Visual Basic .Net platformu kullanarak yazılım geliştirme için gerekli temel bilgi ve becerilerin geliştirilmesi
Görsel programlamaya giriş, formlar, form elemanları, kontroller, döngüler, kıyaslama operatötleri, if önermeleri.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Gerçek dünyaya dair sorunlara görsel programlama dili kullanarak çözüm geliştirme
|
1,2,3,4 |
1,2,3,5 |
A,C,D |
Görsel bir programın hata ayıklaması
|
1,2,3,4 |
1,2,3,5 |
A,C,D |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Visual basic’e giriş
|
Painter App |
2 |
the Visual Basic 2010 Express IDE
|
Visual Basic IDE
|
3 | Text kutuları ve düğmeler | Stok uygulaması tasarımı |
4 | Programlamaya giriş |
Stok uygulaması
|
5 |
Değişkenler, Hafıza kavramları aritmetik
|
Stok uygulaması
geliştirilmesi |
6 | Algoritma, sanal kod | Maaş Hesap makinesi uygulaması |
7 |
AraSınav
|
|
8 |
Mesaj kutucukları
|
Dişçi uygulaması |
9 |
Do While…Loop , Do Until…Loop
|
Araba kiralama uygulaması |
10 |
Introducing the Do…Loop While and Do…Loop Until
Repetition Statements |
Class Average App
|
11 |
For…Next döngüleri |
Faiz hesabı uygulaması
|
12 |
Select Case Multiple-Selection
|
Güvenlik paneli uygulaması |
13 |
Ara sınav
|
|
14 | Fonksiyonlar ve prosedürler |
Maaş Hesap makinesi uygulaması |
15 | Final |
Kaynaklar
Ders Kitabı |
Visual Basic 2010 How to Program
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Kaynak kodu ve power point sunumları |
Ödevler | Ders Kitabından |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 80 |
Kısa Sınav | 4 | 10 |
Ödev | 8 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda görsel ara yüzlerin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda kullanıcılara amaçlarına uygun bilgisayar uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanılabilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda ileri bilgi sahibidir. | x | ||||
3 | Bilgisayar biliminin temel işleyişini ve problemlerini soyut matematik çerçevesi içinde çözebilmek için gerekli algoritma veri yapılarını tasarlayabilen, geliştirilebilen ve uygulayabilen bilgi ve beceriye sahiptir. | x | ||||
4 | Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen yapısal yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | x | ||||
5 | Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen nesne yönelimli yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir | x | ||||
6 | Bilişim mezunu bilgisayarların temel bileşeni işletim sistemlerinin işleyiş mantığını, sistemde işlerin ve kullanıcı yetkilerinin yönetimi için komutların geliştirilmesi ve farklı donanımsal ortamlarda uygulanmasını bilir. | x | ||||
7 | Bilişim mezunu veri kavramı, yapıları, modelleri ile veritabanı uygulamalarını kullanma ve ilişkisel veritabanlarında veriyi erişim ve işleme araçlarını tasarlama, geliştirme ve uygulama hakkında bilgi ve becerilere sahiptir. | x | ||||
8 | Bilişim mezunu ticari amaçlı yazılımların veri depolarının modellenmesi, yazılımdan bağlanarak(aracılığıyla) veriye erişim, verilerin işlenmesi konularında ilgili yazılım araçlarıyla geliştirme ve uygulayabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | x | ||||
9 | Bilişim mezunu bilgisayar ağlarının temellerini, ağ sistemin tasarlanması ve yapılandırılması, bakımı ve sorunlarını çözebilmek için gerekli ve yeterli bilgi birikimine sahip olmak. | X | ||||
10 | Bilişim mezunu günümüzün en büyük bilgisayar ağ olan internete özel olarak görsel ara yüzlerin ve çoklu katmanlı istemci/sunucu mimarisinde çalışabilecek yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanabilmesi gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav | 4 | 1 | 4 |
Ödev | 8 | 3 | 24 |
Uygulama | 5 | 1 | 5 |
Final (Bütünleme ile) | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |