Canlıların yaşama ve gelişmesi için ihtiyaç duydukları çevre faktörlerini tanımlamak, canlılar ve çevre faktörleri arasındaki ilişkileri izah etmek ve çevre faktörlerinin rolünü bitkisel üretim açısından değerlendirebilmek.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Çevrenin ve doğal kaynaklarının önemini kavrayabilir. |
4,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Tarımsal ekoloji ve ekosistemle ilgili temel kavramlarını anlayabilir. |
4,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Tarım ekosistemlerindeki çevre koşulları hakkında bilgi edinebilir. |
4,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Doğal ve tarımsal ekosistem farklarının anlayabilir. |
4,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Ekosistemde verimliliği değerlendirebilir. |
4,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Bitkisel üretimin temel özelliklerini açıklayabilir. |
4,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Biyoteknolojinin tarımda kullanımını açıklayabilir ve yeni teknolojilerin kazanılmasının önemini algılayabilir. |
4,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Biyoteknolojik yaklaşımların ekolojiye faydalarını açıklayabilir. |
4,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Ekolojinin tanımlanması ve sınıflandırılması, temel ekolojik kavramlar |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
2 |
Ekosistem kavramı, ekosistemlerde enerji akışı |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
3 |
Ekosistemlerde biyokimyasal döngüler |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
4 |
Tarım ve Çevre |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
5 |
Biyoteknoljinin tarımsal alanda kullanımı |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
6 |
Küresel iklim değişikliği ve stress kşullarının ekolojiye etkisi |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
7 |
Çevre faktörleri-Işık ve Sıcaklık |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
8 |
Genel tekrar-Arasınav |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
9 |
Çevre faktörleri- Hava ve hava hareketleri |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
10 |
Çevre faktörleri-Su |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
11 |
Çevre faktörleri-Biyoçeşitlik |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
12 |
Çevre faktörleri-Toprak |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
13 |
Biyolojik faktörler |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
14 |
Karbon ayak izi |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
Kaynaklar
Ders Notu |
Fundamentals of Ecology and Environment 2018, Pranav Kumar Usha MinaPathfinder Publication New Delhi, India Essentials of Ecology 2009 G. TYLER MILLER, JR. SCOTT E. SPOOLMANLibrary of Congress Control Number: 2008933001 ISBN-13: 978-0-495-55795-1 ISBN-10: 0-495-55795-1 Brooks/Cole 10 Davis Drive Belmont, CA 94002-3098 USA |
Diğer Kaynaklar |
Taban S., Turan, M. (2012). Plant Nutrition in Organic Farming. Chapter 5 (p 475-555). Plant Nutrition. Editor, M. Rüstü Kararaman, Dumat Ofset Ltd. Bahçekapı Mh. 2477 sok. No:6. Şaşmaz /Yenimah. Anakara. ISBN978-605-87103-2-0. |
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar |
Ders Notları |
Ödevler |
Ödev, sunum |
Sınavlar |
Ara sınav, Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
|
60 |
Ödev |
|
20 |
Sunum |
|
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Tarımın ekonomik sorunlarını kavrayabilme; ekonomi uygulamaları için mikro ve makro düzeyde veri toplama, analiz etme, yorumlama; ekonominin temel prensiplerini tarımda uygulayarak üretimi artırma yollarını çözümleme; ileriye yönelik doğru karar alabilme; projeye dayalı çözümler üretebilme; çağdaş teknikler ile uygulayabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
2 |
Ulusal ve uluslararası tarımsal piyasaları izleyebilme, piyasa aktörlerinin davranışlarını anlayabilme; ekonomik ve politik gelişmelerin Türk tarım sektörü üzerine etkilerini tahmin edebilme, bunları yorumlama ve karar alma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
3 |
Pazarlama ilke ve yöntemlerinden yararlanarak tarım ürünlerinin pazarlanması; pazar araştırmaları konusunda temel bilgilere sahip olma ve yorumlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
4 |
Tarımsal üretimle ilgili araç, gereç, yöntem ve donanımları tanıma; bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini ve modellerini uygulama; tarla bitkileri alanında bitki yetiştiriciliği, bitki ıslahı, tohumluk üretimi, genetik, fizyoloji, ekoloji, biyoteknoloji, bitki gen kaynakları, organik tarım ve çayır-mera yönetimi ve ıslahı ile ilgili bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi. |
|
|
X |
|
|
|
5 |
Bilişim sistemleri alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; bilişim sistemlerinde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlama ve yeni bilgiler oluşturma; bilişim sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
6 |
Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olma; ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilme; hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlama; disiplinler arası analiz yetisine sahip olma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Örgüt/kurum için amaç ve hedef belirleme becerisi; proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; iş sağlığı ve güvenliği konularında bilinç; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
|
|
|
|
|
8 |
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
10 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; biyolojik çeşitlilik, doğal kaynaklar, hava, su, toprak kirliliği, geri dönüşüm, çevreye karşı duyarlılık, çevre koruma ilgili konularda toplumu bilgilendirme becerisi. |
|
|
|
X |
|
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
|
X
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
1 |
10 |
Ödev |
3 |
15 |
45 |
Sunum, Seminer hazırlama |
1 |
10 |
10 |
Ara sınavlara hazırlık |
1 |
7 |
7 |
Ara sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl sonu sınavı |
1 |
1 |
1 |
Toplam İş Yükü |
|
|
127 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,08 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |