Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ATH 325
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı hizmet pazarlamasını pazarlamanın farklı bir alanı olarak öğrencilere tanıtmak ve rekabetçi pazar yapısında etkinliğini, önemini vurgulamaktır.

Dersin İçeriği: 

Hizmet pazarlamasının tanımı, mal ve hizmet arasındaki farklılıklar, tüketici davranışları, hizmet pazarlamasının bileşenleri

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1-    Mal ve hizmetlerin birbirine benzer ve birbirinden farklı yönleri anlaşılabilecektir.

1,3,7

1, 3

         A

2-    Bir hizmet pazarlaması firmasının 7P açısından denetimi yapabilecektir.

2,5,7

1,2,3,9

         A

3-    Bir hizmet pazarlaması firmasının güçlü ve zayıf yanları tespit edebilecektir.

1,3,6

1,2,3,9

         A, C

4-    Bir hizmet hattı uzatması önerisinde bulunabilecektir.

2,3

2,3,9

         C

5-    Bir hizmet pazarlaması firması için stratejik iyileştirme önerisinde bulunulabilecektir.

8,9

2,3,9

         C

6-    Hizmet pazarlaması tatmin ve tatminsizlik sebepleri ortaya koyulabilecektir.

12

1,3

          C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

 Hizmet Pazarlamasına Giriş

 

2

 Hizmet Pazarlaması Kavramı

 

3

 Hizmet Pazarlamasında Tüketici Davranışları

 

4

 Hizmet Pazarlamasında Tüketici Beklentileri ve Algıları

 

5

 Hizmet Pazarlaması Süreci Oluşturma ve Tasarlama

 

6

Tekrar

 

7

 Hizmet Pazarlamasında Fiziksel Çevre

 

8

 Hizmet Sürecinde Çalışan ve Müşteri Rolleri

 

9

 Hizmet Pazarlamasında Klasik Pazarlama Karması

 

10

Müşteri İlişkileri Yönetimi/ Öğrenci Görüşmeleri

 

11

Hizmet Tatminsizliklerini Düzeltme

 

12

Öğrenci Görüşmeleri

 

13

Öğrenci Sunumları

 

14

Öğrenci Sunumları

 

15

Final Sınavı

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

Services Marketing: Integrating Customer Focus Across the Firm, Beşinci Bası, Valarie Zeithaml, Mary Jo Bitner, and Dwayne Gremler, Boston, MA: McGraw-Hill Yayınevi, Irwin, 2009.

Diğer Kaynaklar

 

 

Materyal Paylaşımı

Ödevler

Hizmet Günlüğü, Hizmet Şikayet Ödevi, Hizmet Denetimi

Sınavlar

Vize

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Ödev

3

70

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek.

 

 

 

 

X

2

Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak.

 

 

 

 

X

3

Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak.

 

 

 

 

X

4

İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek.

 

 

 

X

 

5

Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek.

 

 

X

 

 

6

Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek.

 

 

 

 

X

7

İşletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak.

 

 

 

X

 

8

Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek.

 

 

 

 

X

9

Uluslararası pazarlara giriş 5kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak

 

 

 

 

 

X

10

Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek

 

 

 

X

 

11

Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak.

 

 

X

 

 

12

İstatistiki bilgileri öğrenme ve pratiğe dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek

 

 

 

 

X

13

Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek.

 

X

 

 

 

14

Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek

 

X

 

 

 

15

Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek

 

 

 

 

X

16

Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek

 

 

 

 

X

17

Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini  sağlamak

 

 

   X

 

 

18

Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek.

 

 

 

 

X

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

10

5

50

Ara Sınav

1

10

10

Kısa Sınav

3

5

15

Final

1

15

15

Toplam İş Yükü

 

 

135

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5,5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6

 
3