Öğrenciye Hava yolu endüstrisini tanıtmak ve ticari havayollarının nasıl yönetildiği hakkında temel bilgiler vermek
Havacılığın tarihçesi; Havacılık kuruluşları; Havayolu yönetimine mikro bakış; Güncel uygulamalar, metodlar, kavramlar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1- Havacılık tarihçesi açıklanacaktır. |
|
1,2,3 |
A,C |
2- Havacılık uluslararası kurumları tanınacaktır. |
|
1,2,3, |
A,C |
3- Havayolunun nasıl yönetildiği anlaşılacaktır. |
|
1,2,3, |
A,C |
4- Dağıtım mekanizmaları hakkında fikir sahibi olunacaktır. |
|
1,2,3, |
A,C |
5- Tarife yapısı çeşitleri açıklanacaktır. |
|
1,2,3, |
A,C |
6- Gelir yönetimini analiz edilecektir. |
|
1,2,3, |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Havacılık Tarihçesi |
Yüz yıllık geçmiş |
2 |
Havacılık Kuruluşları |
Uluslarası kuruluşlar |
3 |
Çokuluslu Kuruluşlar Havayolları |
IATA Havayolları |
4 |
IATA Tarihçesi ve Deregulation |
Cartel ler Oligopoy ler |
5 |
Hava Ulaştırma Anlaşmaları Trafik Hakları |
Uluslararası Anlaşmalar ICAO |
6 |
Code Share ve SPA Anlaşmaları |
Pazar paylaşma |
7 |
Alliances |
Sinerji |
8 |
Dağıtım Kanalları, GDS’ler |
Dağıtım kavramı |
9 |
Tarife Yapısı, Hub & Spoke Network |
Tarife kavramı |
10 |
Filo Planlaması |
Filo |
11 |
Gelir Yönetimi |
Ücret çeşitlemesi rekabet ortamı |
12 |
Müşteri Bağımlılık Programları |
Müşteri odağı |
13 |
Bsp&Cass |
Ödeme sistemleri |
14 |
Elektronik Ticaret |
Internet |
15 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
The Airline Business Rigas Doganis Mc Graw Hill |
Diğer Kaynaklar |
www.airporthaber.com gibi havacılık siteleri |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Power Point Slide gosterisi |
Ödevler |
Zorunlu okuma: “Bulutların Üzerine Tırmanırken”; Dr. Cem Kozlu Remzi Kitabevi |
Sınavlar |
Vize / Zorunlu okuma quiz / Final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Kısa Sınav / Devam |
2 |
20 |
Ödev |
2 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek. |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak. |
|
|
x |
|
|
|
3 |
Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. |
|
|
|
x |
|
|
4 |
İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek. |
|
|
x |
|
|
|
5 |
Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek. |
x |
|
|
|
|
|
6 |
Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. |
x |
|
|
|
|
|
7 |
İşletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak. |
x |
|
|
|
|
|
8 |
Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. |
|
|
x |
|
|
|
9 |
Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak |
x |
|
|
|
|
|
10 |
Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek |
|
|
|
|
x |
|
11 |
Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. |
x |
|
|
|
|
|
12 |
İstatistiki bilgileri öğrenme ve pratiğe dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek |
x |
|
|
|
|
|
13 |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek. |
x |
|
|
|
|
|
14 |
Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek |
x |
|
|
|
|
|
15 |
Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek |
x |
|
|
|
|
|
16 |
Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek |
x |
|
|
|
|
|
17 |
Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini sağlamak |
|
|
x |
|
|
|
18 |
Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek. |
|
x |
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Final |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
167 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |