Öğrencilerin kolayca araştırma yapmalarına yardımcı olan gelişmiş Deniz iş ve lojistik sorunu için analitik düşünme yöntemleri kazandırmaktır.
Acente ve Pazarlar,operasyon süreçleri ve performansları, navlun sözleşmeleri, navlun ödemerli ve hesaplamaları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Çıktılarına Katkısı |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci bu derste denizcilik ekonomisi ve lojistiğini uygulamayı öğrenir. |
1,2,3,4,7,8,9 |
1,2,3 |
A |
Bu derste öğrenci, deniz lojistiği sektöründe uygulamalar yapmayı öğrenir |
1,2,3,6,7,8,9 |
1,2,3 |
A |
Bu dersi alan öğrenciler deniz lojistiği için gereken profesyonel yaklaşımına sahip olur |
1,2,3,7,8,9,12 |
1,2,3 |
A |
Bu derste öğrenciler ürün ve bilgi akışında yaşanan sorunların çözümünü öğrenir |
1,2,3,7,9, 12 |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Acente & pazarlamalar |
Ders notları |
2 |
Acente & pazarlamalar |
Ders notları |
3 |
Operasyon süreçleri & dökümanları |
Ders notları |
4 |
Operasyon süreçleri & dökümanları |
Ders notları |
5 |
Navlun & Pazar hareketleri |
Ders notları |
6 |
Navlun & Pazar hareketleri |
Ders notları |
7 |
Navlun sözleşmeleri |
Ders notları |
8 |
Navlun sözleşmeleri |
Ders notları |
9 |
Vize sınavı |
|
10 |
Navlun ödemeleri |
Ders notları |
11 |
Navlun ödemeleri |
Ders notları |
12 |
Demoraj hesaplamaları |
Ders notları |
13 |
Demoraj hesaplamaları |
Ders notları |
14 |
Demoraj hesaplamaları |
|
15 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Ders Notları |
Diğer Kaynaklar |
- |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ders notları , |
Ödevler |
|
Sınavlar |
Ara sınav ve final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
|
40 |
Kısa Sınav |
|
10 |
Ödev |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İşletmecilik alanındaki kavram ve bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek. |
|
|
|
x |
|
|
2 |
İşletmecilik, lojistik ve taşımacılık konusunda güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek. |
|
|
|
x |
|
|
3 |
Uluslararası ilişkileri sürdürebilecek, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek yeterlikte seçilen ikinci bir yabancı dile hakim olmak. |
|
|
|
|
x |
|
4 |
Üretici ve ticari şirketlerin tedarik zinciri süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek, |
|
|
|
x |
|
|
5 |
Karayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
6 |
Havayolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
|
x |
|
|
7 |
Denizyolu taşımacılığı konusunda orta düzey yöneticilik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
8 |
Uluslararası kombine taşımacılık süreçlerini planlayabilmek, koordine edebilmek, yürütmek ve gereken kontrolları yapabilmek |
|
x |
|
|
|
|
9 |
Mesleki konularda ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma yürütebilmek |
|
|
x |
|
|
|
10 |
Lojistik ve taşımacılık süreçlerinin toplumsal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sadık olarak yürütebilmek üzere yeterli düzeyde hukuk ve mevzuat bilgisine sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
11 |
Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek, |
x |
|
|
|
|
|
12 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkişkin çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak, etkin biçimde aktarabilmek. |
|
|
|
|
x |
|
13 |
Proje terminlerine göre program hazırlayıp, programa uygun çalışma yürütebilmek |
x |
|
|
|
|
|
14 |
Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerin planlanması ve yönetimine ilişkin bilgi teknolojilerinden yararlanabilme becerisine sahip olmak, |
|
x |
|
|
|
|
15 |
Analitik karar verme yöntemleri ile, sorunları nicel yöntemlerle tanımlayarak çözüm önerileri üretebilmek. |
x |
|
|
|
|
|
16 |
Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilme |
x |
|
|
|
|
|
17 |
Konu alanı ile ilgili güncel sorunları çözmeye yönelik, ve yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme, mesleği ile ilgili koularda toplumla ve meslekdaşlarıyla bilgi paylaşabilme |
|
|
|
x |
|
|
18 |
Mesleki ve etik kurallara uyabilme, toplumsal duyarlılığa sahip olma. |
x |
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
5 |
8 |
40 |
Final |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |