Bu dersin temel amacı operasyon ve tedarik zinciri yönetiminde global bir bakış açısı sunmaktır.
Operasyon yönetimi, operasyon stratejileri, tedarik zinciri yönetimi, envanter yönetimi, JIT, MRP I, MPR II, ERP.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Çıktılarına Katkısı |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Operasyon yönetimi hakkında global bir bakış açısı kazanmak. |
1,2,4,9,11,14,15,16 |
1,2,3 |
A |
Tedarik zinciri içerisinde operasyon yönetiminin önemi anlatmak. |
1,2,4,9,11,14,15,16 |
1,2,3 |
A |
Ürün ve üretim stratejileri hakkında bilgi kazandırmak. |
1,2,4,9,11, 14,15,16 |
1,2,3 |
A |
Tedarik zincirinde yeni trendleri takip etme şansı bulmak. |
1,2,4,9,11,14,15,16 |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Operasyon Yönetimine Giriş |
Ders Notları |
2 |
Operasyon ve Üretkenlik |
Ders Notları |
3 |
Operasyon Stratejileri |
Ders Notları |
4 |
Ürün ve Hizmet Dizaynı |
Ders Notları |
5 |
Süreç ve Ürün Stratejileri |
Ders Notları |
6 |
Yer ve Yerleşim Planlaması |
Ders Notları |
7 |
Lojistik ve Operasyon Yönetimi |
Ders Notları |
8 |
Tedarik Zinciri Yönetimi |
Ders Notları |
9 |
Envanter Yönetimi |
Ders Notları |
10 |
Toplam Planlama |
Ders Notları |
11 |
MRP I, MRP II ve ERP |
Ders Notları |
12 |
Just-in-time ve Yalın Lojistik Sistemleri |
Ders Notları |
13 |
Global Tedarik Zinciri Yönetimi |
Ders Notları |
14 |
Operasyon ve Tedarik Zincirinde Trendler |
Derd Notları |
15 |
Final Sınavı |
- |
Kaynaklar
Ders Notu |
Operations Management, Heizer&Render, 2008, Prentice Hall Operations & Process Management, Slack, Chambers & Johnson, 2008, Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar |
Designing & Managing The Supply Chain, David Simchi-Levi, Philip Kaminsky, Edith Simchi Levi, McGrawhill, 2007 |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ders Notları |
Ödevler |
Tartışmalar |
Sınavlar |
Ara sınav, final sınav |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
1 |
40 |
Ödev |
|
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İşletmecilik alanındaki kavram ve bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek. |
|
|
|
|
x |
|
2 |
İşletmecilik, lojistik ve taşımacılık konusunda güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek. |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Uluslararası ilişkileri sürdürebilecek, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek yeterlikte seçilen ikinci bir yabancı dile hakim olmak. |
|
|
|
|
x |
|
4 |
Üretici ve ticari şirketlerin tedarik zinciri süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek, |
|
|
|
|
x |
|
5 |
Karayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
6 |
Havayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
7 |
Denizyolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
8 |
Uluslararası kombine taşımacılık süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek |
|
|
x |
|
|
|
9 |
Mesleki konularda ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma yürütebilmek |
|
x |
|
|
|
|
10 |
Lojistik ve taşımacılık süreçlerinin toplumsal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sadık olarak yürütebilmek üzere yeterli düzeyde hukuk ve mevzuat bilgisine sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
11 |
Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek, |
|
|
x |
|
|
|
12 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkin çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak, etkin biçimde aktarabilmek. |
|
|
x |
|
|
|
13 |
Proje terminlerine göre program hazırlayıp, programa uygun çalışma yürütebilmek |
|
|
x |
|
|
|
14 |
Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerin planlanması ve yönetimine ilişkin bilgi teknolojilerinden yararlanabilme becerisine sahip olmak, |
|
|
x |
|
|
|
15 |
Analitik karar verme yöntemleri ile, sorunları nicel yöntemlerle tanımlayarak çözüm önerileri üretebilmek. |
|
x |
|
|
|
|
16 |
Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilme |
|
x |
|
|
|
|
17 |
Konu alanı ile ilgili güncel sorunları çözmeye yönelik, ve yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme, mesleği ile ilgili konularda toplumla ve meslekdaşlarıyla bilgi paylaşabilme |
|
x |
|
|
|
|
18 |
Mesleki ve etik kurallara uyabilme, toplumsal duyarlılığa sahip olma. |
|
|
|
x |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
5 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
7 |
21 |
Final |
1 |
30 |
30 |
Toplam İş Yükü |
|
|
131 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,24 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |