Blok zincir teknolojisi, altyapısı ve var olan uygulamaları ile ilgili bilgileri aktarabilmek, geleceğin ekonomisindeki ve tarımdaki yerini incelemektir
Blok zincirdeki uygulamalar, oyun teorisi, dağıtık sistem mimarileri, alım-satım işleri, tarımda bloklar ve bloktan oluşan zincir, uzlaşma kurulumu, madencilik detayları, blok zincir güvenliği, tarımda blok zinciri problemleri, akıllı anlaşmalar, tarımda blok zincir uygulamaları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Dağıtık sistem yapılarının neler olduğunu tanımlayabilir. |
5 |
1,2,3 |
A,B,C |
Blok zincir yapısını ifade edebilir. |
5 |
1,2,3 |
A,B,C |
Blok zincir uygulamalarına dair fikir sahibi olabilir. |
5 |
1,2,3 |
A,B,C |
Akıllı kontrat sistemleri konusunda bilgi sahibi olabilir. |
5 |
1,2,3 |
A,B,C |
Kriptoloji ve hashing mekanizmalarını tanımlayabilir. |
5 |
1,2,3 |
A,B,C |
Dijital para ve dijital ekonomi kavramlarını tanımlayabilir. |
5 |
1,2,3 |
A,B,C |
Merkeziyetiz güven ve takas sistemleri vb. programlayabilir. |
5 |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Blok zinciri teknolojisine giriş
|
Ders notları |
2 |
Blok zinciri sürecinin tanımlanması, işletilmesi, yeni dijital platformların oluşturulması |
Ders notları |
3 |
Oyun teorisi, dağıtık sistem mimarileri, madencilik detayları,
|
Ders notları |
4 |
Alım-satım işleri, blok zincirinde paydaşlar ve şeffaflık |
Ders notları |
5 |
Uzlaşma kurulumu |
Ders notları |
6 |
Akıllı kontrat sistemleri ve uygulamaları |
Ders notları |
7 |
Ara sınav |
Ders notları |
8 |
Blok zincirinde güvenlik |
Ders notları |
9 |
Tarımda bloklar ve bloktan oluşan zincir |
Ders notları |
10 |
Tarımda blok zinciri problemleri |
Ders notları |
11 |
Tarımda blok zinciri uygulamaları |
Ders notları |
12 |
Tarımda blok zinciri uygulamaları |
Ders notları |
13 |
Blok zinciri teknolojisinin geleceği |
Ders notları |
14 |
Öğrenci sunumları |
Ders notları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Çeşitli yayınlar ve ders notları |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
Ders Notları |
Ödevler |
Ödev, sunum |
Sınavlar |
Ara sınav, Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Ödev |
6 |
20 |
Sunum |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Tarımın ekonomik sorunlarını kavrayabilme; ekonomi uygulamaları için mikro ve makro düzeyde veri toplama, analiz etme, yorumlama; ekonominin temel prensiplerini tarımda uygulayarak üretimi artırma yollarını çözümleme; ileriye yönelik doğru karar alabilme; projeye dayalı çözümler üretebilme; çağdaş teknikler ile uygulayabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
2 |
Ulusal ve uluslararası tarımsal piyasaları izleyebilme, piyasa aktörlerinin davranışlarını anlayabilme; ekonomik ve politik gelişmelerin Türk tarım sektörü üzerine etkilerini tahmin edebilme, bunları yorumlama ve karar alma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
3 |
Pazarlama ilke ve yöntemlerinden yararlanarak tarım ürünlerinin pazarlanması; pazar araştırmaları konusunda temel bilgilere sahip olma ve yorumlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
4 |
Tarımsal üretimle ilgili araç, gereç, yöntem ve donanımları tanıma; bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini ve modellerini uygulama; tarla bitkileri alanında bitki yetiştiriciliği, bitki ıslahı, tohumluk üretimi, genetik, fizyoloji, ekoloji, biyoteknoloji, bitki gen kaynakları, organik tarım ve çayır-mera yönetimi ve ıslahı ile ilgili bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
5 |
Bilişim sistemleri alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; bilişim sistemlerinde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlama ve yeni bilgiler oluşturma; bilişim sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olma; ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilme; hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlama; disiplinler arası analiz yetisine sahip olma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Örgüt/kurum için amaç ve hedef belirleme becerisi; proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; iş sağlığı ve güvenliği konularında bilinç; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
|
|
|
|
|
8 |
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
10 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; biyolojik çeşitlilik, doğal kaynaklar, hava, su, toprak kirliliği, geri dönüşüm, çevreye karşı duyarlılık, çevre koruma ilgili konularda toplumu bilgilendirme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
2 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ödev |
6 |
15 |
90 |
Sunum |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
167 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6,68 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |