Öğrenciye ulaştırmanın tarihçesi, değişik ulaşım modlarıhakkında bilgi vermek. Türkiyede ve dünyada ulaşımdaki gelişmeleri nlatmak, İş dünyasının dinamiklerini tanıtmak . İK nin önemi üzerinde durmak
Ulaştırmanın tarihçesi, Ulaştırma istemleri Hizmet zinciri, fiyatlandırma, Pazarlama, İK ve iş geliştirme metodları.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Çıktılarına Katkısı |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1.Ulaştırmanın tarihçesini anlatır |
1,2,3,10,12,16,17,18 |
1,2,3 |
A,C |
2.Hizmet zinciri içinde ulaştırmanın önemini vurgular |
1,2,3,10,12,16,17,18 |
1,2,3 |
A,C |
3.Yeni uygulamalara dikkat çeker |
1,2,3,10,12,16,17,18 |
1,2,3 |
A,C |
4.Uzak doğudaki gelişmeleri açıklar |
1,2,3,10,12,16,17,18 |
1,2,3 |
A,C |
5.İnsan kaynaklarının verimli kullanılması gerekliliğini hatırlatıri |
1,2,3,10,12,16,17,18 |
1,2,3 |
AC |
6.Pazar şartlarını özetler |
1,2,3,10,12,16,17,18 |
1,2,3 |
AC |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Ulaştırmanın tarihçesi |
Giriş |
2 |
Genel Bakış |
Mod’lar |
3 |
Türkiyede ulaştırma sistemleri |
Tarih/Politikalar |
4 |
Lojistik tanımlar |
Genel bakış |
5 |
Hizmet zinciri |
Değer üretimi |
6 |
Taşeron uygulamaları ve JIT |
Verimlilik |
7 |
Fiyatlandırma optimizasyon |
Dengeleme |
8 |
Kargo boyutu |
Yan ürünler |
9 |
Yeni Pazarlar |
yaratıcılık |
10 |
Kalite boyutu |
Sıfır hata |
11 |
Organizasyon şemaları |
Konsolidasyon |
12 |
Markalaşma |
Sinerji |
13 |
Uzak doğu pazarları |
Yeni pazarlar /gelecek |
14 |
Guest Speaker / Ödev |
Tecrübe |
Kaynaklar
Ders Notu |
Kenneth Botton Ulaştırma Ekonomisi Heinemann LOndon |
Diğer Kaynaklar |
www.airporthaber.com ve diğer ulaştırma siteleri |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Power Point Sunum |
Ödevler |
Güncel bir konunun incelenmesi |
Sınavlar |
Vize/Quiz/Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Kısa Sınav/Ödev |
1 |
20 |
Devam |
|
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İşletmecilik alanındaki kavram ve bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek. |
|
|
|
|
x |
|
2 |
İşletmecilik, lojistik ve taşımacılık konusunda güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek. |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Uluslararası ilişkileri sürdürebilecek, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek yeterlikte seçilen ikinci bir yabancı dile hakim olmak. |
|
|
|
x |
|
|
4 |
Üretici ve ticari şirketlerin tedarik zinciri süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek, |
|
|
|
|
x |
|
5 |
Karayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
6 |
Havayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
7 |
Denizyolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
|
x |
|
|
8 |
Uluslararası kombine taşımacılık süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek |
|
|
|
x |
|
|
9 |
Mesleki konularda ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma yürütebilmek |
|
|
|
x |
|
|
10 |
Lojistik ve taşımacılık süreçlerinin toplumsal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sadık olarak yürütebilmek üzere yeterli düzeyde hukuk ve mevzuat bilgisine sahip olmak |
|
|
|
x |
|
|
11 |
Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek, |
|
|
|
x |
|
|
12 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkişkin çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak, etkin biçimde aktarabilmek. |
|
|
|
|
|
|
13 |
Proje terminlerine göre program hazırlayıp, programa uygun çalışma yürütebilmek |
|
|
|
x |
|
|
14 |
Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerin planlanması ve yönetimine ilişkin bilgi teknolojilerinden yararlanabilme becerisine sahip olmak, |
|
|
|
x |
|
|
15 |
Analitik karar verme yöntemleri ile, sorunları nicel yöntemlerle tanımlayarak çözüm önerileri üretebilmek. |
|
|
|
x |
|
|
16 |
Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilme |
|
|
|
x |
|
|
17 |
Konu alanı ile ilgili güncel sorunları çözmeye yönelik, ve yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme, mesleği ile ilgili koularda toplumla ve meslekdaşlarıyla bilgi paylaşabilme |
|
|
|
x |
|
|
18 |
Mesleki ve etik kurallara uyabilme, toplumsal duyarlılığa sahip olma. |
|
|
|
x |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
15 |
15 |
Final |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
145 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |