Havameydanı yönetmenin dinamikleri anlatılır. Hava yolları ile birer monopol yönetim olan havameydanları arasındaki ilişkiler ve sistemin nasıl çalıştığı anlatılır
Hava meydanlarının gelir yapıları, pazarlama faaliyetleri, çevresel baskılar, güvenlik konuları, dünyadaki yönetim şekilleri
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Programın Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
3,4,13 |
1,2,3 |
A,C |
|
3,5,8 |
1,2,3 |
A,C |
|
9,11,12 |
1,2,3 |
A,C |
|
12,13 |
1,2,3 |
A,C |
|
4,11 |
1,2,3 |
A,C |
|
8,11 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Genel Bakış |
Giriş |
2 |
Havameydanları Konusuna Giriş |
Hava Meydanlarının Tanımlanması |
3 |
Meydanlardaki Önemli Konu Başlıkları |
Problem Alanlar |
4 |
Gelir ve Maliyet Yapıları |
Gelir/Gider |
5 |
Havacılık Faaliyetleri, Fiyatlandırma Politikaları |
Monopoller |
6 |
Ticari Politika Geliştirme Metodları |
Pazarlama |
7 |
Havaalanları ve Çevre |
Baskılar |
8 |
Ticari Gelirin Artırılması |
Havacılık Dışı Gelir |
9 |
Performans ve Verimliliğin Gözlemlenmesi |
Karşılaştırma |
10 |
ABD - Avrupa Karşılaştırması |
Farklar |
11 |
Gelişmekte Olan Ülkelerdeki Havaalanlarının Durumu |
Değişik Bakış |
12 |
Yerel Politikalar |
Politika |
13 |
Geleceğe Bakış |
Belirsizlik |
14 |
Ziyaret / Misafir Konuşmacı |
Tecrübe |
15 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Alexander T. Wells, Airport Planning & Management, Mc. Graw Hill |
Diğer Kaynaklar |
www.airporthaber.com ve diğer havacılık yayınları |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Power Point Sunumlar |
Ödevler |
Her dönem güncel bir konunun değerlendirilmesi |
Sınavlar |
Vize/Quiz/Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Kısa Sınav/Ödev |
2 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili temel kavramları anlamak |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Turizm ve otel işletmeciliğinin bölgesel, ulusal ve uluslararası boyutlarını anlamak ve farkındalık sahibi olmak |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olmak |
|
|
|
x |
|
|
4 |
Hizmet sektörünün kendine özgü dinamiklerinin bilincine sahip olmak ve mesleki mükemmeliyet standartlarını öğrenmek |
|
|
|
|
x |
|
5 |
Takım çalışmasına yatkın, problem çözme ve liderlik özelliklerine sahip olarak diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
6 |
En az iki yabancı dilde, sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
7 |
Uluslararası alanda tecrübe sahibi, mesleki ve akademik eğitimde uzman kadronun sağladığı farklı kültürlere ve dillere uyum becerisine sahip olmak |
|
|
|
x |
|
|
8 |
Kişisel, beşeri, teknik ve davranışsal becerilere sahip olmak |
|
|
|
x |
|
|
9 |
İnterdisipliner uygulamalarla (işletmecilik, ticaret, acentecilik, havayolu, lojistik vb.) farklı alanlarda işbirliği becerisine sahip olmak |
|
|
|
x |
|
|
10 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapmak ve proje üretmek |
|
|
|
x |
|
|
x |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında mesleki, akademik, teknik, entelektüel ve kültürel donanıma sahip olmak |
|
|
|
x |
|
|
12 |
Turizm alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemler ile değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek |
|
|
|
x |
|
|
13 |
Turizm işletmeciliğinin bir alanında (kongre-konaklama yönetimi, havayolları yönetimi, gastronomi, sosyal ve beşeri bilimler alanı) uzmanlaşmak |
|
|
|
x |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
3 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Final |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
145 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |