Yönetilen ve Bitirilmiş Yüksek Lisans Tezleri:
1. Bulgurcu, Esra.B., “Küçülme Stratejileri ve Türkiye’nin İlk 500 Büyük İşletmesinde Krizle Gelen Küçülme Stratejileri Üzerine Bir Araştırma”, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, SBE, 2003.
2. Kuş, Seylan, “Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde İşletme Sahibinin Deneyiminin Performans Üzerine Etkileri ve Bir Araştırma”, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, SBE, 2003.
3. Korkmaz, Emine,V., “Tüketicilerin Elektronik Bankacılığa Duyduğu Güven Düzeyinin Kullanıma Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, SBE, 2006.
4. Perk Gül, H. “Tüketici Temelli Marka Değerinin Satın Alma Kararı Üzerine Etkisi”, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, SBE, 2010.
5. Başanbaş, Şükran, “Algılanan Kalite-Tatmin ve Bağlılık İlişkisi: Filtre Sanayinde Kullanıcılar Üzerine Bir Araştırma”, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, SBE, 2011.
6. Ötken, Gözde Gülin, “Müşteri Yönlülük, Teknoloji Yönlülük ve İşletmenin Yeni Ürün
Geliştirme Performansı Üzerine bir Araştırma”, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi,
SBE, 2012.
7. Yüksel, Duygu, "Sosyal Medya Pazarlama Faaliyetlerinin Müşterinin Algıladığı Değer Bileşenlerine Etkisi Üzerine Ampirik bir Çalışma", Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, SBE, 2015.
8. Hallumoğlu, Çilem Eda, “Tüketim Değerlerinin Gösterişçi Tüketim Eğilimi Üzerindeki Etkileri: Hatay Örneği”, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, SBE, 2018.
9. Samat, Mahmut, “Aldatıcı Reklamların Tüketici Tutum ve Satın Alma Niyetine Etkisi: Antakya’da Bir Araştırma”, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, SBE, 2019.
Projelerde Yaptığı Görevler:
1. Küçülme Stratejileri ve Türkiye’nin İlk 500 Büyük İşletmesinde Krizle Gelen Küçülme Stratejileri Üzerine Bir Araştırma, BAP Projesi, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Proje Yöneticisi, 2003.
2. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde İşletme Sahibinin Deneyiminin Performans Üzerine Etkileri ve Bir Araştırma, BAP Projesi, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Proje Yöneticisi, 2003.
3. İhracatçı ve İthalatçı Arasındaki İlişki Kalitesinin Performans Üzerine Etkisi: Kültürler arası Bir Karşılaştırma, TÜBİTAK Projesi, SOBAG-106K108, Proje Yöneticisi, 2007.
4. Muhasebecilerin Mesleki Kararlarında Etik ve Sosyal Sorumluluğun Önemini Algılama Düzeyleri ve Etiksel Karar Alma Süreci: Türkiye Örneği, TÜBİTAK Projesi, SOBAG-104K012, Araştırıcı, 2006.
5. Hatay Kültürel Değerlerinin Tanıtımı, Geliştirilmesi ve Markalaştırılması Bağlamında İstihdam ve Girişimcilik Projesi, AB Hibe Projesi (Ortaklar: Antakya Ticaret Borsası, Antakya Ticaret ve Sanayi Odası, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi), Söz.no: TR-0602.03-02/539, Eğitmen, 2009.
6. Yöresel Mutfak Sanatları Merkezi, Kadın İstihdamı Destekleme Projesi, AB Hibe Projesi (Ortaklar: Antakya Ticaret ve Sanayi Odası, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, İşkur), Ref no: CFCU/2007/TTRO5PO001/PWE, Eğitmen, 2010.
1.Bölüm-DOÇENTLİK SONRASI YAYINLAR
A. ULUSLAR ARASI YAYINLAR
a) SCI, SCI Expanded, SSCI, ESCI ve AHCI Kapsamındaki Dergilerde Yayınlanan Makaleler
A1. Ural, Tulin, Acaravcı, S.K., Oypan O., Karaömer, Y. (2019), “Mediating Effect of Corporate Social Responsibility between Innovation and Firm Value “,Eskişehir Osman Gazi Üniv. İİBF Dergisi. 14, Ağustos, s.479-490.
ESCI (Emerging Sciences Citation Index)
A2. Ural, Tulin; 2012, “System View on Analysis of Firm Performance Effects of Green Marketing Practices”, Actual Problems of Economies,12(138), Aralık, s.506-517.
TÜBİTAK Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü
MKÜ Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü
SSCI (Social Sciences Citation Index)
A3. Ural, Tulin ve S.K. Acaravcı; 2012, “The Role of Innovation Capability and Appropriability Regime in Internationalization: Empirical Evidence from Turkish Firms”, Actual Problems of Economies, 2(128), Şubat, s.439-449.
TÜBİTAK Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü
MKÜ Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü
SSCI (Social Sciences Citation Index)
A4. Ural, Tülin; 2010, “Adolescents’ Skepticism Toward Advertising: A Study In Turkish Culture”(Ergenlerin Reklamlara Duyduğu Güvensizlik:Türk Kültüründe bir Çalışma) İktisat, İşletme ve Finans Dergisi, Cilt 25 Sayı 297, Aralık, s.57-95.
TÜBİTAK Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü
SSCI (Social Sciences Citation Index)
b) Uluslararası Alan İndeksi Kapsamındaki Dergilerde Yayınlanan Makaleler
A5. Songül Kakilli Acaravcı, Tulin Ural, Yunus Karaömer, (2018). Hisse Senedi Getirisi ve Sermaye Yapısı İlişkisine Etki Eden Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modellemesi ile Analizi, İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, DOI: https://doi.org/10.32479/iicd.154, 6 (4), s.26-38.
IndexCopernicus Index
A6. Ural, Tülin ve Cilem Eda Hallumoğlu (2018), Tüketim Değerlerinin Gösterişçi Tüketim Eğilimi ve Satın alma Niyeti Üzerindeki Etkileri:Hatay Örneği, İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, DOI: https://doi.org/10.32479/iicd.154, 6 (4), s.48-60.
IndexCopernicus Index
A7. Ural Tülin ve Devrimağ Ece (2017), Factors Effecting Online Consumer Purchase Intention, International Journal of Economics, Commerce and Management, 5(12), 114-132 (Yayın no: 3923233).
Ulrich’s ProQuest, EconBiz
A8. Ural Tülin, (2017). The Specific Dimensions of Mental Well-Being: Educators Perception of The Ethicality and Relationship Quality, International Journal of Economics, Commerce and Management, 5(9), 170-185. (Yayın No: 3641504).
Ulrich’s ProQuest, EconBiz
A9. Ural Tülin, Hallumoğlu Ç. Eda (2017), The role of internet toward exporting performance under inter-countries political conflict conditions: A case of Turkey, International Journal of Economics, Commerce and Management, 5(7), 23-40. (Yayın No: 3550207).
Ulrich’s ProQuest, EconBiz
A10. Ural Tülin, Tercan E., Arslan M., Taner D. (2016), Güçlü Kent Markası Oluşturmada Destinasyon Kişiliği, Bilişsel ve Duygusal İmajın Rolü; Hatay Örneği, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(4), 145-160. (Yayın No: 3439664).
EconLit Index
A11. Ural, Tülin; E.S. Yıldırım; C. Durmuşçelebi, G. İhtiyat; B. Kundakçı ve M. Akın, 2015, "Attitudes of Turkish Young People toward Organ Donation: The Roles of Public Service Advertisements and Personality Differences", European Journal of Business and Social Sciences, Vol.4, May, No.2.
ISI (International Scientific Index)
A12. Ural, Tülin; Ö. F. Coşkun; D. Efe; A. Avara, 2015, "Dominant Effect of Emotional Responses on Actual Green Purchase Behavior: Segments of Turkish Young Generation", European Journal of Business and Social Sciences, Vol.4, May, No.2,.
ISI (International Scientific Index)
A13. Ural, Tülin; H. Basık 2015, "Satışçıların Bilişsel ve Duyuşsal Değerlendirmelerinin Mesleki Yaşam Mutluluğu Üzerindeki Etkileri", Paradoks, Cilt:11, No.1, Ocak, s.89117
IndexCopernicus Index
A14. Ural, Tülin; D. Yuksel, 2015, "The Mediating Roles of Perceived Customer Equity Drivers between Social Media Marketing Activies and Purchase Intention: A Study on Turkish Culture", International Journal of Economics, Commerce and Management, Cilt 3, No:10, October, s.1-18.
Ulrich’s ProQuest, EconBiz
A15. Ural, Tülin; C. Kırıtoğlu, 2015, " How do Accountants Perceive the Ban of Advertising in Accounting Profession? A Turkish Experience", International Journal of Economics, Commerce and Management, Cilt 3, No:10, October, s.1-18.
Ulrich’s ProQuest, EconBiz
A16. Ural, Tülin; 2014, "Service Quality of Dental Health Care: Top of Patients' Priorities from Perspective of Turkish Culture", The Business Review Cambridge, Cilt 22, No:2, Aralık, s.182-189.
Cambridge Social Science Citation Index
A17. Ural, Tülin ve G. Perk; 2012, “Tüketici Temelli Marka Değerinin Kişisel Bilgisayar Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Antakya'da Bir Çalışma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 12, No:3, Eylül.
EconLit Index
A18. Ural, Tülin ve A., Kucukaslan; 2011, “The Examination of the Antecedents of Consumer Attitude toward Global Brands from Perspective of Turkish Culture” Innovative Marketing, Cilt. 7, No:1, p.88-102
EconLit Index
c) Uluslararası Tanınmış Yayınevleri Tarafından İngilizce, Almanca, Fransızca Dillerinden Birinde Yayınlanmış Uluslararası Kitap/Kitap Bölümü
A19. Ural, Tulin ve G.Gülin Ötken; 2014, (Kitap Bölümü) “Impact of Customer and Technology Orientations on Performance of New Product Development: A Study Based on Turkish Manufacturers”, Interdisciplinary Perspectives on Social Sciences, Cambridge Scholars Publishing, UK; ISBN-13 978-1-4438-5579-2; ISBN-10:1-4438-5579-0; Pub. Date: 01-04-2014; 119-129.
B. Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitaplarında Basılan Bildiriler:
B1. Ural, Tulin (2018). “The Effects of Attitude and Social Norm on Ecologically Conscious Consumption Behavior”, Proceedings of the International Congress on Business and Marketing, 2018, Maltepe University, Istanbul, 29.11.2018-01.12.2018.
B2. Balıkçıoğlu Betül, Ural Tülin (2017); “Yenilik ve Pazarlama Performansı İlşkisi Üzerine bir Literatür Çalışması, VI. International Balkan and Near Eastern Social Sciences Congress Series Ohrid/Macedonia, 1(1), 113-124 (Tam metin bildiri-Sözlü sunum).
C. Ulusal/Uluslararası Yayınevleri veya Üniversiteler Tarafından Yayınlanan Türkçe Kitap veya Kitap Bölümü Yazarlığı
C1. Ural, Tülin (kitap bölümü) 2014, Üniversitelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluğu: Türk Üniversitelerinin Durum Analizi; Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Yüksek Öğrenim Sistemine Bakışımız kitabı, ISBN: 978-975-7989-54-7, Eylül, MKÜ tarafından basılmıştır.
C2. Ural, Tülin (kitap bölümü), 2012, Pazarlama Etiği, Etik kitabı, Zeus Kitabevi; Eylül, ISBN: 978-605-5348-09-0, İzmir, s.60-70.
CC. Türkiye'de Yazılmış ve Yayınlanmış Kitaplarda Editörlük
C3. Canan Ay; Tülın Ural (editörler), 2011, Pazarlama İlkeleri, Lisans Yayın. 1. Basım, Eylül, ISBN: 978-605-4350-50-6, İstanbul.
- Bölüm-DOÇENTLİK ÖNCESİ YAYINLAR
2A. ULUSLAR ARASI YAYINLAR
a) SCI, SCI Expanded, ESCI, SSCI ve AHCI Kapsamındaki Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2A1. Ural, Tülin; 2009, “The Effects of Relationship Quality on Export Performance: A Classification of Small and Medium-Sized Turkish Exporting Firms Operating In Single Export-Market Ventures” , European Journal of Marketing, Cilt 43, Sayı 1, February, s.139-168.
TÜBİTAK Proje destekli, SOBAG-106K108
SSCI (Social Sciences Citation Index)
b) Uluslararası Alan İndeksi Kapsamındaki Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2A2. Ural, Tülin; 2008, “Consumer Responses to Process and Outcome Failures in Service Firms”, Problems and Perspectives in Management , International Research Journal, Cilt 6, Sayı 3, s.48-56.
SCOPUS
2A3. Ural, Tülin; 2008, “Factors Affecting the Success of Store Brands in Turkish Retailing Market”, Innovative Marketing, Cilt 4, Sayı 2, s.33-41.
EconLit Index
2A4. Ural, Tülin; 2008, “The Impact of Sales Management Practices on Job Satisfaction of Salespeople”, Innovative Marketing, Cilt 4, Sayı 3, s.28-36.
EconLit Index
2A5. Ural, Tülin; 2007, “The Antecedents and Consequences of Relationship Quality According to Stages of the Relationship between Exporters and Importers”, Problems and Perspectives in Management-International Research Journal, Cilt 5, Sayı 3, s.111-130.
SCOPUS
2A6. Ural, Tülin ve S.K. Acaravcı; 2006, “The Effects of Firm’s Strategic Factors on Export and Firm Performance: A Comparison of Permanent and Sporadic Exporters”, Problems and Perspectives in Management-International Research Journal, Cilt 4, Sayı 4, s. 42–62.
TÜBA Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü
SCOPUS
2B. Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitaplarında Basılan Bildiriler:
2B1. Ural, Tülin ve S.K. Acaravcı; 2005, “The Determinants of Profitability: An Application On Manufacturing Sector In Turkey”, International Atatürk Alatoo University, International Conference on: Problems and Success Factors in Business: Perspectives From Emerging Markets and Transition Economies II, 10th November, Bishkek, Kyrgyzstan, s.65–75 ((Tam metin bildiri-Sözlü sunum).
2B2.URAL TÜLIN, AKKOR KOKTEKİN MUGE (2023). The Effect of Online Turkish Shoppers’ Perceptions on Purchase Intention in Fashion Industry. 42. EBES Conference Lizbon (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum), 12.01.2023, Portekiz.
2B3. HIKMET NESET, URAL TÜLIN, ATILGAN EMRAH (2023). An Examination of Relationship between Communıcatıon Qualıty, Performance Score, And Recommendatıon of A Hospıtal Using Importance-Performance Map Analysıs. Northeast Decision Science Institute 52 Annual, Conference Washington DC. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum), 31.03.2023, USA.
2C. Ulusal/Uluslararası Yayınevleri veya Üniversiteler Tarafından Yayınlanan Türkçe Kitap veya Kitap Bölümü Yazarlığı
2C1. Ural, Tülin; 2003,” İşletme ve Pazarlama Etiği, Detay Yayıncılık, Ankara, 1. basım, Şubat.
2C2. Hüsniye, Örs; Ural, Tülin; 2009, Konaklama İşletmelerinde Pazar Yönlülük, Detay Yayıncılık, Ankara, 1. basım, Ocak.
2C3. Ural, Tülin; 2009, Markalamada Yol Haritası, Nobel Yayıncılık, Ankara, 1. basım, Ocak.
D. Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler :
D1. Ural, Tülin; 2008, “Çok Uluslu İşletmelerin Tutundurma Faaliyetleri ve Kitle İletişim Araçlarının Küresel Tüketici Kültürü Üzerine Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 26, Sayı 2, s.257-274.
D2. Ural, Tülin; 2008, “Değer Temelli Fiyatlama: Ürünün Tüketici Değer Algısına Göre Fiyatlanması”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8, Sayı 2, Aralık, s.1-16.
D3. Ural, Tülin; 2008, “Pazarlamada Yeni Yaklaşım: Nöropazarlama Üzerine Kuramsal Bir Değerlendirme”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 2, s.421–432.
D4. Ural, Tülin ve A.Küçükaslan; 2008, “Yeni Tip İşletmeler: Global Doğan İşletmelerin Oluşum Nedenleri ve Özellikleri”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, Cilt 8, Sayı 29, Ocak, s.23-32.
D5. Ural, Tülin ve E. V. Korkmaz; 2007, “İnternetle Bankacılıkta Tüketici Güveninin Kullanıma Etkisi Üzerine Bir Araştırma: Antakya Örneği”, Marmara Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, Cilt 7, Sayı 28, Haziran, s.135-150.
D6. Küçükaslan, Aslı ve Ural, Tülin; 2006, “ Markanın Gelişim Modeli: Bölgesel Markadan Ulusal ve Uluslararası Markaya Geçiş Aşamaları”, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt XXI, Sayı 1, İstanbul, s.343–357.
D7. Ural, Tülin; 2005, “Segmenting Youth Market Based On Beliefs Related To High Technology: A Study From Turkey”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 14, Sayı 2, s.417–432.
D8. M. Özbirecikli ve Ural, Tülin; 2007, “Muhasebecilerin Mesleki Kararlarında Etik ve Sosyal Sorumluluğun Önemini Algılama Düzeyleri ve Etiksel Karar Alma Süreci: Türkiye Örneği”, İktisat, İşletme ve Finans Dergisi, Yıl 22, Sayı 254, Mayıs, s.104–127.
D9. Ural, Tülin ve M. Özbirecikli; 2006, “Is Ethıcal Judgement Influenced by Socıal Desırabılıty in Respondıng? An Analyse on Turkısh Accountants”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 15, Sayı 1, s.393–410.
D10. M. Özbirecikli ve Ural, Tülin; 2006, “ Muhasebe Mesleğinde Yaşanan Etikdışı Davranışların Tespiti ve Etiksel Değerlemesi: Türkiye Örneği”, İktisat, İşletme ve Finans Dergisi, Yıl 21, Sayı 248, Kasım, s.102–119.
D11.Ural, Tülin ve B. Balıkçıoğlu; 2005, “Gençlerin İleri Teknolojiye Dayalı Ürün ve Hizmetleri Kullanmalarında Etkin Faktörler”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, Yıl:12, Cilt:6, Sayı:24, Haziran, s.125–136.
D12. Ural, Tülin ve M. Özbirecikli; 2004, “Muhasebe Mesleği Mensuplarının Etiksel Davranışlarına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma” Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi (MÖDAV), Cilt:6, Sayı:2, Haziran, s.45–72.
D13. Ural, Tülin, B. Balıkçıoğlu ve C. Yükselen; 2002, “Pazar Yönlülük, Pazarlama Yönlülük ve İşletme Performansı İlişkisi, Bilgi ve İletişim Sektöründe Bir Araştırma” , Pazarlama Dünyası, Yıl:16, Sayı: 2002–01, Ocak-Şubat, s.32–37.
D14. Ural, Tülin; 2001, “Pazarlama Yöneticilerinin Etiksel Yargılamaları ve Davranışsal Niyetlerini Açıklayan Değerleme Dinamikleri Üzerine Bir Araştırma” Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt 2, Sayı 2, s.75–100.
D15. Ural, Tülin; 2001, “Pazarlama Yöneticilerinin Mesleki Değerlerinin Etiksel Algılama Üzerindeki Oransal Etkileri” Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt 2, Sayı 2, s.35–59.
D16. Ural,Tülin; 1997, “İhracatçı ve İhracatçı Olmayan İşletmeler Arasındaki Ayırıcı Değişkenler ve Adana İli Dokuma Sanayii Üretici İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma”, Pazarlama Dünyası, Yıl:11, Sayı 62, Mart-Nisan, s.31-38.
D17. Ural, Tülin; 1996, “İşletmelerin Dış Pazarlama Performansı ile Dış Pazarlama Değişkenleri Arasındaki İlişki ve Adana İli Dokuma Sanayii Üretici İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma”, Pazarlama Dünyası, Yıl:10, Sayı:58, Temmuz-Ağustos, s.27–36.
E. Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitaplarında Basılan Bildiriler:
E1. Ural, Tülin; 2008, “Küreselleşme Sürecinde, Fırsatlar ve Sorunlar Temelinde E-Perakendeciliğe Uyum Modeli”, Çağ Üniversitesi İİBF, Küreselleşme Sürecinde Türkiye: Fırsatlar ve Sorunlar Sempozyum’u Kitabı, 12-14 Kasım, Mersin, s. 255-266.
E2. Ural, Tülin; 2007, “Deneye Dayalı Pazarlama Çalışmalarının Bulgularını Sentezleme Tekniği: Meta-Analiz”, Sakarya Üniversitesi, 12. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiriler Kitabı, Ekim, Sakarya, s.379-397.
E3. Ural, Tülin ve B.Balıkçıoğlu; 2004, “Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma ile Şirket Sahibinin Kültürel Değerleri Arasındaki İlişki: Antakya ve Kayseri Örneği”, T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi 1. Aile İşletmeleri Kongresi, İstanbul, 17-18 Nisan, s.534-546.
7. Tüketim Değerlerinin gösterişçi tüketim eğilimi ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi, BAP Projesi, Proje No: 18YL.016, Proje Yürütücüsü, 2018.