Bir seyahat profesyoneli perspektifinden dünya coğrafyasının detaylı ele alınabilecek ve aktarılacaktır
Turist akınlarının yaşandığı destinasyonlara dayanarak kritik bölge ve kıtaları düşünme; analiz etme yetisi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Programın Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
1,2 |
1,2,3 |
A |
|
2 |
1,2,3 |
A |
|
1,2,12 |
1,2,3 |
A,C |
|
2,12 |
1,2,3 |
A |
|
13 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Coğrafya ve Turizm: Yerin Cazibesi |
Hoca Materyali |
2 |
Dünya Turizminin Süreç ve Yapısı |
Hoca Materyali |
3 |
Meksiko, Orta Amerika ve Karayipler’de Coğrafya ve Turizm |
Hoca Materyali |
4 |
Kuzey Amerika’da Coğrafya ve Turizm |
Hoca Materyali |
5 |
Güney Amerika’da Coğrafya ve Turizm |
Hoca Materyali |
6 |
Batı Avrupa’da Coğrafya ve Turizm |
Hoca Materyali |
7 |
Tekrar |
Hoca Materyali |
8 |
Kuzey Avrupa’da Coğrafya ve Turizm |
Hoca Materyali |
9 |
Güney Avrupa’da Coğrafya ve Turizm |
Hoca Materyali |
10 |
Orta Avrupa, Balkan ve Rusya’da Coğrafya Ve Turizm |
Hoca Materyali |
11 |
Sahraaltı Afrika’da Coğrafya ve Turizm |
Hoca Materyali |
12 |
Doğu Asya’da Coğrafya ve Turizm |
Hoca Materyali |
13 |
Güney ve Güney Doğu Asya’da Coğrafya ve Turizm |
Hoca Materyali |
14 |
Avustralya, Yeni Zelanda ve Güney Adalar’ında Coğrafya ve Turizm |
Hoca Materyali |
15 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Lloyd Hudman, Richard Jackson “Geography of Travel&Tourism” 4.basım Brian Boniface&Chris Cooper “Worldwide Destinations The Geography of Travel and Tourism” 4.basım |
Diğer Kaynaklar |
Dünya Atlası, Boyut Yayın Grubu |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Hoca Materyali, Sunumlar |
Ödevler |
|
Sınavlar |
Vize, Final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Ödev |
2 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili temel kavramları anlamak |
|
|
|
x |
|
|
2 |
Turizm ve otel işletmeciliğinin bölgesel, ulusal ve uluslararası boyutlarını anlamak ve farkındalık sahibi olmak |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
4 |
Hizmet sektörünün kendine özgü dinamiklerinin bilincine sahip olmak ve mesleki mükemmelliyet standartlarını öğrenmek |
x |
|
|
|
|
|
5 |
Takım çalışmasına yatkın, problem çözme ve liderlik özelliklerine sahip olarak diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olmak |
|
x |
|
|
|
|
6 |
En az iki yabancı dilde, sözlü ve yazılı iletişim becerelerine sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
7 |
Uluslararası alanda tecrübe sahibi, mesleki ve akademik eğitimde uzman kadronun sağladığı farklı kültürlere ve dillere uyum becerisine sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
8 |
Kişisel, beşeri, teknik ve davranışsal becerilere sahip olmak |
|
x |
|
|
|
|
9 |
İnterdisipliner uygulamalarla (işletmecilik, ticaret, agentecilik, havayolu, lojistik vb.) farklı alanlarda işbirliği becerisine sahip olmak |
|
x |
|
|
|
|
10 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapmak ve proje üretmek |
|
x |
|
|
|
|
11 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında mesleki, akademik, teknik, entellektüel ve kültürel donanıma sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
12 |
Turizm alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemler ile değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek |
|
x |
|
|
|
|
13 |
Turizm işletmeciliğinin bir alanında (kongre-konaklama yönetimi, havayolları yönetimi, gastronomi, sosyal ve beşeri bilimler alanı) uzmanlaşmak |
|
x |
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
20 |
4 |
80 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ödev |
2 |
10 |
20 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
165 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6,6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |