Bu dersin temel amacı öğrencilere tedarik zinciri içerisinde satın alma, depolama ve dağıtım konularında stratejik yönetim kararları alma konusunda bilgi vermektir.
Satın alma stratejileri, tahmin teknikleri, tedarikçi seçimi ve değerlendirmesi ve uluslararası kurallar, depolama, dağıtım, envanter yönetimi, trafik yönetimi, dağıtım kanalları.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Bu dersi alan öğrenciler, satın almanın temel altyapısını öğrenir. |
1,2,12,16 |
1,3,5 |
A |
2) Bu dersi alan öğrenciler stratejik depolama prosedürlerini öğrenirler. |
1,2,11,12 |
1,3,5 |
A |
3) Bu dersi alan öğrenciler envanter yönetimi hakkında bilgi edinirler. |
1,2,14 |
1,3,5 |
A |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1. |
Satın alma, depolama ve dağıtıma giriş |
Sunum 1 |
2. |
Wal-mart : Başarı Hikayesi (Vaka Çalışması)- I |
Sunum 2 |
3. |
Wal-mart : Başarı Hikayesi (Vaka Çalışması)- II |
Sunum 3 |
4. |
Satın alma süreçleri ve teknikleri |
Sunum 4 |
5. |
Satın alma stratejisi ve tahmin teknikleri |
Sunum 5 |
6. |
Tedarik Seçimi ve değerlendirmesi |
Sunum 6 |
7. |
Ara sınav |
|
8. |
Uluslararası satın alma |
Sunum 7 |
9. |
Stratejik Envanter Yönetimi I |
Sunum 8 |
10. |
Stratejik Envanter Yönetimi II |
Sunum 9 |
11. |
Depo Yönetimi |
Sunum 10 |
12. |
Ürün elleçleme ve paketleme |
Sunum 11 |
13. |
Intermodal Taşımacılık Hukuku |
Sunum 12 |
14. |
Taşıma ve trafik yönetimi |
Sunum 13 |
15. |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Purchasing and the Management of Materials… (Gary J. Zenz |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Powerpoint sunumları |
Ödevler |
|
Sınavlar |
Ara sınav, Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav/Ödev |
2 |
60 |
Ödev |
|
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İşletmecilik alanındaki kavram ve bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek. |
X |
|
|
|
|
|
2 |
İşletmecilik, lojistik ve taşımacılık konusunda güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek. |
|
|
|
X |
|
|
3 |
Uluslararası ilişkileri sürdürebilecek, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek yeterlikte seçilen ikinci bir yabancı dile hakim olmak. |
|
|
|
|
x |
|
4 |
Üretici ve ticari şirketlerin tedarik zinciri süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolleri yapabilmek, |
|
|
|
x |
|
|
5 |
Karayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Havayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Denizyolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak. |
|
|
|
|
x |
|
8 |
Uluslararası kombine taşımacılık süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolleri yapabilmek |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Mesleki konularda ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma yürütebilmek |
|
x |
|
|
|
|
10 |
Lojistik ve taşımacılık süreçlerinin toplumsal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sadık olarak yürütebilmek üzere yeterli düzeyde hukuk ve mevzuat bilgisine sahip olmak |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek, |
|
|
X |
|
|
|
12 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkin çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak, etkin biçimde aktarabilmek. |
|
|
X |
|
|
|
13 |
Proje terminlerine göre program hazırlayıp, programa uygun çalışma yürütebilmek |
|
|
X |
|
|
|
14 |
Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerin planlanması ve yönetimine ilişkin bilgi teknolojilerinden yararlanabilme becerisine sahip olmak, |
|
|
X |
|
|
|
15 |
Analitik karar verme yöntemleri ile sorunları nicel yöntemlerle tanımlayarak çözüm önerileri üretebilmek |
|
X |
|
|
|
|
16 |
Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilme. |
|
X |
|
|
|
|
17 |
Konu alanı ile ilgili güncel sorunları çözmeye yönelik, ve yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme, mesleği ile ilgili konularda toplumla ve meslektaşlarıyla bilgi paylaşabilme |
|
X |
|
|
|
|
18 |
Mesleki ve etik kurallara uyabilme, toplumsal duyarlılığa sahip olma. |
|
|
|
X |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
5 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Ödev |
3 |
7 |
21 |
Final |
1 |
30 |
30 |
Toplam İş Yükü |
|
|
131 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5.24 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |