Bu dersin amacı, öğrencilerin hava ve kara nakliye kuralları ve uygulamaları hakknda genel bilgi ve beceri sahibi olmalarıdır.
Hava ve kara nakliyesi hakkında temel bilgiler.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Havacılık ve kara nakliyesi endüstrisinin tüm dünyada nasıl çalıştığı açklanabilecektir. |
1,2,3 |
A,C |
Kurallar, hizmet ağları; bu ağda hizmet verenler hakkında bilgi sahibi olunabilecektir. |
1,2,3 |
A,C |
Farklı ülkelerin özel ve uluslararası kuralları ve bunların getirileri ortaya konabilecektir. |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
HAVA KARGO YÖNETİMİNE GİRİŞ |
|
2 |
TANMLAMALAR |
|
3 |
TANMLAMALAR |
|
4 |
KARGO REZERVASYONU |
|
5 |
HAVA KONŞİMENTO |
|
6 |
DÖKÜMANLARIN KABULÜ |
|
7 |
ÖZEL KARGOLAR |
|
8 |
TEKRAR & VİZE SINAVI |
|
9 |
HAVA KARGO EMNİYETİ |
|
10 |
KAPIDAN KAPIYA KARGO / DHL – UPS - FEDEX |
|
11 |
ULUSLARARASI KARA NAKLİYESİNE GİRİŞ |
|
12 |
KARA NAKLİYE TARİHİ VE BUGÜNÜ |
|
13 |
AVUSTURYA, ALMANYA, TRİESTE ÖZEL KOŞULLARI VE İŞLEYİŞİ |
|
14 |
TEKRAR |
|
15 |
FİNAL SINAVI |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Air Transportation – Alexander T. Wells, John G. Wensveen |
Diğer Kaynaklar |
www.airporthaber.com ve havacılık siteleri, kargo firmaları |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Hava şirketleri el kitapları |
Ödevler |
Ders akışındaki konuların ön araştırmaları |
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
|
50 |
Kısa Sınav |
|
0 |
Ödev |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
İşletmecilik alanındaki kavram ve bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek. |
|
|
|
|
X |
2 |
İşletmecilik, lojistik ve taşımacılık konusunda güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek. |
|
|
|
X |
|
3 |
Uluslararası ilişkileri sürdürebilecek, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek yeterlikte seçilen ikinci bir yabancı dile hakim olmak. |
|
|
|
X |
|
4 |
Üretici ve ticari şirketlerin tedarik zinciri süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek, |
|
|
|
X |
|
5 |
Karayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
X |
|
|
6 |
Havayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
|
X |
|
7 |
Denizyolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
X |
|
|
|
8 |
Uluslararası kombine taşımacılık süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek |
|
|
X |
|
|
9 |
Mesleki konularda ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma yürütebilmek |
|
|
|
X |
|
10 |
Lojistik ve taşımacılık süreçlerinin toplumsal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sadık olarak yürütebilmek üzere yeterli düzeyde hukuk ve mevzuat bilgisine sahip olmak |
|
|
X |
|
|
11 |
Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek, |
|
|
|
X |
|
12 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkişkin çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak, etkin biçimde aktarabilmek. |
|
|
X |
|
|
13 |
Proje terminlerine göre program hazırlayıp, programa uygun çalışma yürütebilmek |
|
|
X |
|
|
14 |
Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerin planlanması ve yönetimine ilişkin bilgi teknolojilerinden yararlanabilme becerisine sahip olmak, |
|
|
|
|
X |
15 |
Analitik karar verme yöntemleri ile, sorunları nicel yöntemlerle tanımlayarak çözüm önerileri üretebilmek. |
|
|
|
X |
|
16 |
Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilme |
|
|
X |
|
|
17 |
Konu alanı ile ilgili güncel sorunları çözmeye yönelik, ve yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme, mesleği ile ilgili koularda toplumla ve meslekdaşlarıyla bilgi paylaşabilme |
|
|
|
X |
|
18 |
Mesleki ve etik kurallara uyabilme, toplumsal duyarlılığa sahip olma. |
|
|
|
X |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
2 |
4 |
8 |
Kısa Sınav |
|
|
|
Ödev |
2 |
20 |
40 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
147 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |