Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, demiryolu taşımacılığının temellerini öğretmek ve demiryolu taşımacılığının temel bileşenleri, terminolojisini tüm detaylarıyla öğrencilere aktarmaktır.
Dersin İçeriği:
Tren dinamikleri, demiryolu organizasyonları,enerji kullanımı, lokomotifler,otorayların bileşenleri ve çeşitleri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 5:Benzetim
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Labaratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program çıktılarına katkısı | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenciler yük trenlerinin çeşitlerini öğrenirler | 1,2,3,5 | 1, 2, 3 | A |
Öğrenciler bu derste araç ve tren hareketlerinin dinamiğini öğrenir | 1,2,3,5,6 | 1, 2, 3 | A |
Bu derste öğrenciler, yüksek hızlı raylı sistemlerini ve teknolojilerini öğrenir. | 1,2,3,5,6,7,8,9 | 1, 2, 3 | B,C,D |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Demiryolu organizasyonları | Ders kitabı |
2 | Tren dinamikleri | Ders kitabı |
3 | Araç geometrisi | Ders kitabı |
4 | Tren çeşitleri ve bileşenleri | Ders kitabı |
5 | Güvenlik performansları | Ders kitabı |
6 | Tren sistemleri | Ders kitabı |
7 | Trenlerde iletişim özellikleri | Ders kitabı |
8 | Yük trenlerinin çeşitleri | Ders kitabı |
9 | Vize sınavı | |
10 | Demiryolu operasyonları | Ders notları |
11 | Terminaller | Ders notları |
12 | Kentsel transit | Ders notları |
13 | Dönem projesi sunumları | |
14 | General tekrar | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Notu | The railroad, what it is ,what it does, 5th Edition’, Armstrong, John, Simmons Boardman Books,Inc |
Diğer Kaynaklar | - |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Ders konularıyla ilgili ders notları |
Ödevler | |
Sınavlar | Vize final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 30 | |
Kısa Sınav | 20 | |
Ödev | 50 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmecilik alanındaki kavram ve bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek. | x | |||||
2 | İşletmecilik, lojistik ve taşımacılık konusunda güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek. | x | |||||
3 | Uluslararası ilişkileri sürdürebilecek, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek yeterlikte seçilen ikinci bir yabancı dile hakim olmak. | x | |||||
4 | Üretici ve ticari şirketlerin tedarik zinciri süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek, | x | |||||
5 | Karayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | x | |||||
6 | Havayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | x | |||||
7 | Denizyolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak | x | |||||
8 | Uluslararası kombine taşımacılık süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek | x | |||||
9 | Mesleki konularda ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma yürütebilmek | x | |||||
10 | Lojistik ve taşımacılık süreçlerinin toplumsal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sadık olarak yürütebilmek üzere yeterli düzeyde hukuk ve mevzuat bilgisine sahip olmak | x | |||||
11 | Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek, | x | |||||
12 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkişkin çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak, etkin biçimde aktarabilmek. | x | |||||
13 | Proje terminlerine göre program hazırlayıp, programa uygun çalışma yürütebilmek | x | |||||
14 | Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerin planlanması ve yönetimine ilişkin bilgi teknolojilerinden yararlanabilme becerisine sahip olmak, | x | |||||
15 | Analitik karar verme yöntemleri ile, sorunları nicel yöntemlerle tanımlayarak çözüm önerileri üretebilmek. | x | |||||
16 | Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilme | x | |||||
17 | Konu alanı ile ilgili güncel sorunları çözmeye yönelik, ve yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme, mesleği ile ilgili koularda toplumla ve meslekdaşlarıyla bilgi paylaşabilme | x | |||||
18 | Mesleki ve etik kurallara uyabilme, toplumsal duyarlılığa sahip olma. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri