Bu ders KOSGEB Destek Programı Yönetmeliği çerçevesinde uygulanan Girişimcilik Destek Programı kapsamında düzenlene Uygulamalı Girişimcilik Eğitimine eşdeğerde olup başarıyla tamamlayan öğrencilere Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Katılım Belgesi verilecektir. Bu belge sahipleri KOSGEB’in sunduğu 30.000 TL hibe ve 70.000 TL’ye kadar olan desteklerden faydalanması sağlanabilecektir.
Girişimcilik temelleri; Girişimcilik süreci; iş planı kavramı ögeleri ; iş planı hazırlamaya yönelik atölye çalışmaları; iş planı yaGirişimci ve girişimcilik konularında bilgilendirmek, Türkiye’deki girişimcilik ekosistemini tanıtmak, kendi girişimcilik potansiyellerinin farkına varmak, girişimcilik için gerekli becerileri kazandırmak, başarılı birer girişimci olmalarına destek olmak, iş planı hazırlatmakzılımı; iş planı sunumu
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Girişimci ve girişimcilik kavramını açıklar |
7 |
1,2,3 |
A |
Türkiye’nin girişimcilik ekosistemini bilir |
7,10 |
1,3 |
A |
İş fikri geliştirme sürecini bilir |
15,16,3 |
1,2,3 |
A,B,C |
İş kurma sürecini bilir |
15,16,3 |
1,3 |
A,B,C |
İş planı hazırlamayı bilir |
10,18 |
1,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Girişimcilik ve Girişimci Kavramları |
Bölüm 1 |
2 |
Girişimciliğin Doğası ve Önemi |
Bölüm 3 |
3 |
Türkiye’deki Girişimciliğin Tarihsel Gelişimi |
Bölüm 4 |
4 |
Girişimciliğin Temel Fonksiyonları |
Bölüm 5 |
5 |
Girişimciliğin Avantaj ve Dezavantajları |
Bölüm 6 |
6 |
Girişimciliğin Türleri |
Bölüm 7 |
7 |
Yeni bir iş Kurmada Başarı Şartları |
Bölüm 8 |
8 |
İş Kurma Sürecinin Temel Adımları |
Bölüm 9 |
9 |
Ara sınav |
|
10 |
İş Planı Kavramı ve Ögeleri: Sektör ve Pazar Araştırması, Pazarlama |
Bölüm 10 |
11 |
İş Planı Kavramı ve Ögeleri: Üretim ve Yönetim |
Bölüm 11 |
12 |
İş Planı Kavramı ve Ögeleri: Finansal Plan |
Bölüm 12 |
13 |
İş Planı Atölye Çalışmaları
|
Bölüm 13 |
14 |
İş Planı Yazılması ve Sunumda dikkat edilecek hususlar |
Bölüm 17 |
15 |
İş planı Sunumları |
Bölüm 18 |
16 |
Final |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Entrepreneurship, Bygrave and Zackaris |
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar |
|
Ödevler |
2 sunum; 2 proje |
Sınavlar |
1 ara sınav, 1 final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ödev |
2 |
10, 25 |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Final Sınav |
1 |
35 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
35 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
65 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli bilgi birikimi, disiplin ve sorumluluğa sahip olur, ve konu ile ilgili kapsamlı bir araştırma ve/veya proje raporu hazırlayabilir. |
|
|
|
|
X |
2 |
İşletmelerde takım ve proje çalışmalarına etkin katkı sağlayabildiğini, gereken sorumluluğu alabildiğini ve liderlik rolünü üstlenmeye yatkın olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
3 |
Kurum ve örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapılabilir. |
|
|
|
X |
|
4 |
Hızla değişen iş küresel koşullarda işletme bilim alanında ve yoğunlaştığı alt dallarda (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. |
|
|
X |
|
|
5 |
Eleştirel bakış açısına sahip olduğunu, kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve yaşam boyu öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
x |
|
|
|
6 |
Ulusal ve uluslararası dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
x |
|
|
7 |
İşletme bilim dalındaki ve yoğunlaştığı alt alanlardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek; uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek İngilizce bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
x |
|
|
8 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, genel işletme bilim alanında ve yoğunlaştığı alt dallardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) bilgi ve deneyimini başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak, açık ve net bir şekilde Türkçe ve/veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir ve paylaşabilir. |
|
|
X |
|
|
9 |
Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal ve profesyonel ortamlarda gerekli empatiyi göstererek iletişim kurabilir. |
|
X |
|
|
|
10 |
İşletme bilim alanında ve uzmanlık dallarında (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
|
|
X |
|
|
11 |
İş etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarına hakim olur, bu kavramların uygulamalarını değerlendirebilir ve bu ilkelere uygun davranmanın topluma değer katmak için ne derece önemli olduğunu anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
12 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
13 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
x |
|
|
|
14 |
Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir. |
|
x |
|
|
|
15 |
İşletme bilim alanı ve uzmanlık dalları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemleri kullanabilir. |
X |
|
|
|
|
16 |
İşletme bilim alanını ve uzmanlık dallarını (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, ve sosyal konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. |
x |
|
|
|
|
17 |
Analitik düşünce yapısına sahip olduğunu ve işletme bilim alanında ve uzmanlık dallarında (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) edindiği ileri düzeydeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanabildiğini gösterebilir. |
|
x |
|
|
|
18 |
Edindiği kuramsal, olgusal ve araştırma yöntemleri bilgileri ile nicel ve nitel verileri değerlendirebilir, yorumlayabilir, sorunları tanımlayabilir, veri analizi yapabilir, ve sonuçları değerlendirerek çözümler üretebilir. |
|
x |
|
|
|
19 |
Örgüte / kuruma ilişkin eleştirel düşünebilir, işletme bilim alanında ve uzmanlaştığı alt dallardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgileri oluşturabilir, ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir. |
|
x |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi |
16 |
4 |
64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
Ödev |
2 |
12 |
24 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
158 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6,32 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |