Zirai, meteorolojik, fenolik vb. yöntemlerle veri toplamak ve modellere dayalı veri işleme ile bilgiye dayalı kararlar almak için gerekli bilgileri aktarmak, bilişim sistemlerinin tarımsal üretimi artırmak için nasıl kullanılabileceğini açıklamak.
Sensörler, toprak analizi, uydu takibi gibi yöntemlerle veri toplama. Toplanan verilerin bulut işlemleri ve yapay zeka algoritmalarıyla işlenmesi, modellere dayalı veri işleme, karar destekli tahmin ve raporlama.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Tarımsal üretim için veri toplamada kullanılan teknolojilerini tanımlayabilir. |
5,11 |
1,2,3 |
A,B,C,E |
Tarımsal üretim için gerekli verileri toplayabilir. |
5,11 |
1,2,3 |
A,B,C,E |
Topladığı verileri modelleyebilir. |
5,11 |
1,2,3 |
A,B,C,E |
Verilerle karar destekli tahmin yapabilir. |
5,11 |
1,2,3 |
A,B,C,E |
Bilişim teknolojilerini tarımsal üretimi artırmak ve girdileri azaltmak için kullanabilir. |
5,11 |
1,2,3 |
A,B,C,E |
Elde ettiği verileri ve bu verilere dayalı kararları raporlayabilir. |
8,9, 11 |
1,2,3 |
A,B,C,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Tarımsal bilişim sistemlerine giriş |
Ders notları |
2 |
Veri toplama yöntemleri |
Ders notları |
3 |
Veri toplama yöntemleri |
Ders notları |
4 |
Verilerin modellenmesi |
Ders notları |
5 |
Verilerin modellenmesi |
Ders notları |
6 |
Verilere dayalı tahmin: Kuraklık, hastalık, rekolte vb. tahminler |
Ders notları |
7 |
Verilere dayalı tahmin: Kuraklık, hastalık, rekolte vb. tahminler |
Ders notları |
8 |
Arasınav |
|
9 |
Karar destekli tahminlerin raporlanması ve verilerin değer zincirine dönüştürülmesi |
Ders notları |
10 |
Vaka analizi |
|
11 |
Vaka analizi |
|
12 |
Vaka analizi |
|
13 |
Vaka analizi |
|
14 |
Tekrar |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Çeşitli yayınlar ve ders notları |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar |
Ders notları |
Ödevler |
Ödev, sunum |
Sınavlar |
Ara sınav, Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
|
60 |
Ödev |
|
20 |
Sunum |
|
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Tarımın ekonomik sorunlarını kavrayabilme; ekonomi uygulamaları için mikro ve makro düzeyde veri toplama, analiz etme, yorumlama; ekonominin temel prensiplerini tarımda uygulayarak üretimi artırma yollarını çözümleme; ileriye yönelik doğru karar alabilme; projeye dayalı çözümler üretebilme; çağdaş teknikler ile uygulayabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
2 |
Ulusal ve uluslararası tarımsal piyasaları izleyebilme, piyasa aktörlerinin davranışlarını anlayabilme; ekonomik ve politik gelişmelerin Türk tarım sektörü üzerine etkilerini tahmin edebilme, bunları yorumlama ve karar alma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
3 |
Pazarlama ilke ve yöntemlerinden yararlanarak tarım ürünlerinin pazarlanması; pazar araştırmaları konusunda temel bilgilere sahip olma ve yorumlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
4 |
Tarımsal üretimle ilgili araç, gereç, yöntem ve donanımları tanıma; bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini ve modellerini uygulama; tarla bitkileri alanında bitki yetiştiriciliği, bitki ıslahı, tohumluk üretimi, genetik, fizyoloji, ekoloji, biyoteknoloji, bitki gen kaynakları, organik tarım ve çayır-mera yönetimi ve ıslahı ile ilgili bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
5 |
Bilişim sistemleri alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; bilişim sistemlerinde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlama ve yeni bilgiler oluşturma; bilişim sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakim olma; ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilme; hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlama; disiplinler arası analiz yetisine sahip olma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Örgüt/kurum için amaç ve hedef belirleme becerisi; proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; iş sağlığı ve güvenliği konularında bilinç; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
|
|
|
|
|
8 |
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
|
|
X |
|
|
|
10 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; biyolojik çeşitlilik, doğal kaynaklar, hava, su, toprak kirliliği, geri dönüşüm, çevreye karşı duyarlılık, çevre koruma ilgili konularda toplumu bilgilendirme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
X |
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ödev |
6 |
3 |
18 |
Sunum |
2 |
4 |
8 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
143 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,72 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |