Bir otelin başarılı olabilmesi için gereken ön büro faaliyetlerinin anlaşılması, organize edilmesi ve değerlendirilmesidir.
Departmanlararası karmaşık ilişkiler, teknolojik ilerlemeler ve ön büro araçları.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Programın Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
1,3,4 |
1,2,3 |
A,C |
|
3,4,6 |
1,2,3 |
A,C |
|
3,4,11 |
1,2,3 |
A,C |
|
13 |
1,2,3 |
A,C |
|
11,13 |
1,2,3 |
A,C |
|
11,13 |
1,2,3,4 |
A,C,D |
|
11,13 |
4,5 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Otel Odası ve Otel Müşterileri |
|
2 |
Müşteri Devirleri; Departmanlararası İletişim |
|
3 |
Rezervasyon Süreci |
|
4 |
Oda Uygunluğunun Öngörüsü |
|
5 |
Getiri Yönetimi |
|
6 |
Müşteri Kaydı |
|
7 |
Tekrar |
|
8 |
Oda Dökümleri |
|
9 |
Müşteri Masrafları Ödeme İşlemleri |
|
10 |
Müşteri Çıkışı |
|
11 |
Müşteri Hesaplarının Günlük Duruma Getirilmesi |
|
12 |
Müşteri Hesaplarının Günlük Duruma Getirilmesi |
|
13 |
Müşteri Sorunlarını Belirleme ve Azaltma |
|
14 |
Vaka Çalışması |
|
15 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Front Office Procedures – Michael L. Kasavana, Richard M. Brooks |
Diğer Kaynaklar |
Hotel Front Office Management – James A. Bardi, Wiley. 2003 |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Hoca Materyalleri |
Ödevler |
|
Sınavlar |
Vize, Final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Ödev |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili temel kavramları anlamak |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Turizm ve otel işletmeciliğinin bölgesel, ulusal ve uluslararası boyutlarını anlamak ve farkındalık sahibi olmak |
|
|
|
x |
|
|
3 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
4 |
Hizmet sektörünün kendine özgü dinamiklerinin bilincine sahip olmak ve mesleki mükemmeliyet standartlarını öğrenmek |
|
|
|
|
x |
|
5 |
Takım çalışmasına yatkın, problem çözme ve liderlik özelliklerine sahip olarak diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
6 |
En az iki yabancı dilde, sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
7 |
Uluslararası alanda tecrübe sahibi, mesleki ve akademik eğitimde uzman kadronun sağladığı farklı kültürlere ve dillere uyum becerisine sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
8 |
Kişisel, beşeri, teknik ve davranışsal becerilere sahip olmak |
|
|
|
x |
|
|
9 |
İnterdisipliner uygulamalarla (işletmecilik, ticaret, acentecilik, havayolu, lojistik vb.) farklı alanlarda işbirliği becerisine sahip olmak |
|
|
|
x |
|
|
10 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapmak ve proje üretmek |
|
|
x |
|
|
|
11 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında mesleki, akademik, teknik, entelektüel ve kültürel donanıma sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
12 |
Turizm alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemler ile değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek |
|
|
|
x |
|
|
13 |
Turizm işletmeciliğinin bir alanında (kongre-konaklama yönetimi, havayolları yönetimi, gastronomi, sosyal ve beşeri bilimler alanı) uzmanlaşmak |
|
|
|
|
x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
17 |
5 |
80 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |