Dersin Dili:
İngilizce
Dersin İçeriği:
Uygulamaları ile doğrusal ve karesel denklemler. Doğrusal eşitsizlikler. Mutlak değer. Temel fonksiyonlar, bileşimleri ve kartezyen koordinatlarda grafikleri. Doğrusal ve karesel fonksiyonlar. Doğrusal denklem sistemleri. Matrisler ve matrislerle işlemler. Bir matrisin determinant ve tersi. Lineer denklem sistemlerinin çözümleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım
Dersin Ölçme Yöntemleri:
C: Yazılı sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
1) Reel sayılar kavramını ve bazı özelliklerini tekrarlar, faktoring, lineer denklem sistemleri ve lineer eşitsizlikler gibi basit cebirsel teknikleri hatırlar. | 1 | bir |
2) Fonksiyon kavramını öğrenir, fonksiyonların grafiklerini, fonksiyon kompozisyonunu, ters fonksiyon kavramını ve mutlak değeri öğrenir. | 1 | bir |
3) Kartezyen koordinatlarda simetri, yansıma ve rotasyonu öğrenir. Doğrusal denklem sistemlerini ve grafikleri ve karesel koordinatlarda ikinci dereceden denklemlerin uygulamalarını gözlemler. | 1 | bir |
4) Matris işlemlerini ve ters matris notunu öğrenir. | 1 | bir |
5) Lineer denklem sistemlerini matrislerle çözebilir. | 1 | bir |
Dersin Akışı
Hafta | Başlıklar | Çalışma materyalleri |
1 |
Bölüm 0: Cebirin Gözden Geçirilmesi
Reel Sayı Kümeleri, Reel Sayıların Bazı Özellikleri, Üslü ve Radikaller, |
0.1, 0.2, 0.3
|
2 | Cebirsel İfadelerle İşlemler, Faktoring, Kesirler, | 0.4, 0.5, 0.6 |
3 | Lineer Denklemler, Kuadratik Denklemler | 0.7, 0.8 |
4 |
Bölüm 1: Uygulamalar ve Daha Fazla Cebir
Denklem Uygulamaları, Doğrusal Eşitsizlikler, |
1.1, 1.2 |
5 | Eşitsizlik Uygulamaları, Mutlak Değer | 1.3, 1.4 |
6 |
Bölüm 2: Fonksiyonlar ve Grafikler
Fonksiyonlar, Özel Fonksiyonlar, Fonksiyon Kombinasyonları, Ters Fonksiyonlar |
2.1, 2.2, 2.3, 2.4 |
7 | Dikdörtgen Koordinatlarda Grafikler, Simetri, Çeviri ve Yansımalar | 2,5, 2,6, 2,7 |
8 | gözden geçirmek | |
9 |
Bölüm 3: Çizgiler, Paraboller ve Sistemler
Çizgiler, Uygulamalar ve Doğrusal Fonksiyonlar, |
3.1, 3.2 |
10 | Kuadratik Fonksiyonlar, Lineer Fonksiyon Sistemleri | 3.3, 3.4 |
11 |
Bölüm 6: Matris Cebiri
Matrisler, Matris Toplama ve Skaler Çarpım |
6.1, 6.2 |
12 | Matris Çarpımı, Matrisleri Azaltarak Sistem Çözme | 6.3, 6.4 |
13 | Matrisleri Azaltarak Çözme Sistemi (devam), Matrislerin Tersi | 6.5, 6.6 |
14 | gözden geçirmek |
Materyal Paylaşımı
evraklar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DÖNEM ARAŞTIRMALARI | NUMARA | YÜZDE |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Sınavlar | ||
Ödevler | ||
Toplam | 100 | |
GENEL SINIFA NİHAİ İNCELEME KATKISI | 60 | |
DÖNEM ARAŞTIRMALARININ GENEL SINIFA KATKISI | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematiğin temel araştırma alanlarına temel oluşturan limit, türev, integral, mantık, doğrusal cebir ve ayrık matematik gibi matematiğin temel konuları üzerinde hesaplama yapabilme (yani, analiz, cebir, diferansiyel denklemler ve geometri) | ||||||
2 | Matematikte temel araştırma alanları hakkında temel bilgi edinme | ||||||
3 | Matematikte araştırma konuları arasındaki ilişkiyi kurabilme ve yorumlayabilme | ||||||
4 | Matematiksel problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
6 | Aktif iletişim kurabilme | ||||||
7 | İlgi alanlarında kendini geliştirme becerisi | ||||||
8 | Gerekli bilgi teknolojilerini öğrenme, seçme ve kullanma becerisi | ||||||
9 | Hayatboyu Eğitim |
AKTS İş Yükü Tablosu
faaliyetler | miktar |
Süre (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Kurs Süresi (14x Toplam kurs saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 14 | 4 | 56 |
Ara sınav (Bireysel çalışma dahil) | 1 | 12 | 12 |
Final sınavı (Bireysel çalışma dahil) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
1