Bu dersin amacı hizmet pazarlamasını pazarlamanın farklı bir alanı olarak öğrencilere tanıtmak ve rekabetçi pazar yapısında etkinliğini, önemini vurgulamaktır.
Hizmet pazarlamasının tanımı, mal ve hizmet arasındaki farklılıklar, tüketici davranışları, hizmet pazarlamasının bileşenleri
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1- Mal ve hizmetlerin birbirine benzer ve birbirinden farklı yönleri anlaşılabilecektir. |
1,3,7 |
1, 3 |
A |
2- Bir hizmet pazarlaması firmasının 7P açısından denetimi yapabilecektir. |
2,5,7 |
1,2,3,9 |
A |
3- Bir hizmet pazarlaması firmasının güçlü ve zayıf yanları tespit edebilecektir. |
1,3,6 |
1,2,3,9 |
A, C |
4- Bir hizmet hattı uzatması önerisinde bulunabilecektir. |
2,3 |
2,3,9 |
C |
5- Bir hizmet pazarlaması firması için stratejik iyileştirme önerisinde bulunulabilecektir. |
8,9 |
2,3,9 |
C |
6- Hizmet pazarlaması tatmin ve tatminsizlik sebepleri ortaya koyulabilecektir. |
12 |
1,3 |
C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Hizmet Pazarlamasına Giriş |
|
2 |
Hizmet Pazarlaması Kavramı |
|
3 |
Hizmet Pazarlamasında Tüketici Davranışları |
|
4 |
Hizmet Pazarlamasında Tüketici Beklentileri ve Algıları |
|
5 |
Hizmet Pazarlaması Süreci Oluşturma ve Tasarlama |
|
6 |
Tekrar |
|
7 |
Hizmet Pazarlamasında Fiziksel Çevre |
|
8 |
Hizmet Sürecinde Çalışan ve Müşteri Rolleri |
|
9 |
Hizmet Pazarlamasında Klasik Pazarlama Karması |
|
10 |
Müşteri İlişkileri Yönetimi/ Öğrenci Görüşmeleri |
|
11 |
Hizmet Tatminsizliklerini Düzeltme |
|
12 |
Öğrenci Görüşmeleri |
|
13 |
Öğrenci Sunumları |
|
14 |
Öğrenci Sunumları |
|
15 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Services Marketing: Integrating Customer Focus Across the Firm, Beşinci Bası, Valarie Zeithaml, Mary Jo Bitner, and Dwayne Gremler, Boston, MA: McGraw-Hill Yayınevi, Irwin, 2009. |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Ödevler |
Hizmet Günlüğü, Hizmet Şikayet Ödevi, Hizmet Denetimi |
Sınavlar |
Vize |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Ödev |
3 |
70 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek. |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek. |
|
|
X |
|
|
|
6 |
Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
İşletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak. |
|
|
|
X |
|
|
8 |
Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Uluslararası pazarlara giriş 5kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak
|
|
|
|
|
X |
|
10 |
Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek |
|
|
|
X |
|
|
11 |
Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. |
|
|
X |
|
|
|
12 |
İstatistiki bilgileri öğrenme ve pratiğe dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek |
|
|
|
|
X |
|
13 |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek. |
|
X |
|
|
|
|
14 |
Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek |
|
X |
|
|
|
|
15 |
Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek |
|
|
|
|
X |
|
16 |
Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek |
|
|
|
|
X |
|
17 |
Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini sağlamak |
|
|
X |
|
|
|
18 |
Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek. |
|
|
|
|
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
5 |
50 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
3 |
5 |
15 |
Final |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
135 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,5 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |