Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ACM 112
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Görsel tasarımın bileşenlerini ayırt edebilme, tasarım ve işleme yazılımlarını (PhotoShop, Fireworks, Freehand, …) ileri düzeyde kullanabilme ve sayfa tasarımlarını görsel esaslara göre yapabilme.

Dersin İçeriği: 

Bu ders laboratuvar yönelimli olup iki kısımdan oluşmaktadır. İlk bölümde bir grafik tasarım yazılımına genel bir bakış yapılacaktır: Resimler, renk modları, renk ve ton ayarlamalarının yapılması, seçimler, düzenleme ve yeniden dokunuş, boyama, kanallar ve maskelerin kullanılması, katmanları kullanma, filtreleri kullanma, resimleri kaydetme ve dışa aktarma, baskı. İkinci bölümde sayfa tasarımı üzerine kavramlar incelenecektir: Paletler, komut referansı, temel kavramlar, bir yayının oluşturulması, yazı biçimlendirme ve kelime işleme, bileşim ve typography, grafikler ve yazı nesneleri, indeksler ve sayfalama, renk tanımlama ve uygulama, renk yönetimi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B:Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Bilişimde yazılım kavramını açıklar. 1,2 A
2.Bilişim biliminin özelliklerini açıklar 1,2 A
3.Yazılımın bilişim sektöründeki önemini açıklar 1,2 A
4.Bilişimin yan alanlarla ilişkisini analiz eder. 1,2 A
5.Grafik programlarının bilişim sektöründeki yerini açıklar 1,2 A
6.Grafik programlarının yazılım işlerindeki payını analizini açıklar 1,2 A
7.Farklı grafik programlarının yazılım işlemleriyle bağlantıları incelenir. 1,2 A

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1) Grafik tasarım programlarına giriş Teorik Bilgiler
2) İlgili grafik programların tanıtımı Teorik Bilgiler
3) Çizgi,Renk,Perspektif,Tipografi,Fotoğraf ve üç ana grafik form olan Üçgen.Kare.Daire geometrik formların Grafik içindeki tanımlarının yapımı ve öneminin işlenmesi Teorik Bilgiler
4) Grafik tasarımın önemli bir unsuru olan çizginin incelenmesi ve bilgisayar ortamında çalışmalarının yapılması Uygulamalar
5) Çizgi çalışmaları ile eğri ve düz çizimlerin yapılması ve bu çalışma yöntemiyle bir alan içinde natürmort bir çalışma modelinin uygulanması Uygulamalar
6) Üç geometrik temel formlar ile üç boyutlu sanal geometrik kütlelerin renk uygulamaları ile bilgisayar ortamında oluşturmaları Uygulamalar
7) ARA SINAV  
8) Bu öğretilen konular ile Freehand program ortamında egzersiz çalışmalarının yapılması...ve bir grafik tasarım içindeki öğeleri iki boyutta kullanarak bir layout oluşturmak. Uygulamalar
9) Photoshop programı ikonlarının tanıtımı ve grafik tasarım içinde programın önem derecesenin incelenmesi.. Uygulamalar
10) Seçilen fotoğraf üzerindeki oynamaların yapılması ve Layer katmanlarında çalışmaların nasıl yapıldığının incelenmesi..... Uygulamalar
11) iki fotografın birbiri içine geçirilmesi opacite ayarlarının incelenmesi.. Uygulamalar
12) İki degrade fotoğrafın miks edilmesi,doku taşıma,filtrelerin uygulanması Uygulamalar
13) Seçilen fotoğraf üzerinde liqifye,doku taşıma,tashih ve renklendirme işlemlerinin yapılması Uygulamalar
14) Tüm işlemlerin gözden geçirilmesi ve final imtihanı için gerekli çalışmaların yapılması Uygulamalar
15) Final sınavı  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Derslerde verilen teorik bilgiler
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokumanlar Ders web sitesi, ders notları
Ödevler Ödevler
Sınavlar Ara sınav, final

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 70
Dönem projesi 2 20
Ödev 1 10
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama           X  
2 E-Ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme         X    
3 E-Ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, javaScript, JScript, DHTML, CSS, ASP, XML dokümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama       X      
4 E-Ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama         X    
5 E-Ticaret ve Yönetimi lisans mezunu,  e-ticaretin çıktıları, sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme           X  
6 E-Ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi.           X  
7 E-Ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi.           X  
8 E-Ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi.       X      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 10 10
Ödev      
Dönem Projesi      
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5
Dersin AKTS Kredisi     5