Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ACM 111
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu derste öğrencilere temel bilgisayar bilgilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Ders şu konuları içermektedir: Bilgi Tenolojilerine ile alakalı temel kavramların tanıtılması, temel bilgisayar aritmatiğine giriş, yazılım geliştime süreçleriyle ilgili teorik bilgi aktarımı1 Word, Excel, Powerpoint gibi temel ofis programları.

Dersin İçeriği: 
Donanım,yazılım, işletim sistemleri, internet, bilişim sistemleri ve teknolojileri, Temel bilgisayar kullanım becerisi

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci enformasyon sistemlerini analiz eder. 1 1,2,3 A,C
2 Donanım unsurlarını karşılaştırır. 1 1,2,3 A,C
3 Yazılım türlerini açıklar. 1 1,2,3 A,C
4 İnternetin bileşenlerini açıklar. 1 1,2,3 A,C
5 ERP sistemlerini analiz eder. 1 1,2,3 A,C
       
       

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 ENFORMASYON SİSTEMLERİNE GİRİŞ Ders notları
2 ENFORMASYON SİSTEMLERİNİN KONSEPTLERİ Ders notları
3 ENFORMASYON SİSTEMLERİNİN TÜRLERİ Ders notları
4 İŞ DÜNYASINDA BİLGİ SİSTEMLERİ Ders notları
5 SİSTEM GELİŞTİRME I Ders notları
6 SİSTEM GELİŞTİRME II Ders notları
7 ARA SINAV Ders notları
8 MICROSOFT WORD TEMEL KULLANIMI Ders notları
9 MICROSOFT WORD  AKADEMİK KULLANIMI Ders notları
10 MICROSOFT EXCEL TEMEL UYGULAMALARI I Ders notları
11 MICROSOFT EXCEL TEMEL UYGULAMALARI II Ders notları
12 MICROSOFT EXCEL ILERİ UYGULAMALARI Ders notları
13 MICROSOFT POWERPOINT TEMEL KULLANIMI Ders notları
14 TEMEL BİLGİSAYAR ARİTMATİĞİNE GİRİŞ Ders notları
15 FINAL  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Laudon, K.C. and Laudon, J.P.: Management information systems : managing the digital firm, Upper Saddle River, N.J. Pearson/Prentice Hall 2007.

Maier, R., Haedrich, T. & Peinl, R.: Enterprise Knowledge Infrastructures, 2nd Edition, Springer, 2009.

Stair, R. M.,

 

Diğer Kaynaklar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 20
Ödev 4 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Yazılım Geliştirme mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda görsel ara yüzlerin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda bilgi sahibidir. X          
2 Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda kullanıcılara amaçlarına uygun bilgisayar uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanılabilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda ileri bilgi sahibidir.   X        
3 Bilgisayar biliminin temel işleyişini ve problemlerini soyut matematik çerçevesi içinde çözebilmek için gerekli algoritma veri yapılarını tasarlayabilen, geliştirilebilen ve uygulayabilen bilgi ve beceriye sahiptir.       X    
4 Yazılım geliştirme mezunu günümüze kadar geliştirilen yapısal yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir.       X    
5 Yazılım geliştirme mezunu günümüze kadar geliştirilen nesne yönelimli yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir.   X        
6 Yazılım geliştirme mezunu bilgisayarların temel bileşeni işletim sistemlerinin işleyiş mantığını, sistemde işlerin ve kullanıcı yetkilerinin yönetimi için komutların geliştirilmesi ve  farklı donanımsal ortamlarda uygulanmasını bilir.       X    
7 Yazılım geliştirme veri kavramı, yapıları, modelleri ile veritabanı uygulamalarını kullanma ve ilişkisel veritabanlarında veriyi erişim ve işleme araçlarını tasarlama, geliştirme ve uygulama hakkında bilgi ve becerilere sahiptir.     X      
8 Yazılım geliştirme mezunu ticari amaçlı yazılımların veri depolarının modellenmesi, yazılımdan bağlanarak(aracılığıyla) veriye erişim, verilerin işlenmesi konularında ilgili yazılım araçlarıyla geliştirme ve uygulayabilme bilgi ve becerilerine sahiptir.     X      
9 Yazılım geliştirme bilgisayar ağlarının temellerini, ağ sistemin tasarlanması ve yapılandırılması, bakımı ve sorunlarını çözebilmek için gerekli ve yeterli bilgi birikimine sahip olmak.            
10 Yazılım geliştirme günümüzün en büyük bilgisayar ağ olan internete özel olarak görsel ara yüzlerin ve çoklu katmanlı istemci/sunucu mimarisinde çalışabilecek yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanabilmesi gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir.            

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 8 8
Ödev 4 1 4
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü     100
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4
Dersin AKTS Kredisi     4

 

4