Öğrencilere dinamik web sayfası hazırlamayı ve veritabanında saklanan verileri web sayfalarında nasıl işleyeceklerini öğretmek.
Bu ders şu konuları içermektedir: Dinamik web sayfası hazırlamak, veritabanı tasarımı ve kullanımı, web sitesi yönetimi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Dinamik Web Sayfası Hazırlama - PHP |
1-2-3-4 |
1-2-12 |
A,C |
Veritabanı Kullanımı - MySQL |
7-10 |
1-2-12 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
PHP’ye giriş |
|
2 |
Veri tipleri, değişkenler, diziler |
|
3 |
Sayfalara mantık ve kontrol ekleme |
|
4 |
Sayfalara mantık ve kontrol ekleme |
|
5 |
Kelimeler, sayılar ve tarihle çalışma |
|
6 |
Örneklerle PHP sayfa tasarımı |
İlk 5 hafta |
7 |
Ara sınav |
|
8 |
PHP ile form tasarımı |
|
9 |
Form doğrulama ve Regex |
|
10 |
SQL’e giriş |
|
11 |
MySQL ve PHP ile dinamik sayfa hazırlama |
|
12 |
MySQL ve PHP ile dinamik sayfa hazırlama |
|
13 |
Örneklerle PHP ve MySQL kullanan web sayfaları hazırlama |
İlk 12 hafta |
14 |
Örneklerle PHP ve MYSQL kullanan web sayfaları hazırlama |
İlk 12 hafta |
Kaynaklar
Ders Kitabı |
Ullman, Larry. Visual Quick Pro Guide, PHP 6 and MySQL 5
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
Web sitesinden |
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Kısa Sınav |
5 |
30 |
Proje |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda görsel ara yüzlerin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda kullanıcılara amaçlarına uygun bilgisayar uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanılabilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda ileri bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Bilgisayar biliminin temel işleyişini ve problemlerini soyut matematik çerçevesi içinde çözebilmek için gerekli algoritma veri yapılarını tasarlayabilen, geliştirilebilen ve uygulayabilen bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
4 |
Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen yapısal yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
5 |
Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen nesne yönelimli yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. |
|
|
x |
|
|
|
6 |
Bilişim mezunu bilgisayarların temel bileşeni işletim sistemlerinin işleyiş mantığını, sistemde işlerin ve kullanıcı yetkilerinin yönetimi için komutların geliştirilmesi ve farklı donanımsal ortamlarda uygulanmasını bilir. |
|
|
x |
|
|
|
7 |
Bilişim mezunu veri kavramı, yapıları, modelleri ile veritabanı uygulamalarını kullanma ve ilişkisel veritabanlarında veriyi erişim ve işleme araçlarını tasarlama, geliştirme ve uygulama hakkında bilgi ve becerilere sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
8 |
Bilişim mezunu ticari amaçlı yazılımların veri depolarının modellenmesi, yazılımdan bağlanarak(aracılığıyla) veriye erişim, verilerin işlenmesi konularında ilgili yazılım araçlarıyla geliştirme ve uygulayabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. |
|
|
|
x |
|
|
9 |
Bilişim mezunu bilgisayar ağlarının temellerini, ağ sistemin tasarlanması ve yapılandırılması, bakımı ve sorunlarını çözebilmek için gerekli ve yeterli bilgi birikimine sahip olmak. |
|
|
x |
|
|
|
10 |
Bilişim mezunu günümüzün en büyük bilgisayar ağ olan internete özel olarak görsel ara yüzlerin ve çoklu katmanlı istemci/sunucu mimarisinde çalışabilecek yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanabilmesi gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
11 |
Bilişim mezunu, Türkçe, İngilizce ve ikinci bir yabancı dili kullanarak , eğitimi boyunca kazandığı, toplumun temel kurum ve kuruluşlarına ilişkin değerlerin bilincinde olarak , farklı iş ortamlarında meslektaşları ile iletişim kurar, sorumlulukları çerçevesinde, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak iletebilir. |
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
5 |
2 |
10 |
Proje |
1 |
30 |
30 |
Final (Bütünleme ile) |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
143 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,72 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |