Akıllı şehir ve akıllı turizm kavramlarını anlamak, akıllı teknolojilerin gelişimini turizm ve seyahat sektöründe incelemek.
BT ve IoT; Büyük Veri Analizi, makine öğrenmesi, akıllı şehirler, akıllı turizm, akıllı teknolojiler, inovasyon, e-turizm, müşteri deneyimi yönetimi, akıllı destinasyon gelişimi, dijitalleşmenin ve turizm sektörünün geleceği
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Programın Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1,2 | 1,2,3 | A |
|
1,2 | 1,2,3 | A, C |
|
7,12 | 1,2,3 | A, C |
|
7,12 | 1,2,3 | A,B,D |
|
1,2,3 | 1,2,3 | A,B,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
15 |
Final sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Kitabı |
De Pablos, Tennyson, Zhao (2012) Global Hospitality and Tourism Management Technologies |
Ek kaynaklar |
Sunumlar, ek araştırma yayınları |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Power Point Sunum |
Ödevler |
Bir akıllı turizm teknolojisinin sunumu |
Sınavlar |
Ara sınav ve Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Kısa Sınav/Ödev |
1 |
30 |
Toplam |
|
60 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili temel kavramları anlamak |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Turizm ve otel işletmeciliğinin bölgesel, ulusal ve uluslararası boyutlarını anlamak ve farkındalık sahibi olmak |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olmak |
|
|
|
x |
|
|
4 |
Hizmet sektörünün kendine özgü dinamiklerinin bilincine sahip olmak ve mesleki mükemmeliyet standartlarını öğrenmek |
|
x |
|
|
|
|
5 |
Takım çalışmasına yatkın, problem çözme ve liderlik özelliklerine sahip olarak diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
6 |
En az iki yabancı dilde, sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
7 |
Uluslararası alanda tecrübe sahibi, mesleki ve akademik eğitimde uzman kadronun sağladığı farklı kültürlere ve dillere uyum becerisine sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
8 |
Kişisel, beşeri, teknik ve davranışsal becerilere sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
9 |
İnterdisipliner uygulamalarla (işletmecilik, ticaret, acentecilik, havayolu, lojistik vb.) farklı alanlarda işbirliği becerisine sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
10 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapmak ve proje üretmek |
|
|
|
x |
|
|
11 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında mesleki, akademik, teknik, entelektüel ve kültürel donanıma sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
12 |
Turizm alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemler ile değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek |
|
|
|
|
x |
|
13 |
Turizm işletmeciliğinin bir alanında (kongre-konaklama yönetimi, havayolları yönetimi, gastronomi, sosyal ve beşeri bilimler alanı) uzmanlaşmak |
|
|
x |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
6 |
90 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ödev |
1 |
15 |
15 |
Final |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
152 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6,08 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |