Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin temel amacı öğrencilere tedarik zinciri içerisinde satın alma, depolama ve dağıtım konularında stratejik yönetim kararları alma konusunda bilgi vermektir.
Dersin İçeriği:
Satın alma stratejileri, tahmin teknikleri, tedarikçi seçimi ve değerlendirmesi ve uluslararası kurallar, depolama, dağıtım, envanter yönetimi, trafik yönetimi, dağıtım kanalları.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim , 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Ara Sınav, B: Sunum, C:Final, D: Proje, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Çıktılarına Katkısı | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenciler, satın almnın temel altyapısını öğrenir. | 1,2,12,16 | 1,3,5 | A |
Bu dersi alan öğrenciler stratejik depolama prosedürlerini öğrenirler. |
1,2, 11,12
|
1,3,5 | A |
Bu dersi alan öğrenciler envanter yönetimi hakkında bilgi edinirler. | 1,2,14 | 1,3,5 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Satın alma, depolama ve dağıtıma giriş | Sunum 1 |
2 | Wal-mart : Başarı Hikayesi (Vaka Çalışması)- I | Sunum 2 |
3 | Wal-mart : Başarı Hikayesi (Vaka Çalışması)- II | Sunum 3 |
4 | Satın alma süreçleri ve teknikleri | Sunum 4 |
5 | Satın alma stratejisi ve tahmin teknikleri | Sunum 5 |
6 | Tedarik Seçimi ve değerlendirmesi | Sunum 6 |
7 | Ara sınav | - |
8 | Uluslararası satın alma | Sunum 7 |
9 | Stratejik Envanter Yönetimi I | Sunum 8 |
10 | Stratejik Envanter Yönetimi II | Sunum 9 |
11 | Depo Yönetimi | Sunum 10 |
12 | Ürün elleçleme ve paketleme | Sunum 11 |
13 | Intermodal Taşımacılık Hukuku | Sunum 12 |
14 | Taşıma ve trafik yönetimi | Sunum 13 |
15 | Final Sınavı | - |
Kaynaklar
Ders Notu | Purchasing and the Management of Materials… (Gary J. Zenz) |
Diğer Kaynaklar |
1- Global Supply Management: A Guide to International Purchasing….(Dick Locke)
2- Logistical Management: The Integrated Supply Chain Process…… (Donald J. Bowersox & David J. Closs) 3- Üretim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar ve Uygulamalar, Bülent Sezen |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Powerpoint sunumları |
Ödevler | |
Sınavlar | Ara sınav, final sınav |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 2 | 60 |
Ödev | - | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmecilik alanındaki kavram ve bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek. | x | |||||
2 | İşletmecilik, lojistik ve taşımacılık konusunda güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek. | x | |||||
3 | Uluslararası ilişkileri sürdürebilecek, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek yeterlikte seçilen ikinci bir yabancı dile hakim olmak. | x | |||||
4 | Üretici ve ticari şirketlerin tedarik zinciri süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek, | x | |||||
5 | Karayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | x | |||||
6 | Havayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | x | |||||
7 | Denizyolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | x | |||||
8 | Uluslararası kombine taşımacılık süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek | x | |||||
9 | Mesleki konularda ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma yürütebilmek | x | |||||
10 | Lojistik ve taşımacılık süreçlerinin toplumsal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sadık olarak yürütebilmek üzere yeterli düzeyde hukuk ve mevzuat bilgisine sahip olmak | x | |||||
11 | Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek, | x | |||||
12 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkin çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak, etkin biçimde aktarabilmek. | x | |||||
13 | Proje terminlerine göre program hazırlayıp, programa uygun çalışma yürütebilmek | x | |||||
14 | Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerin planlanması ve yönetimine ilişkin bilgi teknolojilerinden yararlanabilme becerisine sahip olmak, | x | |||||
15 | Analitik karar verme yöntemleri ile, sorunları nicel yöntemlerle tanımlayarak çözüm önerileri üretebilmek. | x | |||||
16 | Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilme | x | |||||
17 | Konu alanı ile ilgili güncel sorunları çözmeye yönelik, ve yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme, mesleği ile ilgili konularda toplumla ve meslekdaşlarıyla bilgi paylaşabilme | x | |||||
18 | Mesleki ve etik kurallara uyabilme, toplumsal duyarlılığa sahip olma. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 7 | 21 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
2