İşletmelerin müşteri ve süreç odaklı yönetim modelleri benimsedikleri günümüzde, CRM’in temel süreçlerini anlama, Bilişim Sistemlerinin kullanımını öğrenme
Elektronik CRM de yeni yöntemler, kullanılan temel bilişim sistemleri
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
CRM’in tanımını yapar |
2,3 |
A,C |
CRM çeşitlerini sıralar |
2,3 |
A,C |
CRM stratejisi nasıl geliştirilir anlatır |
2,3,8 |
A,C |
CRM deki farklı aktiviteleri listeler |
2,3,8 |
A,C |
CRM’in gerçekleştirilmesinde bilişimin rolü, önemini açıklar |
2,3,8 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1) |
CRM konseptini anlamak |
|
2) |
Bilgi Teknolojileri ile veri toplama |
|
3) |
Müşteri Kazanma Stratejileri |
|
4) |
Müşteri Sadakati |
|
5) |
Geri Kazanma ve Kazanç Stratejileri |
|
6) |
Müşteri Hizmetlerinin Değerlendirilmesi |
|
7) |
Vize |
|
8) |
Salesforce Platformu |
|
9) |
Özelleştirme Alanları ve Nesne |
|
10) |
Özelleştirme Alanları ve Nesne |
|
11) |
SF Organizasyonunu Kullanıcılar için Hazırlama |
|
12) |
Raporlar ve Gösterge Tabloları |
|
13) |
Otomasyon |
|
14) |
Verileri Yönetme |
|
15) |
Final |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Payne, Adrian (2006), Handbook of CRM: Achieving Excellence in Customer Management. Elsevier. |
Diğer Kaynaklar |
Swift, Ronald (2001), Accelerating Customer Relationships. Using CRM and Relationship Techniques. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. Kumar V., and Werner J. Reinartz (2006), Customer Relationship Management: A Databased Approach. John Wiley & Sons, Inc. Goldenberg Barton (2002), CRM Automation. Prentice Hall: PTR. Dyche, Jill (2002), The CRM Handbook. Upper Saddle River, NJ: Addison Wesley. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ders notları |
Ödevler |
Vakalar |
Sınavlar |
Ara sınav, Final
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Dönem projeleri |
|
|
Ödev |
2 |
30 |
Toplam |
|
60 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||||||
1 |
E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama |
|
X |
|
|
|
|||||
2 |
E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme |
|
X |
|
|
|
|||||
3 |
E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, javaScript, JScript, DHTML, CSS, ASP, XML dökümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama |
|
|
|
|
X |
|||||
4 |
E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama |
|
|
|
|
X |
|||||
5 |
E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, e-Ticaretin çıktıları, sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme |
|
X |
|
|
|
|||||
6 |
E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi. |
|
X |
|
|
|
|||||
7 |
E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
|
|
X |
|||||
8 |
E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi. |
|
|
|
|
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
3 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
115 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |