Çevreye karşı duyarlılığı arttırmak ve çevre kirliliğini önlemenin önemini anlatmak, büyük ölçekli tedbirler için ülkelerin nasıl etkin ve verimli bir biçimde yardımlaşabileceği tartışmak, etkin bir çevre koruma için kullanılacak yöntem ve metodolojileri açıklamak, çevreye karşı daha duyarlı ve bilinçli olması için temel bir kavrayış ve bilgi birikimine sahip bireyler yetiştirmektir.
Çevre kirliliği. Atık çeşitleri. Su, hava, toprak, gürültü kirliliği. Atık su arıtma; çamur arıtma ve bertarafı. Atık kanunu. Çevresel etik.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Doğanın ve çevrenin korunmasının insan için önemini izah edebilir. |
4,9,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Doğayı korumak için Türkiye ve diğer ülkelerin iş birlikteliklerinin önemini açıklayabilir. |
4,9,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Hava kirliliğini ve toprak, su kirliliğini önlemenin önemini açıklayabilir. |
4,9,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Çevre ile ilgili temel araştırmaları yürütebilir ve ilgili konferans ve dergilerde makaleler yayınlayabilir. |
4,9,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Deneysel tetkiler ile elde edilen sonuçları analiz edip söz konusu sonuçları yorumlayabilir. |
4,9,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Teknolojinin insani, etik ve ekolojik boyutlarını dikkate alabilir. |
4,9,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Sorunlar karşısında öğrenmiş olduğu bilgilerin doğrultusunda karar verebilir. |
4,9,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Herhangi bir ortamda hem yazılı hem de sözlü olarak İngilizce iletişim kurabilir. |
4,9,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Çevre ne demektir? Çevre sorunlarından olumlu ve olumsuz olarak etkilenenler kimlerdir? |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
2 |
Çevre Yönetiminin Fizikokimyasal Süreçleri |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
3 |
Çevre Kirliliği |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
4 |
Su kalitesinin tespiti için suyun kirliliğinin ölçümü: Su tedariği |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
5 |
Atık su arıtma; Çamur Arıtma ve Bertarafı |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
6 |
NPS Su kirliliği |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
7 |
Vize Sınavı |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
8 |
Tehlikeli atık, radyoaktif atık |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
9 |
Katı ve tehlikeli atık kanunu |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
10 |
Hava kirliliği: Meteoroloji ve hava kalitesi, hava kirliliğinin kontrolü |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
11 |
Hava, toprak ve su kirliliğini kanunu |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
12 |
Gürültü kirliliği |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
13 |
Çevresel Etik |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
14 |
Çevresel Etik |
Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır. |
Kaynaklar
Ders Notu |
Environmental Pollution and Control 1997. 4th Edition by J. Jeffrey Peirce Ph.D. in Civil and Environmental Engineering from the University of Wisconsin at Madison Butterworth-Heinemann; 4 edition (November 25, 1997) Language: English ISBN-10: 0750698993ISBN-13: 978-0750698993 |
Diğer Kaynaklar |
Turan, M., Kıtır, N., Güneş, A., Topçuoğlu, B., Alkaya, Ü., Erçelik, F., Nikerel, E. 2016. Plant Growth Promoting Rhizobacteria’s (PGPR) Enzyme Dynamics In Soil Remediation. Soil Contamination - Current Consequences and Further Solutions Edited by Marcelo L. Larramendy and Sonia Soloneski, ISBN 978-953-51-2816-8, Print ISBN 978-953-51-2815-1, 354 pages, Publisher: InTech, Chapters published December 21, 2016 under CC BY 3.0 license Edited Volume Chapter:11, p:209-231 |
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar |
Ders Notları |
Ödevler |
Ödev, sunum |
Sınavlar |
Ara sınav, Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
|
60 |
Ödev |
|
20 |
Sunum |
|
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Tarımın ekonomik sorunlarını kavrayabilme; ekonomi uygulamaları için mikro ve makro düzeyde veri toplama, analiz etme, yorumlama; ekonominin temel prensiplerini tarımda uygulayarak üretimi artırma yollarını çözümleme; ileriye yönelik doğru karar alabilme; projeye dayalı çözümler üretebilme; çağdaş teknikler ile uygulayabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
2 |
Ulusal ve uluslararası tarımsal piyasaları izleyebilme, piyasa aktörlerinin davranışlarını anlayabilme; ekonomik ve politik gelişmelerin Türk tarım sektörü üzerine etkilerini tahmin edebilme, bunları yorumlama ve karar alma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
3 |
Pazarlama ilke ve yöntemlerinden yararlanarak tarım ürünlerinin pazarlanması; pazar araştırmaları konusunda temel bilgilere sahip olma ve yorumlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
4 |
Tarımsal üretimle ilgili araç, gereç, yöntem ve donanımları tanıma; bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini ve modellerini uygulama; tarla bitkileri alanında bitki yetiştiriciliği, bitki ıslahı, tohumluk üretimi, genetik, fizyoloji, ekoloji, biyoteknoloji, bitki gen kaynakları, organik tarım ve çayır-mera yönetimi ve ıslahı ile ilgili bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi. |
|
|
X |
|
|
|
5 |
Bilişim sistemleri alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; bilişim sistemlerinde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlama ve yeni bilgiler oluşturma; bilişim sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
6 |
Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olma; ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilme; hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlama; disiplinler arası analiz yetisine sahip olma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Örgüt/kurum için amaç ve hedef belirleme becerisi; proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; iş sağlığı ve güvenliği konularında bilinç; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
|
|
|
|
|
8 |
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
|
X |
|
|
|
|
10 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; biyolojik çeşitlilik, doğal kaynaklar, hava, su, toprak kirliliği, geri dönüşüm, çevreye karşı duyarlılık, çevre koruma ilgili konularda toplumu bilgilendirme becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
X |
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
Ödev |
1 |
5 |
5 |
Sunum |
1 |
5 |
5 |
Ara sınavlara hazırlık |
1 |
13 |
13 |
Ara sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık |
1 |
16 |
16 |
Yarıyıl sonu sınavı |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
140 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |