Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ATH 211
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Amacı: 

1. Etkin iletişim becerileri ve davranışları kazandırmak ve uygulamalı olarak pekiştirmek 2. Kişilerarası iletişimin insanlar arasındaki ilişkileri nasıl etkilediğini turizm sektörünü temel alarak incelemek ve anlamlandırmak 3. Başarılı ve başarısız iletişim ortamlarında ilişkilerin nasıl yaratıldığını, yürütüldüğünü ve sona erdirildiğini incelemek 4. Turizm sektöründe kültürlerarası iletişimin önemini anlamak ve etkin iletişim becerileri kazanmak

Dersin İçeriği: 

İletişim modelleri, kişilerarası iletişim, kültürlerarası iletişim, sözlü ve sözsüz iletişim, pazarlık ve çatışma yönetimi, iletişim engelleri, sunum becerileri

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Programın Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Kişilerarası iletişim teorisi diğer iletişim türlerinden ayırd edilecektir

1,2,6

 1,2,3,5

 A,B,C,D

2. Turizm sektörüne yönelik kişilerarası teoriler öğrenilecek ve iş ortamında uygulanacaktır

1,2,4,6,8,11

 1,2,3,5

 A,B,C,D

3. Kişilerarası etkileşimde algının rolü ve önemi anlaşılacaktır

1,2,4,6,8,11

 1,2,3,5

 A,B,C,D

4. Kültürel ortamın turizm sektöründe kişilerarası iletişimi nasıl etkilediği incelenecektir

1,2,8,11

 1,2,3,5

 A,B,C,D

5. Başarılı ve başarısız iletişim ortamlarında ilişkilerin nasıl yaratıldığı, yürütüldüğü ve sona erdirildiği incelenecektir

 

1,2,8,11

 1,2,3,5

 A,B,C,D

6. İlişkilerde iletişimin etkinliğini artıracak iletişim yetkinlikleri ve stratejileri öğrenilecek ve uygulanacaktır

1,2,8,11

 1,2,3,5

 A,B,C,D

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Kişilerarası İletişim Süreci: İletişimin tanımı, kendini ve diğerlerin anlamak

İletişim modelleri

2

Kimlik ve intiba yönetimi

Kimlik

3

Dil, sözlü ve sözsüz iletişim

Kültürel farklılıklar

4

Topluluklara hitap etme: Hitap türleri ve etkin sunum becerileri 

Topluluklara hitap

5

Etkin sunum becerileri

Sunum teknikleri

6

Etkin dinleme ve yanıtlama

Dinleme

7

His ve duyguları anlamlandırma

His ve duygular

8

Kültürlerarası iletişim; İletişim iklimi

Farklılıklar

9

Kişilerarası ilişkilerde çatışma yönetimi

Çatışma yönetimi

10

Toplantı yönetimi ve mülakat teknikleri

Toplantı ve mülakat

11

Stres ve endişe yönetimi

Stres ve endişe

12

Yaratıcı Sorun çözme teknikleri

Yaratıcılık

13

Bireysel topluluk önünde sunumlar

Topluluklara hitap etme

14

Grup çalışması sunumları

Sunum teknikleri

15

Final Sınavı

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Ders koordinatörünün hazırladığı ders notları ve uygulamalar

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Ders notları, sunumlar, vakalar, rol oyunları

Ödevler

Vaka analizleri, bireysel ve grup sunumları

Sınavlar

Vize sınavı ve final sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav (bireysel sunum)

1

50

Dönem ödevi (grup sunumları)

2

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili temel kavramları anlamak

 

 

 

 x

 

2

Turizm ve otel işletmeciliğinin bölgesel, ulusal ve uluslararası boyutlarını anlamak ve farkındalık sahibi olmak

 

 

 

 

 x

3

Turizm ve otel işletmeciliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olmak

 

 

 x

 

 

4

Hizmet sektörünün kendine özgü dinamiklerinin bilincine sahip olmak ve mesleki mükemmeliyet standartlarını öğrenmek

 

 

 

 

 x

5

Takım çalışmasına yatkın, problem çözme ve liderlik özelliklerine sahip olarak diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olmak

 

 

 

 

6

En az iki yabancı dilde, sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olmak

 

 

 

 

 x

7

Uluslararası alanda tecrübe sahibi, mesleki ve akademik eğitimde uzman kadronun sağladığı farklı kültürlere ve dillere uyum becerisine sahip olmak

 

 

 

 

8

Kişisel, beşeri, teknik ve davranışsal becerilere sahip olmak

 

 

 

 

9

İnterdisipliner uygulamalarla (işletmecilik, ticaret, acentecilik, havayolu, lojistik vb.) farklı alanlarda işbirliği becerisine sahip olmak

 

 

 

 

10

Turizm ve otel işletmeciliği alanında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapmak ve proje üretmek

 

 

 

 

11

Turizm ve otel işletmeciliği alanında mesleki, akademik, teknik, entelektüel ve kültürel donanıma sahip olmak

 

 

 

 x

 

12

Turizm alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemler ile değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek

 

 

 

 

13

Turizm işletmeciliğinin bir alanında (kongre-konaklama yönetimi, havayolları yönetimi, gastronomi, sosyal ve beşeri bilimler alanı) uzmanlaşmak

 

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

10

3

30

Ara Sınav

1

20

20

Ödev

1

20

20

Final

1

35

35

Toplam İş Yükü

 

 

150

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6

 
4