Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu derste öğrencilere temel bilgisayar bilgilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Ders şu konuları içermektedir: Bilgi Tenolojilerine ile alakalı temel kavramların tanıtılması, temel bilgisayar aritmatiğine giriş, yazılım geliştime süreçleriyle ilgili teorik bilgi aktarımı1 Word, Excel, Powerpoint gibi temel ofis programları.
Dersin İçeriği:
Donanım,yazılım, işletim sistemleri, internet, bilişim sistemleri ve teknolojileri, Temel bilgisayar kullanım becerisi |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 Öğrenci enformasyon sistemlerini analiz eder. | 1 | 1,2,3 | A,C |
2 Donanım unsurlarını karşılaştırır. | 1 | 1,2,3 | A,C |
3 Yazılım türlerini açıklar. | 1 | 1,2,3 | A,C |
4 İnternetin bileşenlerini açıklar. | 1 | 1,2,3 | A,C |
5 ERP sistemlerini analiz eder. | 1 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | ENFORMASYON SİSTEMLERİNE GİRİŞ | Ders notları |
2 | ENFORMASYON SİSTEMLERİNİN KONSEPTLERİ | Ders notları |
3 | ENFORMASYON SİSTEMLERİNİN TÜRLERİ | Ders notları |
4 | İŞ DÜNYASINDA BİLGİ SİSTEMLERİ | Ders notları |
5 | SİSTEM GELİŞTİRME I | Ders notları |
6 | SİSTEM GELİŞTİRME II | Ders notları |
7 | ARA SINAV | Ders notları |
8 | MICROSOFT WORD TEMEL KULLANIMI | Ders notları |
9 | MICROSOFT WORD AKADEMİK KULLANIMI | Ders notları |
10 | MICROSOFT EXCEL TEMEL UYGULAMALARI I | Ders notları |
11 | MICROSOFT EXCEL TEMEL UYGULAMALARI II | Ders notları |
12 | MICROSOFT EXCEL ILERİ UYGULAMALARI | Ders notları |
13 | MICROSOFT POWERPOINT TEMEL KULLANIMI | Ders notları |
14 | TEMEL BİLGİSAYAR ARİTMATİĞİNE GİRİŞ | Ders notları |
15 | FINAL |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Laudon, K.C. and Laudon, J.P.: Management information systems : managing the digital firm, Upper Saddle River, N.J. Pearson/Prentice Hall 2007.
Maier, R., Haedrich, T. & Peinl, R.: Enterprise Knowledge Infrastructures, 2nd Edition, Springer, 2009. Stair, R. M.,
|
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 1 | 20 |
Ödev | 4 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yazılım Geliştirme mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda görsel ara yüzlerin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda kullanıcılara amaçlarına uygun bilgisayar uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanılabilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda ileri bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Bilgisayar biliminin temel işleyişini ve problemlerini soyut matematik çerçevesi içinde çözebilmek için gerekli algoritma veri yapılarını tasarlayabilen, geliştirilebilen ve uygulayabilen bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
4 | Yazılım geliştirme mezunu günümüze kadar geliştirilen yapısal yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılım geliştirme mezunu günümüze kadar geliştirilen nesne yönelimli yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | |||||
6 | Yazılım geliştirme mezunu bilgisayarların temel bileşeni işletim sistemlerinin işleyiş mantığını, sistemde işlerin ve kullanıcı yetkilerinin yönetimi için komutların geliştirilmesi ve farklı donanımsal ortamlarda uygulanmasını bilir. | X | |||||
7 | Yazılım geliştirme veri kavramı, yapıları, modelleri ile veritabanı uygulamalarını kullanma ve ilişkisel veritabanlarında veriyi erişim ve işleme araçlarını tasarlama, geliştirme ve uygulama hakkında bilgi ve becerilere sahiptir. | X | |||||
8 | Yazılım geliştirme mezunu ticari amaçlı yazılımların veri depolarının modellenmesi, yazılımdan bağlanarak(aracılığıyla) veriye erişim, verilerin işlenmesi konularında ilgili yazılım araçlarıyla geliştirme ve uygulayabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | |||||
9 | Yazılım geliştirme bilgisayar ağlarının temellerini, ağ sistemin tasarlanması ve yapılandırılması, bakımı ve sorunlarını çözebilmek için gerekli ve yeterli bilgi birikimine sahip olmak. | ||||||
10 | Yazılım geliştirme günümüzün en büyük bilgisayar ağ olan internete özel olarak görsel ara yüzlerin ve çoklu katmanlı istemci/sunucu mimarisinde çalışabilecek yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanabilmesi gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 4 | 1 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
4