Bu dersin temel amacı öğrencilere öğrendikleri teorik bilgilerin pratik hayatta nasıl uygulanacağını öğretmektir.
Çalışılmakta olan bir şirketin lojistik bölümlerinde 30 iş günü süresiyle fiilen çalışması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Çıktılarına Katkısı |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenci, gerçek uygulamaları yerinde öğrenir. |
- |
- |
- |
Bu dersi alan öğrenci,şirket kültürü bilgisi edinir |
- |
- |
- |
Bu dersi alan öğrenci sektörün teknik ayrıntılarını öğrenir |
|
- |
- |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Staj oryantasyon eğitimi |
Staj formları |
2 |
İş yeri stajı gözlem |
Staj formları |
3 |
İş yeri stajı – iş yerinde çalışma (30 gün) +günlük raporlar |
Staj formları |
4 |
İş yeri ile ilgili analizler ( swot analiz) |
Staj formları |
5 |
İş yeri ile ilgili analizler ( swot analiz) |
Staj formları |
6 |
Staj raporunun işverene onaylatılması |
Staj formları |
7 |
İşveren değerlendirme raporunun alınması |
Staj formları |
8 |
Staj raporunun tamamlanması |
Staj formları |
9 |
Staj raporu sunumu |
Staj formları |
10 |
Staj raporu sunumu |
|
11 |
Staj raporu sunumu |
|
12 |
Staj raporu sunumu |
|
13 |
Staj raporu sunumu |
|
14 |
Staj raporu sunumu |
|
15 |
Final |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
- |
Diğer Kaynaklar |
- |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Staj raporları+işyeri örnek dökümanı |
Ödevler |
- |
Sınavlar |
- |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
- |
- |
Kısa Sınav |
- |
- |
Sataj raporu |
|
100 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
- |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
100 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Lojistiğin ekonomi ve şirket açısından Önemini kavrayabilme |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Tedarik Zinciri Yönetiminin (TZY) ekonomi ve şirket açısından Önemini kavrayabilme |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Taşımacılığın ne olduğunu anlayabilme |
|
|
|
x |
|
|
4 |
Taşımacılık yönetiminin lojistik ve TZY İçindeki yerini ve önemini kavrayabilme |
|
|
|
|
x |
|
5 |
Taşımacılık yönetiminde kullanılan modları Bilebilme |
|
|
|
|
x |
|
6 |
Demiryolu taşımacılığının dünya ve Türkiye Ticareti üzerindeki önemini açıklayabilme |
|
|
|
|
x |
|
7 |
Karayolu taşımacılığının dünya ve Türkiye Ticareti üzerindeki önemini açıklayabilme |
|
|
|
|
x |
|
8 |
Havayolu taşımacılığının dünya ve Türkiye Ticareti üzerindeki önemini açıklayabilme |
|
|
|
|
x |
|
9 |
Denizyolu taşımacılığının dünya ve Türkiye Ticareti üzerindeki önemini açıklayabilme |
|
|
|
|
x |
|
10 |
Milkrun yöntemini bilip, uygulayabilme |
|
|
|
|
x |
|
11 |
Etkin rotalama tekniklerini bilme ve uygulayabilme |
|
|
|
|
x |
|
12 |
Etkin rotalama ile ilgili problemleri çözebilme |
|
|
|
|
x |
|
13 |
En ekonomik taşımacılık karmasıyla ilgili problemleri çözebilme |
|
|
|
|
x |
|
14 |
Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerin planlanması ve yönetimine ilişkin bilgi teknolojilerinden yararlanabilme becerisine sahip olmak, |
|
|
|
|
x |
|
15 |
Analitik karar verme yöntemleri ile, sorunları nicel yöntemlerle tanımlayarak çözüm önerileri üretebilmek. |
|
|
|
|
x |
|
16 |
Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilme |
|
|
|
|
x |
|
17 |
Konu alanı ile ilgili güncel sorunları çözmeye yönelik, ve yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme, mesleği ile ilgili konularda toplumla ve meslekdaşlarıyla bilgi paylaşabilme |
|
|
|
|
x |
|
18 |
Mesleki ve etik kurallara uyabilme, toplumsal duyarlılığa sahip olma. |
|
|
|
|
x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
10 |
150 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
- |
- |
- |
Ara Sınav |
- |
- |
- |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Ödev |
- |
- |
- |
Final |
- |
|
- |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |