Avrupa Birliğinin yakın tarihli genişleme planları ve AB’nin iletişimi bağlamında 1990 yılından bu yana orta ve doğu Avrupa ülkelerinin eknomilerindeki dönüşümleri anlamak
Ders anlatımı, sınıf içi testler, vize ve final sınavı
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Ortak pazarda ulusal ve uluslararası piyasaların ve tüketici etkilerinin öğrenilmesi |
18 |
1 |
A |
Bölgesel ve uluslararası politikalar bazında ülkelerin ekonomik politikalarının değerlendirilmesi |
11 |
1 |
A |
Dünyanın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve çok uluslu ve mali firmaların katma değerini ölçebilme yeteneği |
8 |
1 |
A |
Küresel düzeni ekonomik, politik ve coğrafi olarak analiz edebilme |
6 |
1 |
A |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş; |
Ders kitabı |
2 |
AB’nin Genişleme Tarihçesi |
|
3 |
Doğu Genişlemesi |
|
4 |
Polonya |
|
5 |
Orta Avrupa Devletleri |
|
6 |
Baltık Devletleri |
|
7 |
Romanya, Bulgaristan |
|
8 |
Rusya, Ukrayna, Belarus |
|
9 |
Tarım, Bölgesel Politika |
|
10 |
Göç; Avro |
|
11 |
Eğitim ve İçişleri; Güvenlik |
|
12 |
Eski Yugoslavya |
|
13 |
Güney doğu Avrupa |
|
14 |
Avrupa’nın sınırları |
|
15 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Peter A. Poole Europe Unites: The EU’s Eastern Enlargement London: Praeger (2003) |
Diğer Kaynaklar |
Library of Congress Country Studies |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Vize |
1 |
25 |
Kısa Sınav |
13 |
75 |
Ödev |
|
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek. |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak. |
|
X |
|
|
|
|
3 |
Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. |
X |
|
|
|
|
|
4 |
İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek. |
|
|
X |
|
|
|
5 |
Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek. |
|
|
|
X |
|
|
6 |
Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Işletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak. |
|
X |
|
|
|
|
8 |
Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak |
X |
|
|
|
|
|
10 |
Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek |
X |
|
|
|
|
|
11 |
Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. |
|
|
|
|
X |
|
12 |
Istatistiki bilgileri öğrenme ve pratike dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek |
X |
|
|
|
|
|
13 |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek. |
X |
|
|
|
|
|
14 |
Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek |
X |
|
|
|
|
|
15 |
Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek |
|
|
|
X |
|
|
16 |
Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek |
|
|
X |
|
|
|
17 |
Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini sağlamak |
X |
|
|
|
|
|
18 |
Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek. |
|
|
|
|
X |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
7 |
100 |
Ara Sınav |
1 |
|
3 |
Kısa Sınav |
|
|
|
Ödev |
|
|
|
Final |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |