Bu dersin temel amacı öğrencilere öğrendikleri teorik bilgilerin pratik hayatta nasıl uygulanacağını öğretmektir.
Bir şirketin lojistik bölümünde 30 iş günü süresiyle fiilen çalışması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Çıktılarına Katkısı |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenci, gerçek uygulamaları yerinde öğrenir. |
- |
- |
- |
Bu dersi alan öğrenci,şirket kültürü bilgisi edinir |
- |
- |
- |
Bu dersi alan öğrenci sektörün teknik ayrıntılarını öğrenir |
- |
- |
- |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Staj oryantasyon eğitimi |
Staj formları |
2 |
İş yeri stajı gözlem |
Staj formları |
3 |
İş yeri stajı – iş yerinde çalışma (30 gün) +günlük raporlar |
Staj formları |
4 |
İş yeri ile ilgili analizler ( swot analiz) |
Staj formları |
5 |
İş yeri ile ilgili analizler ( swot analiz) |
Staj formları |
6 |
Staj raporunun işverene onaylatılması |
Staj formları |
7 |
İşveren değerlendirme raporunun alınması |
Staj formları |
8 |
Staj raporunun tamamlanması |
Staj formları |
9 |
Staj raporu sunumu |
Staj formları |
10 |
Staj raporu sunumu |
Staj formları |
11 |
Staj raporu sunumu |
Staj formları |
12 |
Staj raporu sunumu |
Staj formları |
13 |
Staj raporu sunumu |
Staj formları |
14 |
Staj raporu sunumu |
Staj formları |
15 |
Staj raporu sunumu |
Staj formları |
Kaynaklar
Ders Notu |
- |
Diğer Kaynaklar |
- |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Staj raporları+işyeri örnek dökümanı |
|
|
Sınavlar |
Staj raporu sunumu |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
|
|
Kısa Sınav |
|
|
Staj raporu |
|
100 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
- |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
100 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İşletmecilik alanındaki kavram ve bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek. |
|
|
|
|
x |
|
2 |
İşletmecilik, lojistik ve taşımacılık konusunda güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek. |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Uluslararası ilişkileri sürdürebilecek, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek yeterlikte seçilen ikinci bir yabancı dile hakim olmak. |
|
|
|
x |
|
|
4 |
Üretici ve ticari şirketlerin tedarik zinciri süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek, |
|
|
|
|
x |
|
5 |
Karayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
6 |
Havayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
7 |
Denizyolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
8 |
Uluslararası kombine taşımacılık süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek |
|
|
|
|
x |
|
9 |
Mesleki konularda ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma yürütebilmek |
|
|
|
|
x |
|
10 |
Lojistik ve taşımacılık süreçlerinin toplumsal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sadık olarak yürütebilmek üzere yeterli düzeyde hukuk ve mevzuat bilgisine sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
11 |
Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek, |
|
|
|
|
x |
|
12 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkin çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak, etkin biçimde aktarabilmek. |
|
|
|
|
x |
|
13 |
Proje terminlerine göre program hazırlayıp, programa uygun çalışma yürütebilmek |
|
|
|
|
x |
|
14 |
Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerin planlanması ve yönetimine ilişkin bilgi teknolojilerinden yararlanabilme becerisine sahip olmak, |
|
|
|
|
x |
|
15 |
Analitik karar verme yöntemleri ile, sorunları nicel yöntemlerle tanımlayarak çözüm önerileri üretebilmek. |
|
|
|
|
x |
|
16 |
Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilme |
|
|
|
|
x |
|
17 |
Konu alanı ile ilgili güncel sorunları çözmeye yönelik, ve yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme, mesleği ile ilgili konularda toplumla ve meslekdaşlarıyla bilgi paylaşabilme |
|
|
|
|
x |
|
18 |
Mesleki ve etik kurallara uyabilme, toplumsal duyarlılığa sahip olma. |
|
|
|
|
x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
10 |
150 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
- |
- |
- |
Ara Sınav |
- |
- |
- |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Ödev |
- |
- |
- |
Final |
- |
- |
- |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,36 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |