Hayır |
Program Öğrenme Çıktıları |
katkı |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dünya ve Türkiye ekonomisindeki gelişmeleri analiz edebilmeli ve Türk ekonomisinin bu değişimlerden nasıl etkilendiğini inceleyebilmelidir. |
|
|
X |
|
|
2 |
Öğrenciler ekonomik düşüncenin büyümesini ve birikimini incelemeli ve eleştirel olarak değerlendirmelidir. |
|
|
|
|
|
3 |
Öğrenciler uluslararası politik ekonomideki güncel konuları analiz etmelidir. |
|
|
|
|
|
4 |
Çağdaş ekonomik problemleri çözmek için öğrenciler farklı iktisat teorilerini test etmek için nitel ve nicel bilgi ve tekniklere sahip olmalıdır. |
|
|
X |
|
|
5 |
Öğrenciler ekonomik sorunları analitik olarak değerlendirmeli ve mantıklı kalıpları, varsayımları ve farklı bakış açılarının sonuçlarını açıklamalıdır. |
|
|
X |
|
|
6 |
İstatistik ve ekonometrik analiz programlarını kullanabilmelidir. |
|
|
|
|
|
7 |
Öğrenciler bağımsız çalışma / proje / araştırma ve kapsamlı bir araştırma ve / veya proje raporu yürütebilmek için yeterli bilgi, disiplin ve sorumluluğa sahip olmalıdır. |
|
X |
|
|
|
8 |
Öğrenciler, işletmelerdeki ekiplerde ve projelerde sorumluluklarını yerine getirebilmeli, aynı zamanda lider olarak hareket edebilmeli ve yapabilmelidir. |
|
|
|
|
|
9 |
Öğrenciler, organizasyonel amaç ve hedeflere ulaşmak ve / veya organizasyonel performansı geliştirmek için projeler tasarlayabilmeli ve planlayabilmelidir. |
|
|
|
|
|
10 |
Öğrenciler hızla değişen ekonomi alanında bilgi kütlesini eleştirel olarak değerlendirebilmeli, kendi kendine yetkinliği değerlendirebilmeli ve kendi kendine öğrenme çabalarını buna göre yönlendirebilmelidir. |
|
|
X |
|
|
11 |
Öğrenciler, kişisel ve mesleki gelişimlerini sürdürmek için yaşam boyu öğrenmenin ve öz değerlendirmenin önemini anlamalıdır. |
|
|
|
|
|
12 |
Öğrenciler, hızla gelişen ulusal ve küresel ortam dinamiklerinin esnek düşünme, uyarlanabilirlik ve başarılı bir kariyer için yenilikçi çözümler formüle etme becerisi gerektirdiğini anlamalıdır. |
|
|
|
|
|
13 |
Öğrenciler yazılı veya sözlü İngilizce olarak farklı geçmişlere sahip insanlarla etkili bir şekilde iletişim kurabilmeli ve ekonomi alanını şekillendiren küresel dinamikleri takip edebilecek ve yorumlayabilecek İngilizce yeterliliğine sahip olmalıdır. |
|
|
|
|
|
14 |
Öğrenciler, ilgili verilerle desteklenen bilgi, fikir, araştırma ve sonuçlarını Türkçe / İngilizce olarak ulusal / uluslararası disiplinlerarası akademik ve mesleki ortamlarda açık ve etkili bir şekilde aktarabilmelidir. |
|
|
|
|
|
15 |
Öğrenciler, bireysel ve kültürel çeşitliliğe saygı göstermenin önemini anlamalı ve sosyal ve mesleki ortamlarda farklı kültürel geçmişlere sahip bireylerle empatik olarak etkileşime girebilmelidir. |
X |
|
|
|
|
16 |
Öğrenciler, ekonomide yaygın olarak kullanılan bilgisayar, iletişim ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmelidir. |
X |
|
|
|
|
17 |
Öğrenciler kişisel, mesleki ve sosyal etik standartlarını anlamalı, işletme alanı ile ilgili çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirmeli ve topluma değer katmada etik davranışların önemi konusunda farkındalığa sahip olmalıdır. |
|
|
|
|
|
18 |
Öğrenciler sosyal sorumluluğun kişisel, sosyal ve ekolojik boyutlarını anlamalı ve sosyal sorumluluk sahibi olmanın her bireyin aktif vatandaşlık görevi olduğunun bilincinde olmalıdır. |
|
|
|
|
|
19 |
Öğrenciler, sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adaletin çağdaş toplumun temel bileşenleri olduğunu ve sosyal ilerlemenin ve küresel rekabetçiliğin korunması için temel ön şart olan bilimsel düşüncenin olduğunu bilmelidir. |
|
|
|
|
|
20 |
Öğrenciler, organizasyonel sürdürülebilirliğin sağlanmasında kalite, güvenlik ve sağlık yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, kişisel, mesleki ve kültürler arası saygı ve mesleki etiğin önemini anlamalıdır. |
|
|
|
|
|