilişkileri sürdürebilecek, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek yeterlikte seçilen ikinci bir yabancı dile hakim olmak. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Üretici ve ticari şirketlerin tedarik zinciri süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek, |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Karayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
X |
|
|
|
6 |
Havayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
X |
|
|
|
|
|
7 |
Denizyolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
X |
|
|
|
|
|
8 |
Uluslararası kombine taşımacılık süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek |
X |
|
|
|
|
|
9 |
Mesleki konularda ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma yürütebilmek |
|
|
X |
|
|
|
10 |
Lojistik ve taşımacılık süreçlerinin toplumsal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sadık olarak yürütebilmek üzere yeterli düzeyde hukuk ve mevzuat bilgisine sahip olmak |
|
|
|
X |
|
|
11 |
Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek, |
|
|
|
|
X |
|
12 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkişkin çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak, etkin biçimde aktarabilmek. |
|
|
|
X |
|
|
13 |
Proje terminlerine göre program hazırlayıp, programa uygun çalışma yürütebilmek |
|
|
|
X |
|
|
14 |
Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerin planlanması ve yönetimine ilişkin bilgi teknolojilerinden yararlanabilme becerisine sahip olmak, |
|
|
|
|
X |
|
15 |
Analitik karar verme yöntemleri ile, sorunları nicel yöntemlerle tanımlayarak çözüm önerileri üretebilmek. |
|
|
|
|
X |
|
16 |
Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilme |
|
|
|
X |
|
|
17 |
Konu alanı ile ilgili güncel sorunları çözmeye yönelik, ve yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme, mesleği ile ilgili koularda toplumla ve meslekdaşlarıyla bilgi paylaşabilme. |
|
|
X |
|
|
|
18 |
Mesleki ve etik kurallara uyabilme, toplumsal duyarlılığa sahip olma. |
|
|
|
|
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Kısa Sınav |
|
|
|
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
145 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |